تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۴
کد مطلب : ۴۹۰۵۲۹
در همایش نکوداشت پیشگامان ماندگار علوم‌پزشکی مطرح شد

فیلم | ابوالفتح لامعی، رئیس اسبق دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج: زمان من نه شکایتی بود، نه درگیری و نه رجوع به فرمانداری / یک مدیر خوب نباید قانون را زیرپا بگذارد / مدیران محکم، باوجدان و قانون‌‌مند کم داریم / وقتی بده بستان رواج پیدا کرد، مملکت‌مان، فرهنگ‌مان و دین‌مان تخریب می‌شود و آدم‌های درست به حاشیه می‌روند

۷
۰
فیلم | ابوالفتح لامعی، رئیس اسبق دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج: زمان من نه شکایتی بود، نه درگیری و نه رجوع به فرمانداری / یک مدیر خوب نباید قانون را زیرپا بگذارد / مدیران محکم، باوجدان و قانون‌‌مند کم داریم / وقتی بده بستان رواج پیدا کرد، مملکت‌مان، فرهنگ‌مان و دین‌مان تخریب می‌شود و  آدم‌های درست به حاشیه می‌روند
کبنا ؛اولین همایش نکوداشت پیشگامان ماندگار پزشکی به مناسبت روز پزشک، دارؤساز و دندانپزشک با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. در این همایش دکتر ابوالفتح لامعی متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری و رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به سخنرانی پرداخت و نکات جالبی را مطرح کرد.
به گزارش کبنا، دکتر ابوالفتح لامعی رئیس اسبق دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج در این همایش گفت: یک مدیر توانمند، یک مدیر عالم شرایطی در سازمان حاکم می‌کنند که همه احساس کنند برای یک کار هستند. یک مدیر خوب شرایطی ایجاد می‌کنند که همه احساس کنند برای یک هدف مشخص فعالیت می‌کنند. 
      
وی افزود: مدیر فاصله خودش با کارکنان را از بین ببرد و کسی احساس نکنند در یک دانشگاه یا سازمان عده‌ای بالادست هستند و عده‌ای فرودست.
هرگز به این افتخار نکردم که جزء خانواده شهدا هستم و دو تا از دوست‌داشتنی‌ترین برادرانم را در جنگ تحمیلی از دست داده‌ام. هرگز به این افتخار نکردم که خودم جانباز شیمیایی هستم و بیش از 70 درصد ریه من تخریب شده اما افتخار می‌کنم که یک روز در این استان با حضور تعداد کثیری از کارکنان خدمت کردم که بهترین‌ها را عرضه کردم. فرماندار اینجا حسینی نامی بود که مدتی هم نماینده اینجا در مجلس بود. ایشان فرماندار بود و من در حال رفتن به مسجد برای اقامه نماز بودم که اتفاقی به هم برخورد کردیم و گفت: از زمانی که شما آمده‌اید نه شکایتی هست و نه درگیری و نه رجوع به فرمانداری. قبل از شما هر روز این اتفاق می‌افتاد. این حاصل تلاش همکاران من بود.
       
روزی که من می‌خواستم از جایگاه ریاست دانشگاه خداحافظی کنم، مرحوم شمعیری که امام جمعه اینجا بود. ایشان گفت؛ در تمام مدتی که شما اینجا بودید یک مورد شکایت نه شفاهی و نه کتبی به دفتر من نیامد.
او به ادامه خاطرات خود پرداخت و گفت: روزی رئیس بانک ملی وقت به من زنگ زد و خیلی غلیظ خش و بش کرد و گفت؛ دختر خواهر من پرستار است و این را یاسوج نگه دارید و من به او گفتم؛ نمی‌شود. گفت؛ چرا نمی‌شود؟ گفتم؛ من در دهدشت به پرستار نیاز دارم نه یاسوج. 
وی افزود: یک هفته‌ای گذشت و دوباره زنگ زد و التماس کرد و گفت: پس سر کار نمی‌آید. من هم گفتم؛ نیاید بهتر است تا اینکه من قانون را زیر پا بگذارم و عدالتی که به آن اعتقاد داشتم را نادیده بگیرم. من به همه اعلام کرده بودم که آدم عادلی هستم و کار خلافی نمی‌کنم. پارتی بازی و حق کشی نمی‌کنم.
     
یک مدیر خوب نباید قانون را زیر پا بگذارد و حق مردم را نادیده بگیرد و به توصیه‌ها توجه نکند. مدیران محکم، با وجدان و قانون‌مند کم داریم.  بده بستان هست. وقتی بده بستان رواج پیدا کرد، مملکتمان، فرهنگمان و دینمان تخریب می‌شود. آدم‌های درست به حاشیه می‌رود و آدم‌های نادرست در معرض دید مردم قرار می‌گیرد.
 استان کهگیلویه و بویراحمد سرآغاز یک تحول در زندگی من بود.
"    "
 
نام شما

آدرس ايميل شما

احسان
Iran, Islamic Republic of
زمان حضرتعالی کسی جرأت اعتراض نداست
Iran, Islamic Republic of
با سلام
این سایت مبنا اگه واقعا دنبال عدالت هست
یه گزارش بگیره که فرزند ریس دفتر دانشگاه طبق کدوم آگهی به کار گرفته شده و الان داره تو مرکز بهداشت کار میکنه
کادر درمان
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه معاونت درمان دانشگاه جایگاه بده بستان در دانشگاه هستش. و هیچ تلاشی برای ارتقای درمان در این استان انجام‌نمیدن
Iran, Islamic Republic of
لامعی اگه می دونست که جاودان سیرت به چه بهانه ای این جلسه را گذاشته هرگز حضور پیدا نمی کرد.
صادقپور
Iran, Islamic Republic of
یکی از ابتکارات خوب و ماندگار دکتر جاودان سیرت برپایی همین برنامه نکوداشت از پیشگامان و پیشکسوتان عرصه پزشکی استان بود که بسی جای تقدیر و تشکر داره. باور کنید با دعوت از دکتر منصوریان از اولین جراحانی که برای خدمت رسانی 50 سال پیش به این استان تشریف فرما شدند بخش مهمی از خاطرات ما و خدمات این پزشک فاضل در جان و دلمان زنده گشت. درود بر همه پیشکسوتان و تلاشگران عرصه سلامت و درود ویژه خدمت دکتر اخلاقمدار و توانمند و خلاق دکتر جاودان سیرت
00000000000
Iran, Islamic Republic of
با این شرایطی که پیش میره قطعا نه کشوری هست و نه دینی و نه فرهنگی لبه پرتگاه سقوطیم با این سبک مدیریت
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرف پزشکان بزرگمردی که نیومدن و درود بر اون روسای پیشین خوشنامی که گول برای دو روز بیشتر ماندن را نخوردن.
سالن خالی را با کارمندان غیرپزشک پر کردن که باز هم نصفش خالی بود.
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

اگر براي رياست سازمان بورس فراخوان داده شود. شخصيتي متخصص و متشخص و دانا و با تجربه انتخاب ...
رانت مومنانه

رانت مومنانه

روزنامه سازندگی نوشت: «عشقی»‌ها همیشه در تاریخ ایران سرشناس بوده‌اند. از سیدمحمدرضا کردستانی ...
1