تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۳
کد مطلب : ۴۶۹۸۳۴
عین‌اللهی در جمع خبرنگاران:

شایع‌ترین ویروس فعلی کشور، آنفولانزا است/ هیچ سندی دال بر ویروس تنفسی خاص در چین گزارش نشده/ وضعیت دارویی کشور از سال گذشته خیلی بهتر است

۰
شایع‌ترین ویروس فعلی کشور، آنفولانزا است/ هیچ سندی دال بر ویروس تنفسی خاص در چین گزارش نشده
کبنا ؛وزیر بهداشت و درمان گفت: در بررسی که انجام دادیم شایع‌ترین ویروسی که الان افراد مبتلا می‌شوند، آنفولانزا است از بین بیمارانی که بستری می‌شوند ۵ درصد بیماران بدحال بیماری‌شان کروناست و ۹۵ درصد آنفولانزا است.
به گزارش کبنا، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و درمان در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در رابطه با در رابطه با گزارشی که سازمان بهداشت جهانی در رابطه با مشکلات تنفسی از چین خواسته گفت: هیچ نوع سندی دال بر اینکه یک ویروس خاص و بیماری خاصی در چین باشد تا حالا گزارش نشده بنابراین تمام این‌ها به صورت گزارشات غیرموثق است ولی سازمان بهداشت جهانی در حال بررسی این موضوع است.
وی در مورد تخصیص ارز برای واردات دارو هم گفت: امسال ما با هماهنگی خوبی که با سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی داشتیم توانستیم ارز مورد نیاز خود را به مقدار کافی دریافت کنیم. الحمدلله این باعث شده که وضعیت دارویی ما از سال گذشته خیلی بهتر باشد.
وزیر بهداشت در مورد بیماری که اخیرا شایع شده و توصیه‌های لازم به مردم گفت: ما یکسری بیماری‌ها را داریم که می‌گویند بیماری‌های فصلی است. آنفولانزا از جمله بیماری‌های فضلی است که معمولا در شهریور شروع می‌شود و تا آخر پاییز و اوایل زمستان ادامه پیدا می‌کند که شایع‌ترین ویروس ما الان آنفولانزا است. در سال‌های گذشته کرونا را هم داشتیم ولی ابتدا فکر می‌شد کرونا یک ویروس فصلی است ولی بعدا دیدیم که کرونا در همه فصول ایجاد می‌شود حتی در تابستان. بنابراین کرونا را جزو ویروس‌های فصلی نمی‌گنجانند.
وی ادامه داد: در بررسی که انجام دادیم شایع‌ترین ویروسی که الان افراد مبتلا می‌شوند، آنفولانزا است از بین بیمارانی که بستری می‌شوند ۵ درصد بیماران بدحال بیماری‌شان کروناست و ۹۵ درصد آنفولانزا است.
وزیر بهداشت در مورد توصیه‌های بهداشتی به مردم گفت: از نظر انتشار در این مدت کرونا همه تمرین کردند که چطور بتوانند از بیماری پیشگیری کنند. همه مردم آشنا هستند اولین و مهم‌ترین مساله این است که صحبت من درست منتقل شود گفته بودند وزیر گفته همه ماسک بزنند اما من گفتم کسانی که دچار سرماخوردگی می‌شوند و علائم دارند حتما وحتما باید ماسک بزنند. این برای خودشان نیست برای دیگران است. بچه‌ای که سرما می‌خورد اگر برود مدرسه همه را مبتلا می‌کند کسانی که دچار علائم سرماخوردگی هستند حتما ماسک بزنند، رعایت فاصله و بهداشت کنند در غیراینصورت می‌توانند ویروس را به دیگران منتقل کنند کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند که ما آن را به عنوان نقص ایمنی تلقی می‌کنیم به این‌ها هم توصیه می‌کنیم اولا حتما واکسن کرونا و آنفولانزا را در سال حداقل یکبار بزنند و دوم اینکه اگر در تجمعات شرکت می‌کنند حتما از ماسک استفاده کنند چون نقص ایمنی دارند و زودتر از بقیه بیمار می‌شوند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، درباره تامین شیرخشک نوزادان گفت: بهترین تغذیه برای بچه ، شیر مادر است، در شیر مادر همه عناصر دفاعی وجود دارد باید فرهنگ استفاده از شیر مادر در رسانه ها تبلیغ شود. تا ماه گذشته بخشی از شیرخشک مورد نیاز کشور با ارز ترجیحی وارد می شد به خاطر اختلاف قیمتی که وجود داشت، مقدار زیادی شیر خشک  قاچاق می شد، میزان تولید شیرخشک در سال جاری از سال گذشته بیشتر است، سوال این است که چرا کمبود ایجاد شده است؟ به دلیل قاچاق. شیرخشک تولیدی در قنادی ها و صنایع استفاده می شد زیرا از شیرخشک قنادی ارزان تر بود.
عین اللهی گفت: به همین دلیل مقرر شد شیرخشک فقط به مصرف کننده واقعی داده شود، نوزادانی که متولد می شوند، کد ملی‌شان از سازمان ثبت به سازمان غذا و دارو داده می شود و ثبت می شود و افراد با این کد ملی می توانند شیرخشک خریداری کنند، مصرف کننده واقعی به همان قیمت قبلی شیرخشک دریافت می کنند و افراد دیگر به قیمت جدید.
وزیر بهداشت در پاسخ به سوال دیگر این خبرنگار در خصوص تامین شیرخشک نوزادان اتباع خارجی در کشور بیان کرد: اتباعی که از وزارت کشور شناسه گرفته اند می توانند از شیرخشک با قیمت پایین تر استفاده کنند ولی اتباع غیر قانونی نمی توانند از این خدمات استفاده کنند.
وزیر بهداشت در مورد واردات دارو  اظهار داشت: با هماهنگی بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه طرح دارو یار به خوبی پیش می رود و بیمه ها هم به تعهدات خودنسبت به سال گذشته بهتر عمل می کنند.
وی در پاسخ به تغییرات طرح دارو یار گفت: طرح دارو یار تغییری نکرده است، اگر این طرح اجرایی نمی شد، مشکلاتی که برای شیر خشک ایجاد شد برای دارو ها هم ایجاد می شد زیرا اختلاف قیمت دارو ها در ایران با کشورهای همسایه خیلی زیاد بود و قاچاق افزایش می یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1