تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : ۴۹۰۴۹۱
کبنا گزارش می دهد؛

آیا فخراحمد مدیرکل حراست استانداری از رانت و ارز دولتی استفاده کرده است؟ / محمدهادی فخراحمد در پاسخ به شایعات: اصلا هیچ ارزی در کار نیست / قضیه مربوط به ارز نبوده، بلکه مجوز می‌دهند / از رانت استاندار و برادرم استفاده نکردم / به صراحت می گویم ما کاملا قانونی عمل کردیم / چرا معادن کهگیلویه و بویراحمد ضعیف هستند و از سهمیه ارزی شان استفاده نمی کنند؟/ مدیرکل صمت: برای ما مهم نیست ایشان منتسب به کیست، روال قانونی انجام گرفته است

۴۲
۱
آیا فخراحمد مدیرکل حراست استانداری از رانت و ارز دولتی استفاده کرده است؟ / محمدهادی فخراحمد در پاسخ به شایعات: اصلا هیچ ارزی در کار نیست / قضیه مربوط به ارز نبوده، بلکه مجوز می‌دهند / از رانت استاندار و برادرم استفاده نکردم / به صراحت می گویم ما کاملا قانونی عمل کردیم / چرا معادن کهگیلویه و بویراحمد ضعیف هستند و از سهمیه ارزی شان استفاده نمی کنند؟/ مدیرکل صمت: برای ما مهم نیست ایشان منتسب به کیست، روال قانونی انجام گرفته است
کبنا ؛
به‌تازگی اسنادی در فضای مجازی منتشر شده در خصوص اینکه فردی به نام فخر احمد از رانت و ارز دولتی برای خرید بیل مکانیکی استفاده کرده و تصور این بود که این فرد همان سید صادق فخر احمد مدیرکل حراست استانداری کهگیلویه و بویراحمد است که چندی پیش استعفا داده است، اما بررسی‌های کبنا نیوز نشان داد که این تصور اشتباه بوده، درخصوص صحت و سقم این موضوع با سید محمد هادی فخراحمد برادر صادق فخراحمد گفت و گو کردیم که وجود رانت و ارز دولتی را با قاطعیت رد می‌کند و می‌گوید که روال کاملاً قانونی طی شده و اگر حتی یک خطا و خلاف در این صدور مجوز وجود دارد استعلام بگیرید و آن را رسانه‌ای کنید.
به گزارش کبنا نیوز، تصور عامه این بوده که فخراحمد با رانت، ارز دولتی برای واردات بیل مکانیکی گرفته است، سیدمحمدهادی فخراحمد می‌گوید «اصلاً هیچ ارزی در کار نیست» و واقعیت این هست که افراد درخواست سهمیه واردات را به دلار می‌نویسند و سازمان صمت «مجوز» برای این درخواست صادر می‌کند، مثلاً یک معدن در درخواست واردات ۲ هزار یورو دستگاه لودر یا ماشین سنگین می‌دهد و وزارت صمت این نامه را بررسی و با توجه به میزان سهمیه معدن، به این درخواست یا مجوز می‌دهد یا آن را رد می‌کند.
مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: مجوز واردات ماشین آلات مجوز بخشنامه جامع معدنی است، آقای فخراحمد بر اساس مجوز و بخشنامه‌ای، هر فردی می‌تواند متقاضی شود و ماشین آلاتی را وارد کند.
سیدامیرتیمور موسویان بیان کرد: تعهدنامه و فرم مخصوصی دارد، همه این فرایندها برابر بخشنامه ها انجام گرفته است، پروانه بهره برداری معدن باید باشد، ضمانت نامه و طرح باید ارائه شود که انجام گرفته و در نهایت باید در سامانه جامع تجارت ثبت شود. همه این فرایندها انجام گرفته است.
وی گفت: ارز دولتی یا تسهیلاتی به ایشان تعلق نگرفته است، و بعدا هم اگر ارز تخصیص داده شود ارز دولتی نخواهد بود، ارز آزاد است و باید ارز آزاد بخرند، همچنین برابر قرارداد ماشین آلات باید وارد این معدن شوند و معدن احیا شود و تعدادی افراد مشغول به کار شوند.
موسویان بیان کرد: هر بهره بردار معدنی هم در کل کشور می تواند چنین تقاضایی داشته باشد، در آیین نامه اجرایی نیز آمده است که محدودیتی در تقاضای تعداد وجود ندارد، فرقی نمی کند که چه کسی بیاید و درخواست دهد، هر کسی بیاید باید این روال قانونی را طی کند. برای ما مهم نیست ایشان منتسب به چه کسی است، هر کسی بیاید طبق مقررات و قوانین عمل می کنیم.
مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد استان معدنی نیست، استان هایی مثل کرمان که معدنی است میزان تعهد و درآمد معدنی کرمان 40 هزار میلیارد است، در حالی که درآمد معدنی کهگیلویه و بویراحمد به 6 میلیارد نمی رسد، و معادن ما قابل مقایسه با استان های برخوردار نیست.
سید محمدهادی فخراحمد در این خصوص گفت: برج ۶ یک تریلی اسکانیا را فروختیم و ۲۷ شهریورماه به حساب آقای افشین قاسم‌زاده پول واریز کردم، ‌ایشان بیل مکانیکی برای ما خریداری کرد. رفتیم بندرعباس و این بیل را تحویل گرفتیم. قرار شد وارد فرایند گمرک شویم، گفتند اگر به نام معدن بیل را وارد کنید هزینه گمرک را کمتر از شما می‌گیرند.
فخراحمد ادامه داد: معدن چم بلبل از آشنایان بود و قراردادی با این معدن بستیم، همان موقع تاریخ پروانه معدن تمام شده بود و باید هزینه‌ای برای تمدید آن پرداخت می‌کردیم، بیش از ۲۱۰ میلیون تومان پرداخت کردیم، و بعد از آن دوباره یک فیش ۲۳ میلیون تومانی پرداخت کردیم، نهایتاً پروانه را ثبت کردیم که دو سه ماه این کار طول کشید. بعد از عید این موضوع سامانه‌ای شد، و گفتند باید پروانه در سامانه ثبت شود، آقای موسوی فراز زیرمجموعه معاون معدن، گفتند طبق بخشنامه شما با کارکرد ۵ تا ۱۰ ساله می‌توانید دو بار دستگاه وارد کنید، و هر تعداد بخواهید می‌توانید تقاضا بدهید. نمی‌توانید چند بار تقاضا دهید و فقط باید یک بار تقاضا بدهید. بنابراین ۳ لودر و ۱۰ بیل تقاضا دادیم.
گفتند پروفرمای مربوط به ۱۳ دستگاه را باید به تهران بفرستید، این موضوع در سامانه جامع تجارت تأیید شد، یک ماه پیش نامه‌ای به همه استان‌ها زدند که پیش‌بینی تناژ‌های معادن را بنویسید. مقدار ارزی که هر معدنی تقاضا دارد و مورد نیاز معدن است اعلام کنید. استان ۱۳ دستگاه را تأیید کرد و بنده متقاضی هستم، ولی نگفته است که به من ارز دولتی بدهند، اصلاً قضیه مربوط به ارز دولتی نیست و دولت صلاحیت این بحث را ندارد.
وی گفت: بنده درخصوص معدن چم بلبل وکالت تام دارم، و باید یاسوج نامه به وزارت صمت بزنند که تا چه میزانی به این تقاضا مجوز می‌دهند، (اصلاً قضیه مربوط به ارز نبوده، و ارزی نمی‌دهند، بلکه مجوز می‌دهند)، ما در نامه نوشتیم ۱۳ دستگاه، یا اینکه مثل استان ایلام، نامه‌ای می‌زنند که آقای فلانی از معدن فلان، تقاضای افزایش مقدار سهمیه ارز خود را دارد، مثلاً یک میلیون یورو را می‌خواهد به دو میلیون یورو افزایش دهد، منظور از افزایش سهمیه، اخذ مجوز است. مگر استاندار ایلام هم آقای احمدزاده است؟ آیا ایلام هم روالش قانونی نبوده و رانت داشته است؟
وی افزود: حالا اگر این دو میلیون یورو تأیید شد، بنا بر اینکه دولت بر اساس قانون حتی یک دلار ارز دولتی به این دستگاه‌ها تخصیص نمی‌دهد، باید ارز در قبال صادرات آورده شود، یعنی صادرکننده‌ای که ۱۰۰ میلیون دلار صادر کرده است، به اندازه همان مبلغ می‌تواند وارد کند، ما باید از این فرد صادرکننده امتیاز دو میلیون یورو را بگیریم. مبلغی تعیین می‌کند و ما این امتیاز را خریداری می‌کنیم.
در کل کشور این رویه وجود دارد، استان ما بزرگ‌تر است یا ایلام؟ استان ما بزرگتر است، اما ببینید ایلام چند دستگاه وارد کرده است، با اینکه این همه معدن در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد حتی یک تقاضا از استان ما وجود ندارد و فقط تقاضای بنده بوده است. نه ارزی به ما تعلق گرفته، نه استاندار و نه ورزیر صمت نمی‌تواند به من ارز بدهند.
فخراحمد افزود: مرجع کار معادن کشور آقای حمیدی در تهران هستند، نامه‌ای به‌ایشان بزنید که از مراجع امنیتی استعلام بگیرند و ببینند که آیا یک مورد خطا، یک مورد نامه‌نگاری اضافه، یک عدد اضافه اگر در این اسناد وجود دارد، اعلام کنند تا رسانه‌ای شود. ما کاملاً قانونی عمل کردیم، این کار خصوصی است و هیچ نیازی به انتشار اسناد نبوده و من الان بخاطر چنین وضعیتی می‌توانم از اداره صمت شکایت کنم.
وی گفت: ظاهراً تا پارسال برای خرید دستگاه‌ها ارز دولتی می‌دادند ولی الان یک سال است که دولت ارز نمی‌دهد و ارز را بر اساس میزان صادرات می‌دهند.
فخراحمد افزود: از برج ۱۰ سال ۱۴۰۱ تا الان یک بار در استانداری کهگیلویه و بویراحمد نرفته‌ام، غیر از دو ماه پیش که به آقای نیکروز مدیر بحران مراجعه کردم به دلیل اینکه روستای بهره عنا دچار آتش سوزی شده بود، هیچ کدام از کارمندان در بخشی که آقای فخراحمد و استاندار حضور داشتند من را نمی‌شناسند.
وی گفت: کارمندان معدن همگی بنده را می‌شناسند، یک سال است که به این اداره رفت و آمد دارم، ولی نسبت‌فامیلی من را نمی‌دانستند، در این یک سال گذشته بپرسید من حتی یک بار از یک کارمند چیزی خواستم؟ بپرسید از کارمندان، اصلاً میدانستند که من‌فامیل آقای استاندار هستم؟ هفت ماه پیش بود که یکی از کارمندان به من گفت شما‌فامیل آقای استاندار هستید؟ گفتم بله، و گفتم اگر حتی یک امضا برای من اضافه زده‌اید پاک کنید.
وی بیان کرد: شایعه درست کرده‌اند، هر چند که به من آسیبی وارد نمی‌شود، من هیچ گونه کار غیر قانونی نکرده‌ام ولی یک سال است که کارم عقب افتاده است.
فخراحمد اظهار کرد: بحث من این است که چرا معادن ما ضعیف هستند و از سهمیه ارزی‌شان استفاده نمی‌کنند، چرا تمام معادن سایر استان‌ها از سهمیه ارزی‌شان استفاده می‌کنند ولی در استان ما اینطور است؟ تنها درخواست مربوط به بنده بوده که اینطور شایعه برایمان ایجاد کرده‌اند. در وزارت کشور بروید بپرسید آیا یک استاندار می‌تواند یک سهمیه یک دلاری ارز به کسی بدهد؟ من نمی‌دانم می‌تواند یا نه. ولی با صراحت و قاطعیت عنوان می‌کنم سر سوزنی تخلف و رانت در این واردات وجود ندارد، روال قانونی بوده است و هر معدنی در کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند این روال را طی کند. اگر معدنی در استان اقدام کرد و تقاضایش بیشتر از یک ماه طول کشید و مجوز ندادند، آنوقت بگویند که فخراحمد و معدن آقای کرمی از رانت استفاده کرده است. معادن کوچک و بزرگ به نسبت ظرفیت خود می‌توانند تقاضا دهند و هیچ ایراد قانونی ندارد.











نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بروید حرف نزنید
Iran, Islamic Republic of
هر چه بگندد نمکش می زنند وای از آن روز که بگندد نمک!
دیوونه
Iran, Islamic Republic of
هیچ کدام از کارمندان در بخشی که آقای فخراحمد و استاندار حضور داشتند من را نمی شناسند.
خخخخ
Iran, Islamic Republic of
علی برکت الله
باوی
United Kingdom
کتمان میکنن
تارا
United Kingdom
ضعیف ترین ادم ها
Pakistan
کاش نهادهای امنیتی بدون ملاحظه کاری همه اسناد را منتشر می کردند تا سیه روی شود هر که در او غش باشد
علی
United States
وقتی گمرگ را دور زدی یعنی رانت ...
Iran, Islamic Republic of
خانواده فخراحمد خانواده ای متدین ، پاک و دارای وجهه ای اجتماعی بالایی در شهرستانهای گچساران و باشت هستند و خدا رو خوش نمیایداینجور مورد تهمت و هجمه مغرضانه قرار بگیرند . من تعجب میکنم که نماز خواندن و روزه گرفتن ما چه معنایی دارد وقتی مغرضانه یا بدون علم و آگاهی با ابروی یه انسان اینجور بازی میکنیم
Iran, Islamic Republic of
تعجب ندارد برادر مگر نفرموده برگه از شرکت بصورت گرفتم این یعنی چه ؟ جواب دهید
Iran, Islamic Republic of
از زمانی ما خانواده فخراحمد( عبدشاهی) را در باشت و منطقه می شناسیم انسانهای معتقد و متدینی بودند که اینگونه وصله ها به آنها نمیچسپه ، زمانیکه کسی ماشین نداشت پدر بزرگوار ایشان که از فرهنگیان بنام منطقه بودند ۳ دستگاه خودرو جلوی خونشون پارک بود
Iran, Islamic Republic of
مگه قرار هر کسی یه نسبتی با استاندار داره دیگه از هرگونه حقوق اجتماعی محروم باش و تکون نخوره ، تازه آقای هادی فخراحمد خودش چندین سال کار پیمانکاری انجام میده
Iran, Islamic Republic of
آقای فخراحمد مدیر کل حراست استانداری الحق و الانصاف در حوزه کاری انسانی شفاف ،رک و صادق بودن که اگه کاری از دستش برمیومد کوتاهی نمیکرد و برای همکارا و ارباب رجوع پیگیر بودند و هیچ گاه وعده دورغ و غیرقانونی به کسی ندادند که امکان اجرای آن وجود نداشته باشد
United States
بزودی اسناد جدیدی رو خواهد شد
پیمان
Iran, Islamic Republic of
چنین جوانانی باید حمایت بشن
عده ای با جو سازی مارا هم به شک استفاده از رانت انداختند.
حرفهای اینچنینی با این صراحت به نظر واقعی و با صداقت گفته شده است
United Kingdom
چرا این وام‌ها و بیل‌ها رابه یک فرد خاص می دن قطعا رانت در کار بود
چرا به بنده نوعی ندادند
فرید
Iran, Islamic Republic of
تلاش برای ضربه زدن به احمدزاده ادامه دارد… درحالیکه که تو بویر احمد و دهدشت وزیر و معاون انتخاب میشه تو گچساران همه ب تمرکز روی بازی با آبروی احمدزاده است باعث تاسفه
حسینی
Iran, Islamic Republic of
/در انتخاباتای گذشته و دور قبل طرفدار تاجگردون بودن همه ی کته اینو میدونن
Iran, Islamic Republic of
همه ی باشت و گچساران میدونن پدر/ فخراحمد سالهاست صاحب چند دستگاه تریلی و نفتکشه، /هم اوایل جوونی تو کار تریلی بود کم کم زد تو کار بیل میکانیکی و معدن
حسینی
Iran, Islamic Republic of
// از طرفداران تاجگردون
سید عنایی
Iran, Islamic Republic of
۲۰ ساله هست تو کار تریلی و ماشین سنگین هستن، چرا از هر تیتری برای ایجاد حاشیه برای دکتر احمدزاده استفاده میکنید…
پریماه
Iran, Islamic Republic of
یه گروه خاصی هستن که انتظار دارن چون احمدزاده استانداره همه ی فک و فامیل و آشناهاش دیگه از این استان برن بیرون و هیچ کاری نکنن چون با استاندار فامیلن پس هر حرکتی رانت به حساب میاد
الهام از باشت
Iran, Islamic Republic of
بخدا روتون نمیشه وگرنه میگفتید همه ی فامیلای احمدزاده و کل مردم عنا و کته باید از این استان بزنن به در، جدیدا هم که با مردم باشت قهر کردید
عسگری
Iran, Islamic Republic of
همه کاراش قانونی بوده طرف ۱۵ ساله تو این کاره همه ی باشت و گچساران و کته و عنا هم میدونن ولی برای ایجاد حاشیه برای استاندار پاشو میکشید وسط بعدش هم تیتر میزنید قانونی بود
چرا حاشیه درست میکنید
انسیه
Iran, Islamic Republic of
بسه دیگه تا کی به ایجاد حاشیه علیه استاندار ادامه میدید
انسیه نامی
Iran, Islamic Republic of
بسه دیگه تا کی به ایجاد حاشیه علیه استاندار ادامه میدید
Iran, Islamic Republic of
علیرغم صحت و سقم یا قانونی یا غیرقانونی بودن این موضوع بحث عدم حفاظت از اسناد اداری و درز آن به بیرون قابل توجه هست که ضرورت دارد مسئولین اداری پاسخگو باشند
Iran, Islamic Republic of
هر دم از این باغ بری می‌رسد تازه اوالشه بینم بعدها چه بیاد بیرون
علی
United States
خوب لازم نبود بری استانداری ... خخخخ
مهندس معدن
United States
تو الفبای معدن را نمیدانی اونوقت در مورد امورات این صنف صحبت نیکنی
United States
اقای وارد کننده.. در اداره صنعت استان ۵ نفر بچه باشت کارمند هستند چرا میگویی همگی تو دا میشناسند... این اسناد از همانجا اومد بیرون...
علی
United States
خوب بنام معدن وارد کردی ولی در اختیار امور شخصی .. این یعنی رانت... نسبت شما با معدن چیست؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
هدف فقط تخریب هست و بس
یا حسین شهید
Iran, Islamic Republic of
تمامی این اسناد رو معاونی داده که قطعا این سایت باهاش ملاقات داشته در این روزها که اقایان حراست و تخلفات اداری باید ورود کنن و تحقیق به عمل بیارن و علاوه بر این مدت هاست که این معاون بدنبال جایگاه استاندار بوده برای خود و یا رفیقانش که خدا جوابگو اعمالش هست
نژند
Iran, Islamic Republic of
چوب خدا صدا ندارد
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس دفتر استانداری مسئول و جوابگوی این مسائل است خود ایشان هم از یه جای به یه جای دیگری رسیده است
باند مافیای عدم توسعه استان انشالله رو سیاه خواهند شد
خدانظر
Iran, Islamic Republic of
چرا نظرات کارشناسانه و دقیق را انتشار نمیدی؟
Iran, Islamic Republic of
ایشان نیروی این دستگاه است چوب خدا صدا نداره
Iran, Islamic Republic of
احمدزاده استانداری ضعیف
هرچه زودتر باید بره
سهیل
Iran, Islamic Republic of
چند سوال ذهنم رو مشغول کرده که نهاد های نظارتی باید پاسخگو باشد. 1. از اول انقلاب تاکنون چه تعداد بیل مکانیکی به معادن این استان واگذار شده ؟ 2. از اول انقلاب تاکنون به چه تعداد سفارشات معادن فعال این استان پاسخ مثبت داده شده است؟ 3. هر معدن چند ماشین آلات نیاز دارد و مسئولیت نیازسنجی در خصوص این موضوع چه نهادی است. 4.از چه زمانی روند پاسخگویی به مطالبات مردم عادی در سازمان های استان کهگیلویه و بویراحمد آن هم ماشین آلاتی که سود ورود آنها چند صد میلیارد تومان است فقط طی مدت کوتاهی (چند ده روز ) انجام می‌گیرد. آقای کبنا نیوز کاشکی اینقد عقل تحلیلی داشتی تا تمام این موضوعات را بررسی می کردی و آقای موسویان هم پاسخگو بودند.
Iran, Islamic Republic of
ای فخر احمد بدبخت تانکر نفتش و خرید و بیل خرید خدا عذاب بده مسببین این همه تخریب را
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
رانت خواری به سبک مومنانه
برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت واقعا بخواهد تغییر اساسی در ریل‌گذاری اقتصادی کشور انجام ...
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

اگر براي رياست سازمان بورس فراخوان داده شود. شخصيتي متخصص و متشخص و دانا و با تجربه انتخاب ...
1