تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۴۷۷۹۰۱
انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری؛

نگرانی‌ها برقرار است؛ از کمبود تعرفه تا رفتار جانبداری بعضی از هیئت‌های اجرایی / آقای استاندار؛ بیایید تا حرمت این صندوق‌ها را حفظ کنیم

۵
۰
نگرانی‌ها برقرار است؛ از کمبود تعرفه تا رفتار جانبداری بعضی از هیئت‌های اجرایی / آقای استاندار؛ بیایید تا حرمت این صندوق‌ها را حفظ کنیم
کبنا ؛حرف و حدیث‌های زیادی پشت آرای شهرستان باشت در دور اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری شنیده شد و تا حد زیادی پذیرش این میزان آرا قابل قبول نبود. بعد از این حرف و حدیث‌ها، مهدی جوکار رئیس دفتر شورای نگهبان استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر صیانت از آرای مردم و جلوگیری از هرگونه شائبه در بحث نظارت بر آراء گفت: هیئت 40 نفره ناظرین از شهرستان بویراحمد به شهرستان باشت اعزام و در انتخابات مرحله دوم شهرستان باشت نظارت خواهند داشت.
به گزارش کبنا، با وجود پیگیری‌های مکرر؛ اما هنوز در خصوص فرایند رأی گیری در شهرستان باشت نگرانی‌های وجود دارد. دارا کریمی‌نژاد سخنگوی ستاد مرکزی دکتر مسعود پزشکیان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: گزارشات متعددی که از سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد به ستاد پزشکیان رسیده که نگران‌کننده است و بداخلاقی‌های انتخاباتی مجریان این نگرانی را مضاعف می‌کند.
وی در ادامه افزود: راه جلوگیری از این اشکالات و رعایت حق‌الناس خروش و خیزش مردم برای رأی دادن و حضور در شعب اخذ رأی است و ما از نهادهای محترم نظارتی، امنیتی و قضایی می‌خواهیم که این مسائل را به جد پیگیری کنند.
کریمی نژاد گفت: از آنجایی که استاندار و مجموعه استانداری با چینش‌های یک طرفه نشان دادند اعتماد سوزی و ناامیدی را سر لوحه کار خود قرار داده‌اند.
وی افزود: انتظار می‌رود تا قبل ساعت پایانی به شعب اخذ رای مراجعه کنند و منتظر تمدید زمان انتخابات نمانند.
سخنگوی ستاد پزشکیان در پایان گفت: هم اکنون به ما اعلام شده که دو شعبه رای‌گیری در شهرستان باشت تعرفه ندارد و این از نظر ما مسأله ساز است.
به گزارش کبنا، همچنین برخی از منابع از کمبود تعرفه در برخی از شعب لیکک خبر داد. همچنین بر اساس مشاهدات خبرنگار کبنا نیوز بعضی از حاضرین سر صندوق‌های رأی از یک کاندید خاص سخن می‌گفتند و او را پیروز انتخابات می‌دانستند.

آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده مجلس خبرگان رهبری در استان کهگیلویه و بویراحمد در مطالبی با اشاره به اهمیت سلامت و امنیت صندوق های رای مردم استان، بعد از نارضایتی های عمومی و ارسال نامه اعتراضی مردم به استاندار، در اثر گزارش بروز تخلفاتی توسط تعدادی از عوامل برگزاری انتخابات، در برخی از صندوق های رای انتخابات ریاست جمهوری در این استان مطالبی را به شرح زیر بیان کرد.
وی گفت: از برخی از استان‌ها نامه‌ای روی برخی از صفحات مجازی برای حقیر ارسال شد، خواندم و چقدر دلم سوخت که از استان دیگری نامه را فرستادند یعنی این نامه در همه جای کشور پخش شده بود و نامه‌ای بود خدمت استاندار محترم. آرزو داشتم که دروغ باشد بر همین آرزو هم هستم و خدا کند که دروغ باشد. اما اگر راست باشد بسیار شرم‌آور است.
آیت الله ملک حسینی یادآور شد: خیانت به صندوق رأی خیانت به ناموس سیاسی و اجتماعی نظام جمهوری اسلامی است، خیانت به رای مردم، خیانت به حقوق امتی است که انقلاب کردند، خیانت به حقوق انسان هایی است که برای انقلاب خون دادند و خیانت است به نسل های آینده‌ای که خواهند آمد.
نماینده مجلس خبرگان رهبری در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بیایید حرمت این صندوق را حفظ کنیم تا آیندگان ما را به عنوان هرزه‌ها و فاحشه های سیاسی نخوانند. هر کسی به ناموسش خیانت کند به عنوان هرزه‌گری و فاحشه‌گری در تاریخ شناخته می‌شود. باید این صندوق‌ها را صیانت کرد در غیراینصورت فریب است، دروغ است، خیانت است، ضایع شدن حق است، بی حرمت کردن دوست خودتان است؛ چون اگر در یکی دو سه صندوق تخلفی صورت گرفته باشد (عرض کردم اگر راست باشد) و اگر دو سه مورد را مردم ببینند تعمیم می‌دهند و اگر تعمیم دهند هم آبروی دوست تو می‌رود.
وی ادامه داد: بگذار مردم احساس کنند که سلامت و امنیت صندوق‌ها حفظ خواهد شد و می‌دانیم در کنار عنوان‌هایی از دروغ و فریب و نفاق و خیانت بدترین اتفاق بی‌اعتماد کردن مردم به صندوق‌ها است. اگر فردا کسی نیامد به بهانه اینکه اعتماد ندارم خدا شاهد است ما نسل های قبل هیچ پاسخی در برابر خدای متعال نداریم.
آیت الله ملک حسینی خاطرنشان کرد: مردم باید در کنار انقلاب باشند خدای متعال با آمدن مردم و با بودن مردم  از انقلابی که خون های پاکی در مسیر آن و برای رسیدن به اهداف آن ریخته شده است صیانت می‌کند. نصیحت می کنم مسئولان را (خودم هم مسئولم) که مبادا برای رضایت کسی و موفقیت کسی کاری کنیم که خدا ناراضی باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
آب از آب تکان نمیخورد . مگر در انتخابات باشت کم تخلف شد با کی برخورد شد . مردم سر کارند .
Iran, Islamic Republic of
خرید وفروش تاالان مال پزشکیان بوده چند صندوق هم عوض شده ولی هستند هنوز
Iran, Islamic Republic of
این حرفها همه ش شایعه است بزارید مردم رایشونه بدن
Iran, Islamic Republic of
کی به کیه
وقتی افراد آسانسوری جایگاه میگیرند بهتر از این نمیشود.
عامل شخص استاندار است
چرا صدای هیچ نهاد ناظری در برابر نقش‌آفرینی دولتی‌ها به نفع یک نامزد خاص درنیامد؟

چرا صدای هیچ نهاد ناظری در برابر نقش‌آفرینی دولتی‌ها به نفع یک نامزد خاص درنیامد؟

تمام عزم دولتمردان شهید رییسی با بکارگیری رسانه‌ها و امکانات در اختیار خود، مصروف تلاش ...
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
1