تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۴۷۷۸۸۲
گزارش زنده

حاشیه و متن انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری

۱
۰
حاشیه و متن انتخابات
کبنا ؛دور دوم انتخابات امروز 14 تیر برگزار می شود و پس از نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعلام می شود. با ما پوشش لحظه به لحظه انتخابات تا اعلام نتایج نهایی همراه باشید.
به گزارش کبنا، مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری جمعه ۸ تیر ماه برگزار شد بر اساس اعلام وزارت کشور در مرحله اول ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵ رای اخذ شده که مسعود پزشکیان ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای و سعید جلیلی ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ به مرحله دو انتخابات راه یافتند.
در این مرحله آقایان مسعود پزشکیان با کد انتخاباتی ۲۲ و سعید جلیلی با کد انتخاباتی ۴۴ با هم رقابت می‌کنند.رای‌گیری در حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای انجام می‌شود.
در این مرحله هر یک از نامزدها حتی یک رای بیشتر کسب کند پیروز انتخابات خواهد بود.

آذری جهرمی: هیچ صندوقی شمارش نشده / به عملیات روانی و فتنه گری ها توجه نکنید؛ فرصت باقیمانده برای اینکه همه با هم ‌ کار را تمام کنیم⁩ را غنیمت بشماریم
آذری جهرمی نوشت: «هیچ صندوقی شمارش نشده است. صرفا آمارهای رسمی اعلام شده از فرمانداریها و وزارت کشور معتبر است. به عملیات روانی و فتنه گری ها توجه نکنید. فرصت باقیمانده برای اینکه همه با هم ⁧ کار را تمام کنیم⁩ را غنیمت بشماریم.»
آذری جهرمی در واکنش به آمارهایی که منتشر می شود گفت که هیچ صندوقی شمارش نشده است.  به عملیات روانی و فتنه گری ها توجه نکنید.
 وی نوشت: «هیچ صندوقی شمارش نشده است. صرفا آمارهای رسمی اعلام شده از فرمانداریها و وزارت کشور معتبر است. به عملیات روانی و فتنه گری ها توجه نکنید. فرصت باقیمانده برای اینکه همه با هم ⁧ کار را تمام کنیم⁩ را غنیمت بشماریم.»

محمد مهاجری: با تخریب خودتان را خسته نکنید
حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ تیر
حمایت لامعی، منتقد سینما از پزشکیان
حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ تیر

لامعی، منتقد سینما: من بعد از ۸۸، حتی در ۹۶ که کلِّ ایران رأی داد، رأی ندادم؛ من امروز رأی می‌دهم به پزشکیان، تا پایداری‌ها به آرزوی‌شان نرسد.

مصاحبه صداوسیما با سید محمد خاتمی که تا این لحظه از تلویزیون پخش نشده است!
       

صبح امروز سید محمد خاتمی پس از شرکت در انتخابات، به سوال خبرنگار صداوسیما پاسخ داد و گفت: انشاءالله همه بیایند؛ به خاطر آینده ایران، برای بهبود وضع موجود و رأی بدهند»/ جماران

پسر شهید تندگویان: برای ایران به پای صندوق‌های رأی بیایید وقت کوتاه است
حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ تیر

توییت سخنگوی ستاد انتخاباتی پزشکیان: کمی صبور باشید؛ تنها چند ساعت!
حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ تیر
حسین آخانی استاد دانشگاه تهران و‌ فعال محیط زیست:

حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ تیر

نمی‌خواهم فردا صبح كابوس شنیدن رئیس جمهور شدن کسی را تجسم کنم که بناست سال‌های سخت تری برای من، فرزندم، دانشجویانم و محیط زیست کشورم به ارمغان بیاورد
با رای ندادن به اقلیت ۲۰ درصدی کمک کرده اید که پیروزی رئیس جمهورشان را جشن بگیرند.

وحید حقانیان به پزشکیان رای داد
حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ تیر

همتی: اجازه ندهید خارج از صندوق رای در مورد مسائل کشور تصمیم بگیرند
عبدالناصر همتی: صندوق الان سرنوشت ۴ سال آینده کشور را تعیین می‌کند، خواهشم از همه مردم عزیز این است که نگویند فرقی نمی‌کند، حتما فرق می‌کند، برای آینده فرزندانمان و خودمان و توسعه کشورمان نیاز داریم که حضور گسترده‌ای داشته باشیم./جماران
آذری جهرمی به مردم سیستان و بلوچستان: حضورتان دواست
حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ تیر

پیام شریفی زارچی، استاد اخراجی دانشگاه شریف به مردم: این پیامک های ارسالی سامانه های دولتی تله است؛ فریب نخورید / همین الان یکی از این دو جریان رقیب در انتخابات تهدید کرده که هیچ صفحه ای حتی با فیلتر شکن نباید باز شود / ممکن است روزی برسد که همین ابزار کوچک ارتباطات آزاد را هم از دست داده باشیم
شریفی زارچی، استاد اخراجی دانشگاه شریف طی پیامی به مردم گفت: دقایقی پیش پیامک های وزارت کشور را دریافت کردیم که آشکارا تلاش می کند کسانی که از وضعیت موجود ناراضی هستند یا نمیخواهند کسی یا چیزی را مشروعیت دهند از حضور در پای صندوق رای و تغییر منصرف کند. فریب این تله را نخوریم.

شریفی زارچی، استاد اخراجی دانشگاه شریف طی پیامی به مردم گفت: این پیامک های ارسالی سامانه های دولتی تله است؛ فریب نخورید.
 وی در این پیام بیان کرد: دقایقی پیش پیامک های وزارت کشور را دریافت کردیم که آشکارا تلاش می کند کسانی که از وضعیت موجود ناراضی هستند یا نمیخواهند کسی یا چیزی را مشروعیت دهند از حضور در پای صندوق رای و تغییر منصرف کند. فریب این تله را نخوریم.
 وی افزود: مثالی برای شما می آورم دانشگاه شریف ظرف همین دو سال پر شده از دوربین، دوربین هایی که حتی پشت ماسک با کوچکترین حرکت اعتراضی شناسایی می کند، اما همین دوربین ها وقتی بخشی از دانشگاه را برخی مهاجمان آتش زدند نتوانست شناسایی کند. همین وزارت کشور دستگاههای مختلف را هماهنگ کرد و 16 آدر 1401 موجی از شدیدترین بخشنامه ها و دستورالعمل های انضباطی را به همه دانشگاهها ابلاغ کرد، هزینه اعتراض را به حدی بالا بردند که دهان صدها یا هزاران نفر راببندند.
  شریفی زارچی در ادامه گفت: همین الان یکی از این دو جریان رقیب در انتخابات تهدید کرده که هیچ صفحه ای حتی با فیلتر شکن نباید باز شود. ممکن است روزی برسد که همین ابزار کوچک ارتباطات، ارتباطات آزاد، ارتباطی که کانالیزه نباشد، همین ابزارهای کوچک اعتراضات را هم از دست داده باشیم. یا هزینه آن به قدری برای ما بالا رفته باشد که کمتر کسی به خودش این هزینه سنگین را تحمیل کند. 
وی افزود:  اگر میخواهید این پیام ها را بلاک کنید راه آن فقط در صندوق های رای است. من از عمق جان به همه کسانی که با رای ندادن یا رای دادن خودشان قصد تغییر دارند احترام می گذارم.

ظریف: تمام تلاش قفس سازان نگاه داشتن ‎ما مردم در خانه است: از تکرار هدفدار پیامک‌های فریبکارانه تا دروغ‌های شاخدار / نظرسنجی‌ها و پیش‌بینی‌ها هم نمی‌توانند جای رای ما را بگیرند

ظریف در واکنش به ارسال برخی پیامک‌ها در جهت کاهش مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری نوشت: تمام تلاش قفس سازان نگاه داشتن ‎«ما مردم» در خانه است. از تکرار هدفدار پیامک‌های فریبکارانه تا دروغ‌های شاخدار. چرا از رای ‎«ما مردم» می‌ترسند؟
ظریف در واکنش به ارسال برخی پیامک‌ها در جهت کاهش مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری نوشت: تمام تلاش قفس سازان نگاه داشتن ‎«ما مردم» در خانه است. از تکرار هدفدار پیامک‌های فریبکارانه تا دروغ‌های شاخدار.
چرا از رای ‎«ما مردم» می‌ترسند؟

دکتر محمدجواد ظریف، وزیر پیشین امور خارجه و مشاور مسعود پزشکیان نوشت: «ایرانیان هوشمند؛
تمام تلاش قفس سازان نگاه داشتن ‎«ما مردم» در خانه است: از تکرار هدفدار پیامک‌های فریبکارانه تا دروغ‌های شاخدار.
چرا از رای ‎«ما مردم» می‌ترسند؟
چرا نفعشان در عدم مشارکت ماست؟
چون حاکمان بد را مردمان خوبی انتخاب می‌کنند که رای نمی‌دهند.
نظرسنجی‌ها و پیش‌بینی‌ها هم نمی‌توانند جای رای ما را بگیرند.
فقط حضور هرچه بیشتر و سریع‌تر پای صندوق می‌تواند تغییر را رقم بزند.»

حسام الدین آشنا: به پیش‌بینی‌ها اتکا نکنید!
حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ تیر

نیویورک‌تایمز: پیش‌بینی نتیجه انتخابات ایران دشوار است
حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ تیر

نیویورک‌تایمر در این گزارش به وعده‌ها و شعار‌های انتخاباتی دو نامزد حاضر در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اشاره کرده و در ادامه با تعابیر خود، به معرفی دو نامزد پرداخته است.
در بخشی از این گزارش آمده است: ایرانی‌ها امروز در انتخاباتی که به رقابتی شدید بدل شده و برای نخستین بار در بیش از یک دهه، پیش‌بینی نتیجه آن دشوار است، رئیس جمهور بعدی این کشور را انتخاب می‌کنند.

فاضل میبدی: ترس، مردم را به پای صندوق رای آورد
حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ تیر
الهه هیکس پای صندوق‌های رأی

حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ تیر
الهه شریف‌پور (الهه هیکس) نیز در سفارت ایران در بروکسل رای داد.
****************************
رحمت اله بیگدلی: جناب وزارت کشور، لطفا دست از پیامک زدن بردارید
حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ تیر
آذر منصوری: این کارها نتیجه عکس می‌دهد
حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ تیر

سخنگوی ستاد انتخاباتی پزشکیان: در رقابت امروز هر یک رأی سرنوشت‌ساز است.
حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ تیر
واکنش آذری جهرمی به پیامک ارسالی وزارت کشور
حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ تیر
آذری جهرمی در واکنش به پیامک‌های وزارت کشور: ارسال پیامک انبوه باید برای افزایش مشارکت باشد نه تلاش برای کاهش مشارکت.

توییت متفاوت سیدعباس عراقچی
حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ تیر
عراقچی نوشت: فوتبالی‌های عزیز، اگر می‌خواهید بازی های امشب را با خیال راحت ببینید لطفاً زودتر و تا قبل از ساعت شش رای خود را بدهید!

توئیت محسن برهانی درباره اظهارات امروز رهبر انقلاب
محسن برهانی نوشت: مقام رهبری امروز در هنگام رأی دادن، هیچ تفسیری از رأی دادن ارائه ندادند و تنها به شوق و علاقه بیشتر مردم نسبت به دوره اول اشاره کردند. ‏وزارت کشور در ارسال پیامک عصرانه یا شبانه این نکته را مدنظر داشته باشد.
حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ تیر
علیرضا زاکانی رای داد
علیرضا زاکانی پیشتر به مسعود پزشکیان گفته بود تا آخر می‌مانم‌ و نمی‌گذارم رییس جمهور شوی.
حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ تیر
مصطفی پورمحمدی در مصلی مهرشهر کرج رای خود را به صندوق انداخت
        
حضور زیدآبادی پای صندوق رای
احمد زیدآبادی، فعال سیاسی با حضور در حسینیه ارشاد، در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد. او پیشتر اعلام کرده بود که در دورم، به مسعود پزشکیان رای خواهد داد.
حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ تیر

زیباکلام رای داد
صادق زیباکلام، فعال سیاسی همزمان با شرکت در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، تاکید کرد که «جز صندوق رای، هیچ راه دیگری نداریم.»
        
****************************
هم اکنون، خیابان رودکی تهران/ کارکنان شهرداری در حال پایین کشیدن بنر پزشکیان!
حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ تیر

تصویری فراگیر از بدرقه پزشکیان توسط دخترش
مسعود پزشکیان قبل از اینکه عازم مکان رأی دادن شود، دخترش زهرا پدر را از زیر قرآن رد کرد. این تصویر امروز در فضای مجازی دست به دست چرخیده است.
حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ تیر

آیت الله مکارم شیرازی رأی خود را به صندوق انداخت
حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ تیر

فاطمه هاشمی رفسنجانی: مردمِ ناراحت از حاکمیت! رأی شما می‌تواند تاریخ را عوض کند
     

جلیلی: منتخب مردم مورد احترام و رئیس جمهور همه کشور است/ همه باید به او کمک کنند
       

جلیلی پس از رای دادن در مسجد جامع قرچک گفت: با حضور گسترده مردم و با انتخاب شایسته آنها، در چهار سال آینده نه تنها مسائل و مشکلات روزمره حل شود بلکه یک جهش بزرگ داشته باشیم و از امروز این نقش آغاز می‌شود.
از فردا نیز هر کس که منتخب مردم شد مورد احترام همه است و رئیس جمهور همه کشور است، همه باید به او کمک کنند تا با قدرت ۴ سال پرشکوه و پرافتخار را برای کشور رقم بزنیم.

آیت الله جنتی رئیس شورای نگهبان رأی خود را به صندوق انداخت
حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ تیر

شعار «حیدر حیدر» هواداران پزشکیان در شعبه‌ای که وی رای خود را به صندوق انداخت
چند روز پیش یک روحانی حامی سعید جلیلی در توئیتی به نهج البلاغه خواندن پزشکیان توهین کرده بود و از آن روز به بعد هواداران مسعود پزشکیان بالاخص آذری زبان های غیور با شعار #حیدر_حیدر پاسخ این فرد هتاک را می‌دهند.

حضور مسعود پزشکیان در مدرسه عاشورای قلعه‌حسن‌خان
حضور مسعود پزشکیان در مدرسه عاشورای قلعه‌حسن‌خان، از مناطق کارگرنشین حاشیه تهران برای رای دادن.
حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ تیر
 
پزشکیان رای داد؛ اما عکسی گرفته نشد!
به علت ازدحام شدید جمعیت در مدرسه عاشورای قلعه‌حسن‌خان که مسعود پزشکیان و محمدجواد ظریف برای رای دادن به آنجا رفته بودند؛ امکان عکاسی از لحظه انداختن رای آنان از صندوق فراهم نشد.
طبق اخبار دریافتی، مسئولان شعبه پس از مشاهده ازدحام جمعیت، صندوق رای را از حیاط به همراه پزشکیان و ظریف به داخل ساختمان مدرسه بردند و در این میان، عکاسان هم مانند مردم عادی بیرون ساختمان ماندند و نتوانستند از رای دادن پزشکیان و ظریف تصویری ثبت کنند.
بروز این وضعیت، باعث ناراحتی و عصبانیت شدید عکاسان شده است؛ چراکه آنها صرفا برای ثبت لحظه رای دادن نامزد اصلاح‌طلبان مسیر طولانی تهران تا قلعه‌حسن‌خان را آمده بودند./راهبرد

خاتمی پاسخ دوربین صداوسیما را نداد
       

اطلاعیه شماره ۱۵ ستاد انتخابات کشور
سن انتخاب‌کنندگان در انتخابات جاری ۱۸ سال تمام می‌باشد. لذا تمامی متولدین روز«۱۵» تیرماه سال ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با حضور در شعب اخذ رای سراسر کشور در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری شرکت نمایند.
یادآور می‌گردد، همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند برای رای‌دهندگان الزامی است.
حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ تیر

محمدجواد آذری جهرمی رای خود را در حسینیه جماران به صندوق انداخت
    

سعید جلیلی رای داد
     

روحانی رأی خود را به صندوق انداخت

حسن روحانی با حضور در یکی از مدارس منطقه ۱، رأی خود را در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم به صندوق انداخت.
حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ تیر

لاریجانی در روستای لوت بخش آمل رأی خود را به صندوق انداخت
علی لاریجانی رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی در نخستین ساعت آغاز فرایند دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در روستای لوت بخش لاریجان رأی خود را به صندوق انداخت.

فقط اطلاعیه های انتخاباتی صدا و سیما معتبر است
ستاد انتخابات کشور تاکید کرد فقط اطلاعیه‌هایی که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور است و رعایت آن الزامی می باشد.
فقط اطلاعیه های انتخاباتی صدا و سیما معتبر است
به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۱ خود اعلام کرد به اطلاع اعضای شعب ثبت نام و اخذ رای سراسر کشور رساند، اطلاعیه‌هایی که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور ، و رعایت آن الزامی است.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:
بسمه تعالی
به آگاهی اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رای سراسر کشور می‌رساند، حتماً در شعبه اخذ رأی یک دستگاه رادیو یا تلویزیون در دسترس داشته باشند و در تمام طول مدت اخذ رأی آن را روشن نگهدارند تا دستور العمل‌های فوری ستاد انتخابات کشور را که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می‌گردد، مورد عمل قرار دهند.
اطلاعیه‌هایی که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور است و رعایت آن الزامی می‌باشد.
ستاد انتخابات کشور

اعلام اسامی و شناسه نامزد‌های مرحله دوم انتخابات
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۲ فهرست اسامی و شناسه نامزد‌های مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را برای آگاهی عمومی منعکس کرد.
اعلام اسامی و شناسه نامزد‌های مرحله دوم انتخابات
به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، اطلاعیه شماره ۱۲ ستاد انتخابات به شرح زیر است:
بسمه تعالی
پیرو اطلاعیه‌های شماره «۵» ستاد انتخابات کشور به آگاهی کلیه هموطنان گرامی می‌رساند، فهرست اسامی و شناسه نامزد‌های مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر می‌باشد؛
 آقای مسعود پزشکیان - فرزند محمد علی - شناسه نامزد ۲۲
آقای  سعید جلیلی - فرزند محمدحسن - شناسه نامزد۴۴
ستاد انتخابات کشور

مخبر: دولت به دقت سلامت انتخابات رصد می کند
       

سرپرست ریاست جمهوری گفت: به مردم اطمینان می‌دهم دولت بدون هیچ گونه گرایشی انتخابات را برگزار می‌کند.
دولت به دقت سلامت انتخابات رصد می کند.
دقت کافی برای اینکه از رای مردم صیانت شود دارد شکل می گیرد.

متولدین جمعه ۱۵ تیر ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند رای دهند
ستاد انتخابات با انتشار اطلاعیه شماره ۹ اعلام کرد: کلیه شعب ثبت نام و اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت ۸:۰۰ صبح آماده اخذ رأی از تمامی واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۵/۴/۱۵ و قبل از آن) هستند.
متولدین جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند رای دهند
به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، متن اطلاعیه شماره ۹ ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:
بسمه تعالی
 نظر به آغاز فرایند اخذ رأی مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به آگاهی هم میهنان عزیز می‌رساند، کلیه شعب ثبت نام و اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت ۸:۰۰ صبح آماده اخذ رأی از تمامی واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۵/۴/۱۵ و قبل از آن) می‌باشند.
 یادآور می‌گردد، همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند برای رای دهندگان الزامی است.
ستاد انتخابات کشور

اطلاعیه شماره ۱۰ ستاد انتخابات کشور هیچ مدرکی جز شناسنامه یا کارت ملی برای رای دادن قابل قبول نیست
حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ تیر
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۰ اعلام کرد، هیچ مدرکی غیر از اصل شناسنامه یا کارت ملی برای اخذ رای قابل قبول نیست.
 متن اطلاعیه ستاد انتخابات کشور که لحظاتی قبل انتشار یافت به این شرح است:
به اطلاع کلیه هم میهنان گرامی و اعضای شعب اخذ رأی می رساند؛ اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری فقط با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر می باشد و هیچ مدرک دیگری قابل قبول نیست.
همچنین، به منظور تسریع در احراز هویت رأی دهندگان، ارائه شماره ملی برای دارندگان شناسنامه های قدیمی، الزامی است.
یادآور می گردد، اخذ رای با کارت های ملی قدیمی همانند مرحله اول انتخابات مذکور امکان پذیر نمی باشد.
ستاد انتخابات کشور
 
خاتمی در حسینیه جماران رای داد

شعار درود بر خاتمی در حسینیه جماران همزمان با حضور سیدمحمد خاتمی
        

هادی خامنه‌ای در حسینه ارشاد رای داد




 آیت الله مدرسی رئیس ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان رای داد


  خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در حسینیه ارشاد: رئیس جمهور توانمد باشد کشور را ۴۰ سال جلو می اندازد
      
 فرزین رئیس کل بانک مرکزی در امامزاده صالح رای داد


طحان نظیف در شورای نگهبان رای داد

 علی مطهری رای خود را در حسینیه ارشاد به صندوق انداخت 


 نوبخت در حسینیه ارشاد رای داد

اسحاق جهانگیری در حسینیه ارشاد رای داد
       
 علی یونسی در حسینه جماران رای داد

 قالیباف در حرم رضوی رای داد

رئیس قوه قضائیه در صف اخذ رای در مسجد لرزاده 


 آیت الله آملی لاریجانی در شورای نگهبان رای داد



حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان در حسینه ارشاد رای داد


 عیسی زارع‌پور با حضور در ستاد انتخابات کشور، رای خود را به صندوق انداخت

 اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور در ستاد انتخابات کشور رای داد


 مخبر در ستاد انتخابات کشور رای داد


واعظی در حسینه جماران رای خود را به صندوق انداخت 

 عارف رای خود را در حسینیه جماران به صندوق انداخت 

 صف اخذ رای در مسجد الرسول سعادت آباد 
        
ناطق نوری رای خود را به صندوق حسینیه ارشاد انداخت 
          
حضور مردم در حسینیه ارشاد برای اخذ رای 
      
 صف رای دهندگان در مسجد النبی تشکیل شد
       
 
محمدباقر قاليباف در حرم رضوی رای خود را به صندوق انداخت
       
اطلاعیه شماره ۸ ستاد انتخابات کشور: آثار تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی، نباید در محل شعبه و اطراف آن باشد
 
حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ تیر

ستاد انتخابات کشور صبح جمعه با انتشار اطلاعیه شماره ۸ تاکید کرد: کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد.
 متن اطلاعیه شماره ۸ ستاد انتخابات کشور به این شرح به اطلاع می رسد:
بسمه تعالی
در استای اجرای ماده «۷۲» قانون انتخابات ریاست جمهوری به اطلاع اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی می رساند، کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد.
لذا در صورت مشاهده لازم است به سرعت امحاء شود. همچنین اگر در طول زمان  رأی گیری آثار تبلیغاتی از رأی دهندگان در شعبه باقی بماند، آنها را نیز امحاء نمایند.
ستاد انتخابات کشور
 
حضور ناطق‌نوری در صف مردمی برای شرکت در مرحله دوم انتخابات در حسینیه ارشاد

حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ تیر

مقام معظم رهبری رأی خود را به صندوق انداختند
          

آغاز رأی‌گیری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری

رأی‌گیری انتخابات هم‌اکنون در سراسر کشور آغاز شد. امروز همۀ متولدان ۱۳۸۵/۴/۱۵ و ماقبلِ آن می‌توانند رای بدهند.

راس ساعت هشت صبح انتخابات آغاز می شود
سخنگوی ستاد انتخابات گفت: همه تعرفه‌های مرحله دوم انتخابات به استان‌ها ارسال شده و راس ساعت ۸ صبح فرایند رای‌گیری آغاز می‌شود.

مومن نسب: به نامزد انقلابی ما رنگ صورتی می‌زنند

مؤمن نسب طرفدار سعید جلیلی نوشت: مردمِ بصیر ما، مظلوم‌گرا و نفاق‌ستیز هستند. رقیب هم خودش را در چشم بخشی از مردم، مظلوم، صریح و صادق جلوه داده است و متأسفانه از این طرف گروهی دارند به نامزد انقلابی ما رنگ صورتی می‌زنند. آن‌ها ادای ما را در می‌آورند تا رأی بیاورند و این‌ها تلاش می‌کنند جلیلی را سیاه کنند برای جذب خاکستری‌ها!

نظرسنجی ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران صبح امروز نتایج آخرین نظرسنجی انجام شده توسط این نهاد را منتشر کرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت ایسپا، این نظرسنجی روز ۱۳ تیر به روش مصاحبه حضوری با اندازه نمونه ۳۶۰۶ نفر در سطح کشور (شهر‌ها و روستاها) با جامعه آماری بالای ۱۸ سال اجرا شده است. بر اساس این اطلاعات، میزان مشارکت مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، با در نظرگرفتن نرخ پاسخگویی (۴۸ درصد)، کنترل متغیر‌های موثر و آزمون صحّت‌سنجی داده‌ها، ۴۵ درصد با حاشیه خطای ۲ ± برآورد شده است.
در این نظرسنجی، میزان رأی احتمالی مسعود پزشکیان ۴۹.۵ درصد و میزان رأی احتمالی سعید جلیلی ۴۳.۹ درصد پیش‌بینی می‌شود. ۴.۸ درصد گفته‌اند کاندیدای خود را انتخاب نکرده اند که احتمال دارد تا روز جمعه، کاندیدای این دسته از افراد مشخص شود. در این صورت، میزان آرای دو نامزد ریاست جمهوری و میزان آرای سفید یا باطله تغییر خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مردم ناراحت از مثل شماها. هستند
چرا صدای هیچ نهاد ناظری در برابر نقش‌آفرینی دولتی‌ها به نفع یک نامزد خاص درنیامد؟

چرا صدای هیچ نهاد ناظری در برابر نقش‌آفرینی دولتی‌ها به نفع یک نامزد خاص درنیامد؟

تمام عزم دولتمردان شهید رییسی با بکارگیری رسانه‌ها و امکانات در اختیار خود، مصروف تلاش ...
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
1