تاریخ انتشار
جمعه ۸ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۴۷۷۵۹۲
انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری؛

آغاز رسمی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ / اطلاعیه‌های مهم وزارت کشور / ساز و دهل در صندوق‌های رأی کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
آغاز رسمی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ / اطلاعیه‌های مهم وزارت کشور / ساز و دهل در صندوق‌های رأی کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛فرآیند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز (جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳) با ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر واجد شرایط رای دادن در داخل و خارج کشور آغاز شد.
به گزارش کبنا، انتخابات زود هنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری - به دلیل شهادت ابراهیم رئیسی در سومین سال ریاست جمهوری به دلیل سانحه بالگرد در حین خدمت - از ساعت ۸ صبح جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و خارج کشور برای رای به کاندیدا‌های تایید شده این دوره؛ محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی، مصطفی پور محمدی و مسعود پزشکیان آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت. وزیر کشور این اختیار را دارد که در صورت صلاحدید زمان رای‌گیری را تمدید کند.
برای رای دادن، به همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی نیاز است. در این دوره از انتخابات، درج مهر بر شناسنامه حذف شده است.
کلیه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آن‌ها «۱۸» سال تمام باشد یعنی «متولدین روز ۸ تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن» می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در انتخابات شرکت کنند. رای دهندگان خارج از کشور می‌توانند با ارائه گذرنامه معتبر رای دهند. به منظور تسریع در احراز هویت رای دهندگان، ارائه کارت ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی، الزامی است.
       
آغاز فرایند رای‌گیری در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرآیند اخذ رای از رای‌دهندگان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور در ۸۳۵ شعبه رای‌گیری در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.
به گفته سید جواد هاشمی بیش از ۵۳۰ هزار نفر از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۳۵ هزار نفر رای اولی‌اند.
        
رئیس ستاد انتخابات استان گفت: مدت رای‌گیری ۱۰ ساعت و این مدت از سوی وزیر کشور قابل تمدید است که با توجه به تجربه سنوات و انتخابات گذشته احتمال تمدید وجود دارد.
هاشمی ادامه داد: بیش از ۱۵ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی شامل ناظران، اعضای شعب، بازرسان، نمایندگان فرمانداران و بخشداران، سرایداران مدارس و خادمان مساجد کار رای‌گیری و برگزاری انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد را انجام می‌دهند.
هاشمی اضافه کرد: دو فروند بالگرد برای جابجایی صندوق‌های اخذ رای مناطق سخت گذر استان کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی شده است.
رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۳ شعبه غیر فعال آماده داریم که در صورت نیاز استفاده شوند.
به گفته او، فرایند رای‌گیری به صورت دستی، ولی احراز هویت به صورت برخط انجام می‌شود و واجدان شرایط باید شناسنامه یا کارت ملی به همراه داشته باشند.
وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در بین استان‌های کشور رتبه اول مشارکت را کسب کرده و‌امیدواریم با حضور پرشور مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز رتبه اول مشارکت را کسب کنیم.
ستاد انتخابات کشور هم اعلام کرده، ۶۰ هزار شعبه رای‌گیری برای برگزاری انتخابات در سراسر کشور پیش‌بینی شده است وهمه متولدان هشتم تیر ۱۳۸۵ به قبل، می‌‎توانند در این دوره از انتخابات با به همراه داشتن شناسنامه یا کارت ملی مشارکت داشته باشند.
 سید‌امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و علیرضا زاکانی با انتشار پیام‌هایی از حضور در این رقابت انصرف دادند.
اسامی و‌شناسه انتخاباتی نامزد‌های انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران که صلاحیت آنان از سوی شورای نگهبان احراز شده است، به ترتیب حروف الفبا و به شرح زیر اعلام می‌شود:
آقای مسعود پزشکیان- فرزند محمد علی-‌شناسه نامزد ۲۲
آقای مصطفی پورمحمدی- فرزند حسین-‌شناسه نامزد ۳۳
آقای سعید جلیلی- فرزند محمدحسن-‌شناسه نامزد ۴۴
آقای محمدباقر قالیباف- فرزند حسین-‌شناسه نامزد ۷۷
آغاز فرایند رای‌گیری در کهگیلویه و بویراحمد

اطلاعیه شماره ۱۲ ستاد انتخابات کشور
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۲ تأکید کرد: اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری فقط با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی توسط شخص رأی دهنده امکان‌پذیر است.

متن اطلاعیه که دقایقی قبل منتشر شد، به این شرح است:
بسمه تعالی
به اطلاع کلیه هم میهنان گرامی و اعضای شعب اخذ رأی می‌رساند؛ اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری فقط با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی توسط شخص رأی دهنده امکان‌پذیر می‌باشد و هیچ مدرک دیگری قابل قبول نیست.
یادآور می‌گردد، به منظور تسریع در احراز هویت رأی‌دهندگان، ارائه شماره ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی، الزامی است.
ستاد انتخابات کشور

اطلاعیه شماره ۱۱ ستاد انتخابات کشور
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۱ اعلام کرد، کلیه شعب ثبت نام و اخذ رای در سراسر کشور از ساعت ۸/۰۰ صبح امروز (جمعه هشتم تیرماه ۱۴۰۳) آماده اخذ آرا از تمامی واجدین شرایط هستند.
 اطلاعیه ستاد انتخابات به این شرح است:
بسمه تعالی
نظر به آغاز فرایند اخذ رأی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به آگاهی هم میهنان عزیز می‌رساند، کلیه شعب ثبت نام و اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت ۸: ۰۰ صبح آماده اخذ رأی از تمامی واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۵/۴/۸ و قبل از آن) می‌باشند.
یادآور می‌گردد، همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی برای رای‌دهندگان الزامی است.

اطلاعیه شماره ۱۰ ستاد انتخابات کشور
متن اطلاعیه ستاد انتخابات کشور که صبح جمعه هشتم تیرماه ۱۴۰۳ منتشر شد به این شرح است:
بسمه تعالی
در استای اجرای ماده «۷۲» قانون انتخابات ریاست جمهوری به اطلاع اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی می‌رساند، کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزد‌های انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد؛ لذا در صورت مشاهده لازم است به سرعت امحاء شود.
همچنین اگر در طول زمان رأی‌گیری آثار تبلیغاتی از رأی‌دهندگان در شعبه باقی بماند، آن‌ها را نیز امحاء نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ز
Iran, Islamic Republic of
خوبه عدل زرنگی سختی کردی چهارسال دیگه حوزه اصولگراشماراقبول میکنه
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1