تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۴۷۷۱۳۶
در خطبه های نماز عید قربان چیتاب مطرح شد

حجت الاسلام آبرومند نسب: ادعای دینداری داریم اما بی تفاوتیم ، خیلی از مسئولان ما کجایند، از همین کارگران افغانی یاد بگیرید

۲
حجت الاسلام آبرومند نسب: ادعای دینداری داریم اما بی تفاوتیم ، خیلی از مسئولان ما کجایند، از همین کارگران افغانی یاد بگیرید
کبنا ؛به گزارش " کِبنـا" از چیتاب نماز عید سعید قربان کبگیان با حضور تعدادی از مردم و چند تن از مسئولان به امامت عباس آبرومند نسب امام جمعه موقت کبگیان در میدان گـردان ۴۸۹ امام رضا " ع " شهر چیتاب برگزار گردید. 
حجت الاسلام عباس آبرومند نسب در خطبه های نماز قربان چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیزاز گناه ، یاد خدا با چاشنیِ تهذیب نفس، و شاهد بودن خدا در همه احوالات بر اعمال را، از خصایص متقین برشمرد و گفت: همـهٔ ما در این دیار میدانستیم امروز عید قربان و نماز عید هست، لکن همین تعدادی که تشریف آوردید دعوت شده اید، و خیلیها که نیامدند ( فارغ از آنهائیکه گرفتار کار وکشاورزیند ) قطعاََ متضررند. 
آبرومند نسب تصریح کرد: برخی که آمدند دعوت، خیلیها نیامدند غفلت، آنانکه آمدَند سعادت، و آنانکه نیامدند با حسرت در قیامت مواجه خواهند شد. 
وی افزود: ما که ادعای شیعه بودن داریم و تمام امکانات برایمان فراهم است، و بنام همین نظام و دین به نان و نوایی رسیده ایم چرا خیلی از مسئولانمان غایبند و به برنامه های فرهنگی اهمیتی نمی دهند، فلذا از همین کارگران افاغنه در چیتاب یادبگیرید، که علیرغم دوری از کاشانه و برخورداری از مشغله کارگری باتمام توان و داشته هایشان عید قربان را اکرام کرده و باشکوه تر از همه ما نماز بجای آوردند. 
حجت الاسلام آبرومند نسب با اذعان به اینکه عید قربان یک مناسبت مذهبی و اجتماعی است که در آن فضای اعتقادی و سنت های فرهنگی با آداب و رسوم موروثی آمیخته می شود، با اشاره به شرایط و نوع قربانی در این روز گفت: قربانی آن چیزی است که در روز قربانی و ایام تشریق برای تقرب به خداوند متعال از چهارپایان ذبح می شود و از نظر قرآن و سنت و اجماع یک عبادت مشروع است. 
عباسِ آبرومند نسب قربانی را مشروط بر، اول قربانی عید قربان، دوم قربانی کردن ، سوم قربانی کردن عید قربان، برشمرد و افزود: در قربانی ذبـح باید در وقت شرعی، روبه قبله، با بسم الله شروع شود. 
وی درباره احکام قربانی نیزگفت: قربانی فقط برای کسانی که در حال انجام اعمال حج هستند و بر کسی که نذر قربانی کرده است، واجب می باشد و برای سایرین مستحب است. 
این خطیب درادامه با اشاره به نزدیک بودن به دهه خاصه روزِ پایانی ذی الحجه خاطرنشان کرد: در روز پایانی ذی الحجه دو رکعت نماز که در هر ركعت، يك مرتبه سوره حمد و ده مرتبه سوره قل هو الله و ده مرتبه آية الكرسى خوانده میشود که بعد از اتمام نماز دعای " أللهُمَّ ما عَمِلتُ فى هذِهِ السـّـنةِ مِنْ عَمَل نـَهَيتـَـنى عـَـنهُ و لمْ ترْضَهُ، و نـَسيتهُ ولمْ تنسَهُ، وَدَعَوتنى اِلى التوبَةِ بَعْدَ اجْتِرائى عَليْكَ، اَللهُمَّ فاِنى أسْتغفِرُكَ مِنهُ فاغفِرْ لى، وَما عَمِلتُ مِنْ عَمَل يُقَرّبـُـنى اِليكَ فاقبَلهُ مِنى، وَلا تقطعْ رَجائى مِنكَ ياكَريمُ" خوانده می شود. 


٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭ 

خبرنگار: اسماعیل رسام
نام شما

آدرس ايميل شما

ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1