تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۴۷۷۱۳۴
انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری؛

فیلم | پزشکیان: راه اصلاح قطعا از انقلاب آسان‌تر خواهد بود / به جامعه‌ای قدرتمند برای عدم حرکت حاکمیت به دیکتاتوری نیاز داریم / اعتراض حق دانشجو است و با اغتشاش متفاوت است / اگر بنزین قرار باشد گران شود باید خودروهایی وارد کنیم که مصرف آنها پایین است / نمی‌شود به زور به مردم ماشین بدهیم و بگوییم بنزین هم باید گران شود / عامل همه‌ی گرفتاری‌هایمان این است که فکر می‌کنند خودشان بر حقند و دیگران ناحق

۳
۱
فیلم | پزشکیان: راه اصلاح قطعا از انقلاب آسان‌تر خواهد بود / به جامعه‌ای قدرتمند برای عدم حرکت حاکمیت به دیکتاتوری نیاز داریم / اعتراض حق دانشجو است و با اغتشاش متفاوت است /  اگر بنزین قرار باشد گران شود باید خودروهایی وارد کنیم که مصرف آنها پایین است / نمی‌شود به زور به مردم ماشین بدهیم و بگوییم بنزین هم باید گران شود /  عامل همه‌ی گرفتاری‌هایمان این است که فکر می‌کنند خودشان بر حقند و دیگران ناحق
کبنا ؛تنور انتخابات ریاست جمهوری گرم شده و با شروع مناظره‌‌ها داغ‌تر هم می‌شود. حضور در دانشگاه تهران، گفت‌وگوی ویژه خبری و حضور در برنامه بدون تعارف از جمله برنامه‌های روز گذشته پزشکیان بود.

پزشکیان: با مردم تا آخر خواهم ماند

به گزارش کبنا، مسعود پزشکیان گفت: برای ارتقا و سربلندی این مردم و کشور تا جایی که بتوانم در طبق اخلاص گذاشته و با آنها تا آخر خواهم ماند.
 مسعود پزشکیان نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شامگاه یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ در برنامه بدون تعارف که از بخش خبری ۲۰:۳۰ دقیقه برگزار شد، در پاسخ به این پرسش چه شد که برای انتخابات ثبت‌نام کردید؟ اظهار کرد: مردم عزیز ما بدانند که من بعنوان فردی که در این مملکت و آب و خاک زندگی می‌کنم؛ علم، مهارت و مسیر زندگی‌ام را برای ارتقا و سربلندی این مردم و کشور تا جایی که بتوانم در طبق اخلاص گذاشته و با آنها تا آخر خواهم ماند.
وی در پاسخ به اینکه انتقاد شما به عملکرد گذشته‌تان چیست گفت: چیزی که در گذشته انجام دادیم حتماً اشتباهاتی داشته است؛ یک مرتبه یادم هست که بخاطر اینکه یک تصمیم گرفتیم و این بر مبنای نظر کارشناسی بود، بعداً متوجه شدیم که آن افراد اسم‌شان کارشناس بود اما کارشناس نبودند. باید هوشیار باشیم و از کارشناس استفاده کنیم نه از اسم آن.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه در صورتی که رییس جمهور شوید، فکر می‌کند که طی شش ماهه نخست کار کدام گروه‌هایی انتقاد بیشتری از شما انتقاد می‌کنند؟ تاکید کرد: افرادی که توان ندارند و مراحل را طی نکردند و امروز مدیر شدند و ریاست می‌کنند، باید به جایی بازگردند که مراحل مربوطه را طی کنند و کسانی که حق‌شان خورده شده بدون توجه به اینکه جزو کدام جناح و دستهای هستند با اینکه چه ایده‌ای دارند، باید کاری کنیم که حق به حق‌دار داده شود. چنانچه می‌خواهیم سیستم اداری درست شود، نباید افرادی را که از جایی معرفی شدند، بر افراد استخوان خرد کرده و با تلاش رئیس کنیم. احتمالاً افرادی که بی خود بالا آمدند از دست ما ناراضی باشند. 
جابجایی بر اساس شایستگی، لیاقت، سابقه، تجربه و عملکرد
پزشکیان در پاسخ به اینکه جابجایی انجام می‌دهید؟ ادامه‌داد: جابجایی بر اساس شایستگی، لیاقت، سابقه، تجربه و عملکرد نه بر اساس سیاسی، جناحی، دسته‌ای و گروهی؛ باید حق را به کسی که حقش است بدهیم و علت اینکه از دست من ناراضی هستند نیز این است که حق افراد خورده می‌شود؛ باید حق را به حق‌دار بدهیم.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره خانواده، اموال و دارایی‌های خود گفت: من به خانواده خودم افتخار می‌کنم و با وجود اینکه همسرم را ۳۰ سال است که از دست دادم و در سیر زندگی فرزندانم با هم بودیم، آنها نه تنها باعث بی آبرویی من نشدند؛ بلکه باعث آبروی من هستند و سالم، صادق و در مسیر زندگی همیشه همراه بوده‌اند. کاری که خلاف قانون و مقررات باشد را انجام نداده‌اند.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: زمانی که وزیر بودم وقتی می‌خواستم بدون راننده از ماشین وزارتخانه استفاده کنم، پسرم می‌گفت که تو نباید از این ماشین استفاده کنی؛ باید از ماشین خودمان استفاده کنیم؛ ماشین ما پژو ۴۰۵ و ماشین وزارتخانه سمند بود، اما می‌گفتند که ما حق نداریم از این ماشین استفاده کنیم. همچنین آنها هیچ گاه از موقعیت من در جایی استفاده نکردند.
پزشکیان عنوان کرد: دارایی‌های من نیز مشخص است؛ من نه جایی سهام و امتیاز دارم و تا به حال هم حتی مجوز مطب نگرفتم؛ یک روزی دوستان گفتند که سهم بگیریم من قبول نکردم گفتند که سهم بگیریم تا بعد از بازنشستگی سهم داشته باشیم، گفتم که من نمی‌خواهم، گفتند خب می‌خواهی چه کار کنی؟ گفتم وقتی تمام شد می‌خواهم باغی در ارومیه بگیرم و در آنجا کشاورزی می‌کنیم؛ الان آن باغ را گرفتم. مجموعه اموال و دارایی‌های من در این حد است که در تهران و تبریز منزل و در ارومیه هم یک باغ دارم.
همیشه سعی کردم که طرف مردم و با مردم باشم
وی در پاسخ به اینکه آیا تاکنون در تصمیم گیری سیاسی در دوران مدیریت خود در دوراهی بین تصمیم سخت و محبوبیت میان مردم قرار گرفته‌اید؟ گفت: یادم است در دوران آیت‌الله رفسنجانی رئیس دانشگاه بودم و در راستای کوچک کردن دولت باید با عده‌ای لغو قرارداد می‌کردم؛ به من گفته بودند که ۳۰۰ نفر را از کار برکنار کنم، اما من این کار را نکردم و گفتم که حکم من را لغو کنید؛ من همیشه سعی کردم که طرف مردم و با مردم باشم و در جایی که حق آنها خورده شده، با آنها زندگی کنم نه با قدرت.
نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه فکر می‌کنید مردم درباره سمت چه فکری می‌کنند؟ تاکید کرد: این را باید از مردم بپرسید اما آنچه که هست هیچ وقت به آنها دروغ نگفتم و با آنها غیر صادقانه رفتار نکردم و الان هم می‌گویم که در زندگی‌ام چیزی را پنهان ندارم.
پزشکیان در پاسخ به اینکه چه ویژگی از شما در ذهن مردم برجسته است؟ اظهار کرد: تصور می‌کنم که صداقت و دروغ نگفتنم؛ امکان ندارد که وعده‌ای داده باشم و به آن عمل نکرده باشم.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که اگر بخواهید شبهه‌ای که از شما ذهن مردم وجود دارد را برطرف کنید، چه می‌گویید؟ ادامه داد: یک مرتبه در مجلس یکی از آقایان به من گفت که دختر تو در فلان جا فلان کاره است که من به او گفتم بیایید زندگی ما و او را ببینید؛ زندگی و دارایی ما معلوم است؛ نه فقط فرزندان من بلکه هیچ کدام از اطرافیان من را نمی‌توانند در بنگاه‌های اقتصادی پیدا کنند. این درحالیست که فرزندان خواهر و برادرم بیکار هستند و می‌توانستم برای کار آنها توصیه کنم.
اگر قومیت‌گرا بودم، نمی‌گفتم ایران برای همه
نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه شما قومیت‌گرا هستید؟ تاکید کرد: اگر قومیت‌گرا بودم، نمی‌گفتم ایران برای همه، هیچ وقت برای ایران تا پای مرگ در جبهه‌ها نمی‌جنگیدم و امروز نمی‌گفتم که حق همه را باید بدهیم به همه باید گوش دهیم و مشکلات همه را حل کنیم.
پزشکیان در پاسخ به پرسشی درباره‌ راهکار برطرف کردن شکاف نسلی با نسل زد اظهار کرد: من با نوه‌ها و جوانان و بچه‌ها کوه می‌روم و بازی می‌کنیم و سالن ورزشی می‌رویم و در مسابقات شرکت می‌کنیم؛ آنها به دنبال نوآوری، علم و تازگی هستند و زمانی ما با آنها مشکل پیدا می‌کنیم که در ذهنیت بسته مانده باشیم؛ تلاش کردیم ذهن بسته نداشته باشیم و بتوانیم آنچه حق آنهاست و باید شکوفا شوند را نادیده می‌گیریم و برای آنها مانع ایجاد نکنیم که نتوانند رشد کنند، وظیفه ما ایجاد بستر برای شکوفایی، رشد و بالندگی این عزیزان است. ما با آنها مشکلی نداریم اما آنها با ما مشکلی دارند چون می‌خواهیم از ذهن بسته‌ای که داریم جلوی رفتن آنها را بگیریم.
وی در پاسخ به اینکه برای دوران بازنشستگی چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: در باغی که خریدم سپری می‌کنم؛ به طبیعت می‌رود و راحت زندگی می‌کنم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پایه به اینکه آیا فکر می‌کنید که اختیارات کافی قانونی برای انجام وظیفه به عنوان رئیس جمهور در ایران را دارید؟ اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در این کشور به جایی برسیم اصولاً باید بین قوا و سیاست‌گذاری‌ها تعامل سازنده‌ای برای رسیدن به هدف داشته باشیم؛ عین این تعامل را با مردم و دنیا باید داشته باشیم؛ ما تنها با گفت‌وگو می‌توانیم پیش برویم و با امر و نهی نمی‌توانیم پیش برویم. در نتیجه در محدوده‌ای که در اختیار دولت است، باید با تعامل با دیگر قوا بتواند منویات را در چارچوب سیاست‌های کلی پیش ببرد؛ ما قصد تقابل با هیچ کسی نه در درون دولت، نه با مردم و نه با سیاست‌های جهانی را نداریم.
باید نارضایتی‌ها را برطرف کنیم
پزشکیان در جمله‌هایی جداگانه به هواداران، منتقدان و مردم گفت: به هواداران می‌گویم که «با هم برای ایران و با ایرانیان»، به مخالفان و منتقدان می‌گویم «اگر حق با آنهاست موجب پیشرفت ما خواهند بود و ما حتما صدای آنها را خواهیم شنید و اعمال خواهیم کرد» و به مردم می‌گویم که «ما موظف نیستیم که مردم را ناراضی کنیم بلکه باید نارضایتی‌ها را برطرف کنیم؛ دغدغه مردم چیزی است که باید در ذهن همه مدیران و مسئولان باید و کاری کنیم که آنها راحت زندگی و ارتقاء پیدا کنند و حق‌شان ضایع نشود.
اظهارات مسعود پزشکیان در برنامه بدون تعارف از شبکه دو سیما
برنامه «بدون تعارف» با حضور مسعود پزشکیان، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، بیست و هفتم خرداد (۲۷ خرداد) از شبکه دو سیما پخش شد.ویدیو/ اظهارات مسعود پزشکیان در برنامه بدون تعارف از شبکه دو سیما
     

پزشکیان: کسانی که می‌گویند همه مسائل را می‌دانند، مردم را فریب می‌دهند

مسعود پزشکیان با بیان این که در زمان کودکی و دوران دبیرستان تجربه کارگری دارم گفت: درد و رنج و گرفتاری کارگران را می‌دانم.
 مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه دوشنبه - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - در برنامه «گفت‌وگوی ویژه خبری» اظهار کرد: شنیدم که تعدادی از کارگران زحمتکش در معدن شازند اراک زیر آوار ماندند و دو نفر کشته شدند و دو نفر دیگر معلوم نیست در چه وضعیتی هستند؛ به خانواده فوت شده‌ها تسلیت می‌گویم و امیدوارم دو نفر دیگر سالم پیدا شوند.
وی با بیان اینکه «من در زمان کودکی و دوران دبیرستان تجربه کارگری دارم»، عنوان کرد: من درد و رنج و گرفتاری کارگران را می‌دانم و سخت است؛ امیدوارم با مشارکت آنها بتوانیم در آینده حق و حقوق آنها طوری دیده شود که پایمال نشود.
نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست در پاسخ به اینکه به نظر شما برای جلوگیری از وقوع این حوادث چه کار باید انجام داد؟ تاکید کرد: در این زمینه تجربیات بین‌المللی وجود دارد، اگر مسیری که می‌رویم را با استانداردهای درست طی کنیم این اتفاقات رخ نمی‌دهد؛ من برخی از معادن را دیده ام و مشاهده کرده‌ام که در بسیاری از مواقع شرایط غیر استاندارد است و حاکمیت باید مشارکت کند که کسانی که در این محیط‌ها کار می‌کنند اقلاً امنیت و سلامت‌شان حتما مراعات شود.
پزشکیان در ادامه در پاسخ به پرسشی کشاورزی از جنوب کشور مبنی بر اینکه چرا هر ساله محصولات کشاورزی ما بازار ندارد و باید خوراک دام شود؟ گفت: کشاورزان ما گرچه زحمت کش هستند و اصولاً اگر جهاد کشاورزی و سازمان‌های آسمانی اطلاعات زمین و کشت را داشته باشند و بتوانند بازار را شناسایی کنند می‌توانند به کشاورزان اطلاعات درستی بدهند که چه بکارند و به این عزیزان کمک کنند که آنچه را که می‌کارند را به بازارها ارسال کنند. همچنین باید کاری کنیم که قدر و کود با قیمت مناسبت راحت به دست کشاورزان برسد.
چرا یک ایرانی برای ثبت‌نام فرزندش باید دنبال مدرسه خوب بگردد؟
وی همچنین در پاسخ به اینکه چرا یک ایرانی برای ثبت‌نام فرزندش باید دنبال مدرسه خوب بگردد و چرا نظام آموزش کشور به گونه‌ای طراحی نشده که آموزش یکسان در همه کشور ارائه شود؟ تاکید کرد: حرف درستی است و حاکمیت نباید کاری بکند استانداردهای مدارس دولتی پایین باشد؛ دولت باید مدارس را طوری ساماندهی کند که فرد که در مناطق دور افتاده است خدماتی را بگیرد که در مناطق برخوردار ارایه می‌شود.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره رتبه‌بندی معلمان تاکید کرد: طرحی که می‌توانست درست اجرا شود و رضایت‌مندی ایجاد کند به طور صحیح اجرا نشده است؛ امروز هم پول خرج شده و هم مخاطب ناراضی است. هر اقدامی حاکمیت انجام می‌دهد اصولاً باید با مخاطبان آن اقدام هماهنگی صورت بگیرد؛ در نتیجه در تصمیم گیری، مشارکت تمام کسانی که مشمول یک تصمیم می‌شوند باید وجود داشته باشد.
می‌فهمم که نظر کارشناسی را چگونه باید بپذیرم
اقتصاد ۱۲۵ زیرمجموعه دارد یک دکترای اقتصاد یکی از این زیرمجموعه‌ها را دارد 
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری دستور برهم‌فکری با کسانی که کار می‌کنیم را داده‌اند. از طرفی در رشته خودم که جراحی است کارشناسم. در مسائل اقتصادی چون کارشناسان را کنار هم قرار ندادیم و روش مشخصی وجود نداشت، مشکلاتی به وجود آمد. برخی از کارشناسان فقط مدرک تحصیلی دارند. من می‌فهمم که نظر کارشناسی را چگونه باید بپذیرم. اقتصاد ۱۲۵ زیرمجموعه دارد و از این تعداد کسی که ادعای دکترای اقتصاد دارد، یکی از این زیرمجموعه‌ها را دارد. 
کسانی که می‌گویند همه مسائل را می‌دانند، مردم را فریب می‌دهند
پزشکیان با اشاره به این که دنیا در رابطه با کارهای کارشناسی خیلی ریز شده است، گفت: نباید کارشناسان ادعا کنند که هر حرفی را می‌تواند بزنند. کسانی که می‌گویند همه مسائل را می‌دانند، مردم را فریب می‌دهند. برای هر مسئله تخصصی باید آدم آن مسئله را پیدا کنیم. اما در کشور  ما بر خلاف دیگر کشورها چه از سوی جناح راست و چه از جناح چپ برای کارهای کارشناسی از قبل برنامه وجود ندارد.هر کارشناسی که نظری ارائه می‌دهد باید گوینده نظر، نتایج و عوارض آن را بیان کند و سپس درباره آن تصمیم گیری کنیم.
این نامزد انتخاباتی در بخش دیگری از این گفت‌وگو بیان کرد: متاسفانه در حق کارمند و کارگران ظلم کرده‌ایم. به این شکل کارگران فقیرتر و ثروتمندان ثروتمندتر می‌شوند. حقوق با تورم باید همسان باشد. این موضوع در قانون مجلس وجود ندارد و معترضان نیز از ما اجرای قانون را می‌خواهند. به خاطر لایحه دولت و منابع تعریفی دولت همیشه کسری وجود دارد و به خاطر عدم جبران این موضوع اجرا نمی‌شود. دولت باید درآمدزایی کند و وقتی درآمد ندارد نباید تعهدی بدهد که نمی‌تواند آن را انجام دهد.
پزشکیان تاکید کرد: اگر نیاز به تغییر مدیریت و شیوه کشورداری نبود به میدان نمی‌آمدم. ساختار دولت باید اصلاح شود.  در یک دولتی آمدند در استانی و گفتند ۳۰ پروژه تصویب کرده ایم. من گفتم دو پروژه را تامین مالی و اجرا کنیم هم کافی است. منابع کشور نباید هدر رود.
وی در پاسخ به این که گفته می‌شود دولت وی دولت سوم روحانی است گفت: دولتی که روی کار می آید دولت اول مسعود پزشکیان است و نه دولت اشخاص دیگر.
اگر روزی قیمت بنزین بالا رود باید ماشین‌های کم مصرف وارد کنیم
پزشکیان این را که می‌گویند او موافق بنزین ۲۰ هزار تومانی است اطلاعات غلط دانست و اظهار کرد: هر مداخله و هر تصمیمی برای مردم با نظر آنان خواهد بود. اگر روزی قیمت بنزین بالا رود باید ماشین‌هایی وارد کنیم که کم مصرف هستند و مردم را مجبور به خرید ماشین‌هایی با مصرف سوخت بالا نکنیم. این گونه خودروسازان  به خود می‌آیند. برای هدفمند کردن بنزین جلسه باید برگزار شود. بنزین بیت المال است و برای همه است. چرا کسی که در روستا و حاشیه شهر است نباید از یارانه بنزین بهره مند شود؟
وی در پایان گفت: شفایت فقط در رای نیست. بلکه در رانت‌ها و رشوه‌ها است. باید FATF داخلی را پیاده سازی کنیم. شفایت رای غیر از پرونده سازی و ... چیز دیگری ندارد و من نیز همیشه شفاف حرف‌هایم را گفته ام.
در این برنامه تلویزیونی مجری برنامه به طرح پرسش‌های مردم از نامزد انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.
اظهارات مسعود پزشکیان در برنامه گفت و گوی ویژه از شبکه خبر
       
برنامه «گفت و گوی ویژه» با حضور مسعود پزشکیان، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، بیست و هفتم خرداد (۲۷ خرداد) از شبکه خبر پخش شد.

پزشکیان: اینکه هرکس چه پوششی دارد به ما ربطی ندارد / تا جایی که در اختیار من باشد در مقابل گشت ارشاد خواهم ایستاد / عامل همه‌ی گرفتاری‌هایمان این است که فکر می‌کنند خودشان بر حقند و دیگران ناحق
پزشکیان، کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: به هیچ وجه با زور نمی‌توان یک تفکر را در جامعه حاکم کرد. تاکنون نه مجوز مطب داشتم، نه سهام داشتم و نه پولی از مریضی گرفته‌ام. طرح نور و گشت ارشاد به نتیجه نخواهد رسید.   نباید کاری کنیم تا دختران و زنان ما نسبت به اعتقادات متنفر باشند. اینکه هرکس چه پوششی دارد به ما ارتباطی ندارد. تا جایی که در اختیار من باشد در مقابل این موضوع خواهم ایستاد و سایر افراد و نهاد‌ها را نیز قانع خواهم کرد.

پزشکیان، کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: اینکه هرکس چه پوششی دارد به ما ربطی ندارد. تا جایی که در اختیار من باشد در مقابل گشت ارشاد خواهم ایستاد 
 مسعود پزشکیان کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز یکشنبه در نشست خبری و دانشجویی با دانشجویان در دانشگاه تهران گفت: ایران اسلامی گرفتار تفرقه، نفاق و اختلاس‌های بسیاری شده است. در قدم اول باید اختلافات داخلی را کنار بگذاریم. عامل اصلی همه‌ی گرفتاری‌هایمان در قدم اول این است که عده‌ای فکر کنند خودشان بر حقند و دیگران ناحق. هرکسی ایده‌ای دارد و نباید به دیگران اعتراض کرد. نباید کار به این داشته باشیم که هرکسی به چه چیزی اعتقاد دارد و چه چیزی را عبادت می‌کند. ادبیات اطاعت و دستور دادن باید کنار گذاشته شود. بازداشت کردن، علامت دار کردن و اخراج کردن در  دانشگاه جایی ندارد. در ماجرای دانشگاه شریف و بازداشت دانشجویان در مجلس اعتراض کردم.
 وی ادامه داد: جواب دانشجویان را با منطق باید داد. اخراج و علامت‌دار کردن راه درستی نیست. راه و برنامه‌ای برای حل مسائل کشور مورد نیاز است که پشتوانه علمی داشته باشد.
 پزشکیان با اشاره به اینکه باید با جهان ارتباط منطقی داشته باشیم اظهار کرد: نمی‌توانیم به دیگران چنگال نشان دهیم. باید با دشمنان مدارا کنیم. از سوی دیگر هرکسی که بهتر است باید سر کار باشد؛ نه کسایی که در جناح و حزب مورد علاقه ما هستند. آزادی شعار جمهوری اسلامی است اما این آزادی را به کجا رسانده‌ایم؟ آزادی یعنی همه اقشار بتوانند حرف بزنند و انتخاب بر اساس شایستگی باشد.
 منت دانشمندان را خواهیم کشید / آزادی به این معنا نیست که به هرکه می‌خواهیم توهین کنیم
 این نامزد انتخاباتی ادامه داد: تنها کسی بودم که درباره مهسا امینی صریح صحبت کردم و در همین باره نیز تایید صلاحیتم با اما و اگر بود. در قبال اختیارت آینده خودم آیین نامه انضباطی و نوع برخورد با دانشجویان را تغییر خواهم داد. منت دانشمندان را خواهیم کشید هرچند عقیده‌اش با نظام درست نباشد.  زمانی که رییس دانشگاه بودم، کسانی را که کمد دانشجویانم را بررسی کردند، اخراج کردم. دانشجویان احترام بزرگان کشور و مخالفان خود را نگه دارند. اگر عقیده من مبنی بر احترام و سر سپردن به رهبری را قبول ندارید، حق ندارید به من توهین کنید. آزادی به این معنا نیست که به هرکه می‌خواهیم توهین کنیم.
 مسعود پزشکیان اختیارات رییس‌جمهور را طبق چارچوب و گسترده دانست و گفت: قول می‌دهم اگر قدرت ریاست کشور دست من باشد اجازه دخالت به وظایف و اختیارات ریاست‌جمهوری را به دیگر نهادها ندهم. به مذهب و عقاید افراد در مسئولیت‌ها کار ندارم، بلکه به توانایی‌های آنان کار دارم. نباید شعاری داد که در حیطه اختیارات نیست. اگر شعار بدهیم، خیانت کرده‌ایم.
 با تمام جناح‌های چپ و راست درباره وزرا مشورت خواهم کرد
 وی ادامه داد: هنوز تصمیمی بر انتخاب وزرا ندارم اما با تمام جناح‌های چپ و راست در این باره مشورت خواهیم کرد. فکر نمی‌کردم چنین استقبالی از من شود.
 این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره فساد گفت: فساد را نمی‌شود سه دقیقه‌ای  کنترل کرد، اما در عرض پنج الی شش ماه می‌توان کنترل کرد. درحالی که تک تک شهروندان عبور و مرورشان کنترل می‌شود اما پول‌های چند هزار میلیاردی در کشور گم می‌شود.
 
راه اصلاح قطعا از انقلاب آسان‌تر خواهد بود / به جامعه‌ای قدرتمند برای عدم حرکت حاکمیت به دیکتاتوری نیاز داریم / اعتراض حق دانشجو است و با اغتشاش متفاوت است
 پزشکیان اظهار کرد: اگر اصلاحات قرار است انجام شود باید راه جدل کنار گذاشته شود؛ وگرنه باید انقلاب کرد.  راه اصلاح قطعا از انقلاب آسان‌تر خواهد بود. راه باریک آزادی با نسخه آسان حل نخواهد شد.  به جامعه ‌ای قدرتمند برای عدم حرکت حاکمیت به دیکتاتوری نیاز داریم. اعتراض حق دانشجو است و با اغتشاشات متفاوت است. عده زیادی خارج از کشور منتظرند تا در کشور هرج و مرج شود. اگر به اصل نظام منتقدید رای ندهید اما بی احترامی نکنید.
 وی درباره محیط زیست گفت: محیط زیست تهران اینگونه دوام نخواهد آورد و متعجبم از اینکه چرا منابع زیر زمینی را اینگونه نابود می‌کنیم؟
 طرح نور و گشت ارشاد به نتیجه نخواهد رسید / پوشش هر کسی به ما ارتباطی ندارد
 کاندیدای انتخاباتی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در پایان عنوان کرد: به هیچ وجه با زور نمی‌توان یک تفکر را در جامعه حاکم کرد. تاکنون نه مجوز مطب داشتم، نه سهام داشتم و نه پولی از مریضی گرفته‌ام. طرح نور و گشت ارشاد به نتیجه نخواهد رسید.  نباید کاری کنیم تا دختران و زنان ما نسبت به اعتقادات متنفر باشند. اینکه هرکس چه پوششی دارد به ما ارتباطی ندارد. تا جایی که در اختیار من باشد در مقابل این موضوع خواهم ایستاد و سایر افراد و نهادها را نیز قانع خواهم کرد.
پزشکیان: اگر بنزین قرار باشد گران شود باید خودروهایی وارد کنیم که مصرف آنها پایین است / نمی‌شود به زور به مردم ماشین بدهیم و بگوییم بنزین هم باید گران شود
«مسعود پزشکیان» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه یکشنبه، در مرحله دوم برنامه گفت‌وگوی خبری شبکه خبر گفت: اگر بنزین قرار باشد گران شود باید خودروهایی وارد کنیم که مصرف آنها پایین است.


«مسعود پزشکیان» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه یکشنبه، در مرحله دوم برنامه گفت‌وگوی خبری شبکه خبر گفت: اگر بنزین قرار باشد گران شود باید خودروهایی وارد کنیم که مصرف آنها پایین است.
 نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به «موافقت با افزایش قیمت بنزین» گفت: این ادعاها فیک و غیر واقعی است. هر تصمیمی بدون مشارکت مردم امکان پذیر نخواهد بود. اگر بنزین قرار باشد گران شود باید خودروهایی وارد کنیم که مصرف آنها پایین است. نمی‌شود به زور به مردم ماشین بدهیم و بگوییم بنزین هم باید گران شود. قطعاً اگر ماشین با سوخت پایین و کیفیت بالا تولید شود و با پول ذخیره شده می‌توان به مصرف کنندگان بنزین یارانه داد. قطعاً برای هدفمند کردن بنزین باید جلسه برگزار شود. بیت المال برای همه است. چرا من با سه خودرو و یه کارت بنزین سهمیه‌ای بگیرم و کسی که خودرو ندارد سهمیه نگیرد.
        

همسر این کاندیدای ریاست جمهوری ۳۰ سال پیش فوت کرد /یک باغ در ارومیه دارم/گفتند دخترت در فلان جان فلان کاره است، گفتم بیایید زندگی من و او را ببینید
یک کاندیدا ریاست جمهوری گفت: ۱۵ سال در دانشگاه همه کاره بودم نمی‌توانند بگویند یک نفر از سمت من آنجا استخدام شده، برخی به ناحق این کار را می‌کنند
 مسعود پزشکیان در برنامه بدون تعارف از شبکه دوم سیما، به سؤالاتی پاسخ داد.
بخشی از این گفتگو را بخوانید؛
*برخی افرادی که توان ندارند الان رئیس و مدیر شدند باید برگردند مراحل را طی کنند آن‌ها که حقشان خورده شده باید حقشان داده شود. حق باید به حق‌دار داده شود. برای درست شدن سیستم اداری یک عده آدم که ناگهان معرفی شدند را بر استخوان خوردکرده‌ها رئیس نکنیم. جا به جایی‌ها باید بر اساس شایستگی باشد نه مسائل سیاسی و جناحی.
*{درباره اموال خود و خانواده خود}: به خانواده‌ام افتخار می‌کنم. ۳۰ سال است که همسرم را از دست دادم. تا الان با بچه‌ها بودم. این‌ها نه تنها تاکنون باعث بی‌آبرویی من نشده‌اند بلکه آبروی من شدند. خدارا شکر سالم هستند و در مسیر زندگی همراه من بوده‌اند. این نعمت خداوند است.
*فرزندانم تاکنون کاری خلاف قانون نکرده‌اند، وقتی وزیر بودم برای استفاده از ماشین و راننده وزارتخانه پسرم می‌گفت ماشین خودمان را ببریم، ماشین اداره را نبریم درحالیکه ماشین وزارتخانه سمند بود می‌گفت حق نداریم از آن استفاده کنیم. خانواده‌ام از موقعیت من تاکنون جایی استفاده نکردند. گاهی حتی از نام بردن از اسم من اجتناب می‌کنند.
*نه جایی سهام دارم نه امتیاز. حتی مجوز مطب نگرفتم، برخی گفتند سهم بگیریم برای دوره بازنشستگی. گفتم نمی‌گیرم نمی‌خواهم از مریض پول بگیرم وقتی کارم تمام شد و بازنشسته شدم، باغ می‌گیرم در ارومیه کشاورزی می‌کنم. الان هم این باغ را دارم، زمان بازنشستگی می‌روم آنجا. اموال من این است که یک باغ در ارومیه داریم، یک خانه در تهران و تبریز این‌ها مجموعه چیزی است که دارم.
*اگر مردم شک کردند در کار ما باید جواب داده شود. یکبار یک آقایی در مجلس گفتند دخترت در فلان جا فلان کاره است. گفتم بیایید زندگی من و او را ببینید نه بچه من، برادرم و بچه او هیچ کدام از دور و اطرافیانم را در هیچ زد و بند اقتصادی پیدا نمی‌کنید.
*۱۵ سال در دانشگاه همه کاره بودم نمی‌توانند بگویند یک نفر از سمت من آنجا استخدام شده، برخی به ناحق این کار را می‌کنند بچه‌های خواهر و برادرم بیکارند، می‌توانستم توصیه کنم کاری کنند همه هم لیسانس و فوق لیسانس هستند بی‌تعارف می‌گویم.
*با بچه‌ها و نوه‌ها کوه می‌رویم، ورزش می‌رویم و ارتباط دارم با این نسل. مشکل ما ذهن بسته‌مان است، آن‌ها با ما مشکل دارند، دنبال نوآوری و تازگی‌اند. من تلاش کردم ذهنم بسته نباشد، نباید حق آن‌ها را نادیده بگیریم. وظیفه ما این است که بستر شکوفایی و بالندگی آن‌ها را فراهم کنیم ما با آن‌ها مشکل نداریم آن‌ها با ما مشکل دارند چون می‌خواهیم جلوی رشد آن‌ها را بگیریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
واقعا من که تاکنون هیچ گفتگویی از کاندیدها را گوش نکرده بودم ازاین صحبت ها لذت بردم واقعا پزشکیان انسان باارزشی است
بهرام
Iran, Islamic Republic of
نتیجه مناظره اول زاکانی برنده مناظره و جلیلی رئیس جمهور می شود
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
اغایان زاکانی وقاضی زاده وجلیلی با گفتارا تشان پوششی اند::: ولی اغای پزشکیان تنها وحریفان پنج تایند::: ولی رسانه فقط عدالت را رعایت کرده :: دیگران بدانند تاریخ وبرزخ حتمی است:::
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
فایل های مرتبط
1