تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۴
کد مطلب : ۴۷۶۷۲۰
اعلام ضوابط تبلیغات نامزد‌ها در صداوسیما:

استفاده از تصاویر مشترک با امام و رهبری ممنوع است/ برنامه‌ها یا وعده‌های انتخاباتی نباید فراتر از چارچوب قانون اساسی باشد/ ممنوعیت بیان مطالب مغایر با سیاست‌های اعلامی رهبری

۰
اطلاعیه شماره 2 ستاد انتخابات رسانه ملی برای نامزد‌های ریاست جمهوری
کبنا ؛اطلاعیه شماره دو ستاد انتخابات رسانه ملی با اشاره به باید‌ها و نباید‌های آثار تبلیغاتی نامزد‌های ریاست جمهوری منتشر شد.
به گزارش کبنا، ضوابط و چارچوب‌های تولید برنامه‌های تبلیغات قانونی نامزد‌های چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در رسانه ملی طی اطلاعیه‌ای اعلام شد.
این ضوابط به شرح زیر است:
 مقدمه: براساس ماده ۶۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری و برای فراهم کردن زمینه تبلیغی مناسب، هر یک از نامزد‌های محترم فرصت دارند از امکانات صدا و سیما به‌طور مساوی استفاده کنند که این برنامه‌ها در سه بخش زیر است:
الف: برنامه‌های تولیدی رادیویی و تلویزیونی که سازمان صدا و سیما متولی تمام مراحل انجام آن است.
ب: مستند‌ها و برنامه‌هایی که نامزد‌های محترم نسبت به تولید آن اقدام کرده و سازمان صدا و سیما پس از تأیید کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات نسبت به پخش آن اقدام می‌کند؛ لذا به منظور برخورداری یکسان نامزد‌های انتخاباتی از این فرصت، ضوابط و چارچوب‌های مصوب کمیسیون درباره تولید برنامه‌های قانونی به شرح زیر اعلام می‌شود.
تبصره: برنامه انتخاباتی نباید حاوی انتساب عناوین علمی به نامزدی که موفق به احراز آن‌ها نشده است، ‏ باشد. ملاک احراز انتساب عناوین علمی و مدارک تحصیلی نامزد گزارش وتأییدیهوزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا دانشگاه آزاد اسلامی یا شورای عالی حوزه علمیه قم است که بهتأییدشورای نگهبان رسیده باشد.
۲- تبیین و تشریح برنامه‌های نامزد برای ریاست جمهوری و دولت چهاردهم در عرصه‌های مختلف حکمرانی اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در امور داخلی و بین المللی.
۳- تشریح اولویت‌های کاری، موفقیت‌ها، دستاورد‌ها و افتخارات مختلف علمی، اجرایی، مدیریتی و خدمات در عرصه‌های مختلف حکمرانی
۴- معرفی مشاوران به منظور تشریح شیوه‌های اجرایی و توان مدیریتی
۵- موضوعات عام و تبیینی، همچون جایگاه و اهمیت ریاست جمهوری و نقش آن در نظام مردم‌سالاری دینی و ضرورت مشارکت و حضور گسترده مردم و نقش آنان در خنثی نمودن توطئه‌های دشمنان و تبیین ارزش‌هاودستاوردهایانقلاب اسلامی
ب) برنامه‌های تولیدی و زنده نامزد‌ها نباید مشتمل بر موارد ذیل باشند:
۱- اظهارات مغایر با قانون اساسی و قانون انتخابات ریاست جمهوری و سایر قوانین کشور
۴- بیان اظهارات و برنامه‌های مغایر با اتحاد و همبستگی، منافع و امنیت ملی و تمامیت ارضی کشور
۵- تبلیغ رسانه‌ها و فرق و جریان‌های سیاسی و مذهبی غیرقانونی و نماد‌های آن‌ها به تشخیص مراجع ذیربط
۹- تحریف و دستکاری آمار، بیان آمار خلاف واقع و جعل اطلاعات درباره مسائل کشور
۱۰- تشویش اذهان عمومی و سیاه نمایی از وضع کشور و تضعیف ارزش‌ها و دستاورد‌های نظام اسلامی و بیان هرگونه مطلبی که موجب یأس، ناامیدی و کاهش مشارکت مردم در انتخابات باشد
۱۱- ایجاد تشکیک و تردید در سلامت و امنیت و قانونمندی انتخابات و مجریان و ناظران آن
۱۲- عدم رعایت ضوابط مقرر در ماده ۶۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری
۱- چنانچه نامزد‌ها در وقت مقرر برای ضبط برنامه‌های انتخاباتی خود به استودیو‌های تعیین شده در صدا و سیما مراجعه نکنند، کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات و سازمان صداوسیما مسئولیتی برای پخش برنامه‌ها نخواهد داشت.
۲- مستند‌های رادیویی و تلویزیونی نامزد‌ها باید در مهلت ۴۸ ساعت قبل از پخش به کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات تحویل داده شود، در غیر این صورت سازمان صداوسیما مسئولیتی برای پخش برنامه‌ها ندارد و کمیسیون می‌تواند به تشخیص خود مجوز پخش یکی از برنامه‌های ضبط شده نامزد‌های محترم در سقف مدت مستند را به جای آن صادر کند.
۳- با توجه به اختصاص دو مستند رادیویی و دو مستند تلویزیونی ۳۰ دقیقه‌ای به هر نامزد، ساختار تولید مستند‌ها الزاماً باید مستقل از هم باشد.
۴- عدم رعایت هر یک از موارد فوق و یا وجود موارد خلاف قانون و مقررات و عدم اصلاح آن توسط نامزد، مانع از پخش آن از رسانه ملی خواهد شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1