تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : ۴۷۴۵۴۱
کبنا گزارش می‌دهد

چرا تصمیم «رئیس جمهور» در کهگیلویه و بویراحمد اجرا نشد؟

۲۱
۰
چرا تصمیم «رئیس جمهور» در کهگیلویه و بویراحمد اجرا نشد؟
کبنا ؛
بهترین شاخص ارزیابی دستگاه های دولتی، میزان رضایت مردم است، اگر ادارات دولتی بصورت آنلاین توسط مردم ارزیابی می شدند، یا اینکه مراجعه کنندگان ادارات «صندوق انتقادات و پیشنهادات» یا «شکایت به بالادست» را بیشتر جدی می گرفتند، الان دستگاه های دولتی کهگیلویه و بویراحمد چه نمره ای کسب می کردند؟
به گزارش کبنا نیوز، دولت سیزدهم معتقد بوده ناکارآمدی ریشه مشکلات است، و بر ریشه کن کردن فساد تأکید داشت. اما وقتی کارآمدی یا ناکارآمدی معیار مشخصی ندارد و رفتار سلیقه ای تبدیل به معیاری برای کارآمدی می شود، وضعیت نابسامان ادارات را رقم می زند.
به عنوان یک فرد پیگیر، بارها شاهد بودم که مردم با نارضایتی از ادارات بیرون رفته اند، به دلیل عدم حضور مدیر، عدم حضور کارمند مربوطه، پاس دادن مراجعان به دلیل جلسه مدیر، و دلایل اینچنینی. وقتی مدیر ضعیف و بی مسئولیتی در رأس یک اداره قرار می گیرد، نتیجه ش افزایش نارضایتی عمومی می شود، اما واقعا دولت به این موضوع اهمیت داده است؟ آیا نارضایتی مردم برای دولت اهمیت داشته است؟
فروردین ماه 1402 آیت الله رئیسی رئیس جمهور، دستور برکنار کردن مدیران ناکارامد را داد و طی یک ضرب العجل مدیرانی از استان خوزستان را برکنار کرد. پس از آن نیز «منصوری» معاون اجرایی رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد، و گفته شد حدود 18 مدیر ناکارامد در استان کهگیلویه و بویراحمد برکنار می شود. پس از آن هم رئیس جمهور در تیرماه 1402 به استان سفر کرد، و در سخنرانی خود در جمع مردم یاسوج درخصوص نارضایتی مردم از مدیران ناکارآمد سخن گفت.
تأکید رئیس جمهور بر گلایه مردم از ادارات
رئیس جمهور 26 تیرماه 1402 در جمع مردم یاسوج با بیان اینکه در ادارات و سازمان‌ها باید روابط عادلانه حاکم باشد تأکید کرد: در مسیر برخی جوانان جویای کار از بیکاری ابراز گلایه کردند اینجا تأکید می‌کنم هر گونه رابطه و باندبازی و‌ فامیل سالاری در ادارات ممنوع است و مسئولان و مدیران از هر گونه رابطه ناسالم پرهیز کنند.
رئیس جمهور افزود: دولت خود را خدمت‌گزار مردم می‌داند و به این مهم نیز افتخار می‌کند و انجام خواسته‌های مردم عزیز مهمترین اولویت دولت است و اگر مدیری نمی‌تواند کار جهادی انجام دهد باید کنار رود.
رئیسی با بیان اینکه ما اعلام کردیم که کار جهادی در کشور نتیجه بخش است افزود: وظیفه خود می‌دانم لحظه‌ای آرام نگیرم و همه وجود خود را خدمتگزار مردم با غیرت این کشور می‌دانم.

بیشتر بخوانید:
سخنرانی سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم یاسوج / رئیسی: در مسیر برخی جوانان ابراز گلایه کردند، تأکید می‌کنم هر گونه رابطه و باندبازی و‌ فامیل سالاری در ادارات ممنوع است

کوچکترین فساد و ناکارآمدی نباید در این دولت تحمل شود
قبل از این سفر نیز رئیس جمهور در 13 تیرماه 1402 «رضایتمندی مردم» را در گرو عمل دولت به وعده‌هایش دانست و یکی از وعده‌های دولت را «برخورد با مفاسد و ناکارآمدی‌ها» عنوان کرد و اظهار داشت: کوچکترین فساد و ناکارآمدی نباید در این دولت تحمل شود و مدیران پیش از هر کسی باید انگیزه برخورد با فساد و ناکارآمدی را داشته باشند.
دکتر رئیسی افزود: فساد، روابط ناسالم اداری، رشوه و پارتی‌بازی اعتماد مردم را از دولت سلب می‌کند و مردم انتظار دارند دولتی که مدعی مبارزه با فساد و اجرای عدالت و مردم‌داری است، کوچکترین فساد و تخلف را برنتابد.
رئیس جمهور در همین راستا بر «انتخاب افراد کارآمد» در دولت تأکید کرد و گفت: کسی که امتحان پس داده و ناکارآمد بوده نباید در دولت به‌کار گرفته شود و مدیر ناکارآمد در هر جایگاهی که هست باید بدون تعلل از مسئولیت کنار گذاشته شود تا کار مردم دچار وقفه و خلل نشود.

بیشتر بخوانید:
رئیس جمهور: رضایتمندی مردم در گرو عمل دولت به وعده‌هایش از جمله برخورد با فساد و ناکارآمدی است

سفر رئیس جمهور نیز کارساز نشد
اما مشخص نشد به چه دلیلی برکناری آن 18 مدیر ناکارامد فراموش شد، و سفر رئیس جمهور نیز کارساز نشد. مردم در انتخابات اسفندماه 1402 بار دیگر نارضایتی خود را از مدیران ناکارآمد، به انحای مختلف بیان کردند. 2 نماینده بویراحمد و گچساران کنار گذاشته شدند، و مردم به این شیوه انتخاب خود را انجام دادند و نظر خود را اعلام کردند.
وقتی نماینده ها کنار گذاشته می شوند، و افراد جدیدی انتخاب می شوند، بدین معنی است که انتصابات نماینده ها کارساز نبوده، و مردم ناراضی بوده و هستند.
حال که انتخابات نیز تعیین تکلیف شد و هنوز هم ناکارآمدی وجود دارد، برای تغییر و تحول این وضعیت چه باید کرد؟ چرا مدیران ناکارامد برکنار نشده اند تا افراد با تجربه و مسئولیت پذیر جایگزین آنان شود.      
نام شما

آدرس ايميل شما

Netherlands
مدیری ناکارآمدتر از استاندار در این استان وجود ندارد دولت قبل از همه باید استاندار جدیدی انتخاب کند تا مدیران هم عوض شوند
همان گونه که آن همه رهبری بر سلامت انتخابات تاکید کردند. ^^ انتخابات امسال در استان داشتیم مسلما دولت هم علیرغم آن همه شعار یکی از ضعیف ترین دولت ها در استان بود
Iran, Islamic Republic of
کاملا درست فرمودید
شهروند معترض
Iran, Islamic Republic of
مدیر کل دفتر شهری استانداری اصلاح‌طلب و مخالف دولت است همین باعث وضعیت فلاکت بار شهرها شده آقای رئیسی میدونست که نیروی اصلاح طلب اعتقادی به سیاست هاش نداره برای مردم در قالب سیاست هاش دل نمیسوزنه گفت نباشن حال چرا این افراد استخدام مدیر شدن ما مردم که سر درنمیاریم باید نظاره گر مشکلات و معظلات ضعف مدیریتی در شهرها باشیم خدا به دادمون برسد
شوذا
Iran, Islamic Republic of
بله مدیرکل شوراها در استانداری اصلاح طلبه اگر بگم ناکارآمد و بی اعتقاد به دولت و برنامه‌هاش جز واقعیت آشکار نگفتم استاندار انقلابی و مومن استان هر مدیر ناکارآمد مخالف دولت را باید کنار بذاره
Netherlands
عجب !!!
از کدام استاندار انقلابی حرف می زنید؟
همون که با وجود هزاران جوان شایسته تمام فک و فامیلش را در مناصب مختلف به کار گمارده ؟؟؟!!!!!
همیار دولت
Iran, Islamic Republic of
ما پرسنل سازمان همیاری از استاندار محترم تقاضامندیم نسبت به تغییر مدیر امور شهری که بخشی زیادی از مشکلات ما برمیگرده به ناکارآمدی اش اقدام شود مدیر اصلاح طلب باید جابه جا بشه خداروشکر کنه در این دولت که از نظر فکری با آن مخالف است مدیر جذب شد اخ و بخت ما پرسنل بیچاره که قربانی ناکارآمدی این افراد شدیم
اصولکرا
Iran, Islamic Republic of
ما نیروهای اصولگرا در دولت قبل از داشتن میز صندلی محروم بودیم روزانه باید در سایر اتاق میگشتیم تا یه جایی برای نشستن پیدا میکردیم استاندار عزیز چطور نیروهای اصلاح طلب در این دولت انقلابی مدیر شدند و بدتر اینکه از افراد ضعیف و ناکارآمد هستند افراد زیادی هستن اصلاح طلب و جامانده از دولت قبل هستن مثلا مدیر کل شهر همان استانداری چرا باید چنین افرادی در این دولت مدیر بشن انتظار. تغییر این افراد است
Netherlands
الان نوبت آقای استاندار است که با صندلی مبارکشون خداحافظی کنند دیر از خواب بیدار شدین
شهروند منصف
Iran, Islamic Republic of
خیلی از مدیران اصلاح طلب هستن دفتر شهری که شهرها دارن نابود میشن چرا نیروی اصولکرا قحطیه در این حوزه
Iran, Islamic Republic of
استاندار مؤمن و انقلابی انتظار میرود به این موضوع توجه جدی شود که نیروهای اصولگرای قوی در دولت های قبل حق یک میز صندلی برای نشستن نداشتن اما چطور نیروی اصلاح طلب ضعیف و ناکارآمد استخدام و مدیر کل شده است !!!!!!!،؟؟؟؟؟؟؟
Netherlands
این استاندار عملکردش با انقلابی گری فرسنگ ها فاصله دارد آدمی که همه فامیل های نسبی و سببی را در استانداری و ادارات کل و شهرستان باشت و گچساران به رغم این همه انسان شایسته و به صرف نسبت پست داده شایستگی چنین عنوانی را ندارد
محلی
Iran, Islamic Republic of
اصلا مدیران این نظرات را میخوانند
چند بار پیشنهاد دادم یک نظر سنجی از مراجعین به میراث انجام بدن و میزان رضایت از مدیر را بسنجند
تا الان که خبری نشده یا من اطلاع ندارم
Iran, Islamic Republic of
مهم نیست که مدیر ضعیف یا کار بلد نباشد مهم این که حمایتش می کند ، معلوم نمایندگان مجلس و استاندار
Iran, Islamic Republic of
تقصیر مردم هست که زور اداره ها رو قبول کردن و اجازه میدن اداره ها هر طور دلشون میخواد رفتار کنند به شخصا اداره ای مراجعه کردم دو هفته کامیوترهاش مشکل داشت نه بلد بودن درست کنن نه هیچی .مجبور شدم گزارش بدم همون روز درست شد البته شایدم بهونه داشتن کار رو انجام ندن
اذان بخش
Iran, Islamic Republic of
عامو کی گوش وه کی ایگره ، وقتی امام جمعه ی بزرگ مون شیخ کاظم.... امان از دست مدیران کوچک تر .
الف
United States
با سلام الحق دکتر احمدزاده تمام تلاش خودش را جهت ارتقای استان طی این دوسال انجام داده و با پاک دستی و جهادی داره کار میکنه
Netherlands
تمام بدبختی های این استان از احمدزاده است از روزی او و نمایندگان بویراحمد و کهگیلویه مناصب را فامیلی بین خودشون تقسیم کردند این استان به فلاکت کشیده شد
Iran, Islamic Republic of
کدوم جهادی تمام پروژه های مسکن تعطیل خودش ضعیفه
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
ایمان وادعای انقلابی بودن::: بدون علم وتجربه وزیرکی به محیط منسوخه :::: همه ملت ایران به یک اندازه انقلابی اند:::: :::: انگشتان کارمتفاوت اما از ریشه وصلند:: رسانه هایند که مستند همه سلایق واعمال را ثبت می کنند::: عده ای که مخالفند یه جای کارشون می لنگه (((چرا از رسانه. واینترنت)))) عده ای می ترسند؟؟؟؟ اگر بدکار نباشند ز تهمت ودروغ چه باک؟؟؟
پزشک
Iran, Islamic Republic of
این جناب رییسی گمون کنم فکرمیکنه کشوریک پادگانه وایشون داره دستورصبحگاهی میخونه،همش میگه نبایدکوچکترین پارتی بازی وفسادی باشد،اگرصرف گفتن درس میشه من روزی صدبارمیگم .عزیزدل فسادی باشه اززیردستان خودته،اقدام کن اقدام!!!.
پزشک
Iran, Islamic Republic of
این جناب رییسی گمون کنم فکرمیکنه کشوریک پادگانه وایشون داره دستورصبحگاهی میخونه،همش میگه نبایدکوچکترین پارتی بازی وفسادی باشد،اگرصرف گفتن درس میشه من روزی صدبارمیگم .عزیزدل فسادی باشه اززیردستان خودته،اقدام کن اقدام!!!.
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
1