تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۴
کد مطلب : ۴۷۴۶۱۶
کبنا گزارش می دهد؛

در سایه بی توجهی مسئولین پروژه پل سریز در آستانه تعطیلی قرار گرفت / اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری پرید / سال 1402 ریالی به این محور تخصیص داده نشد

۰
کبنا ؛
پل سریز در محور یاسوج اصفهان در سایه بی‌توجهی و بی‌تدبیری مسئولین قتلگاه هموطنان شده است. پروژه ناتمام پل سریز که یکی از پروژه‌های حیاتی و مهم جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد است به دلیل کمبود اعتبار در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.
به گزارش کبنا نیوز، عملیات اجرایی باند دوم محور بابا میدان یاسوج سمیرم از سال ۱۳۹۰ شروع شده است و تا سال ۱۳۹۸ حدود ۴۰ کیلومتر از این مسیر بصورت چهار خطه تکمیل گردید. متأسفانه از سال ۱۳۹۸ تاکنون کمتر از ۱۰ کیلومتر از مسیر چهار خطه شده است و در تمام استان‌های کشور تا شعاع ۳۰ کیلومتری مراکز استان‌ها چهار خطه، بزرگراه و آزادراه تبدیل شده است.
 
بیشتر بخوانید:

انحراف مسیر پژو پارس در تنگ سریز یک کشته داد

برخورد شدید وانت پیکان با پراید نزدیکی پل سریز 11 مصدوم برجا گذاشت

حادثه خیزترین جاده کهگیلویه و بویراحمد کی ایمن می‌شود؟

 
متأسفانه پل تنگ سریز در فاصله ۴ کیلومتری از پلیس راه یاسوج اصفهان هنوز در پیچ و خم توزیع ناعادلانه اعتبارات روی فنداسیون معطل تصمیم مدیران استان و کشور مانده است.
اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری پرید
در مصوبات دور دوم سفرریاست محترم جمهوری به میزان ۴۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای محور بابا میدان یاسوج سمیرم تخصیص داده شده بود که متأسفانه بعد از ابلاغ مصوبات سفر پسوند احداث باند دوم محور بابامیدان یاسوج سمیرم به کمربندی یاسوج تغییر داده شد و این اعتبارات به کمربندی یاسوج تخصیص یافته است و استاندار محترم، معاون عمرانی و مدیر کل محترم و مسئولین اظهار بی‌اطلاعی نمودند که ما هم از این تغییر مطلع نیستیم و درخواست اصلاح به سرپرست نهاد ریاست جمهوری داده شده که متأسفانه پس از چندین ماه هنوز هیچ گونه اصلاحیه‌ای در این خصوص صورت نگرفته است.
در سال ۱۴۰۲ ریالی به این محور تخصیص داده نشد
همانگونه ک مستحضرید در این محور چندین پیمانکار قرارداد فعال دارند از جمله احداث پل سریز به طول ۱۶۰متر و پیچ خطرناک قبل از پل و پروژه‌های تعریض پل تنگاری تا سه راهی سپیدار – احداث پل ۱۲۰ متری مهریان در مسیر فرودگاه یاسوج و باند دوم محور یاسوج-پاتاوه و چندین پروژه دیگر، ولی متأسفانه در سال ۱۴۰۲ ریالی به این محور بجز کمربندی یاسوج تخصیص داده نشده است.
کمربندی یاسوج هم در اولویت است اما ترافیک عبوری پل تنگ سریز -یاسوج -پاتاوه چندین برابر کمربندی است. کمربندی یاسوج تا مرحله تکمیل بایستی ایمن‌سازی گردد اما انتظار از سرپرست نهاد ریاست جمهوری و مسئولین ارشد استان و وزارت راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان می‌رود (به استناد جز یک بند الف ماده ۲۶ قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و ماده ۳۲ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و همچنین سند امایش استان کهگیلویه و بویراحد در افق ۱۴۰۴ مصوب ۱۱/۱۲/۱۳۹۹ شورای عالی آمایش سرزمین به صراحت تکمیل و طراحی شبکه‌های اصلی زیربنایی بخصوص محور‌های یاسوج-سمیرم، یاسوج-بابامیدان را تا رساندن به سطح اصلی درجه یک استان در اولویت قرار داده و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان را موظف به فراهم آوردن تمهیدات لازم را به منظور تحقق‌پذیری سند در سطح استان و همچنین تمامی دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی را مکلف به رعایت آن نموده است) لذا خواهشمند است تدبیری‌اندیشیده شود تا توزیع اعتبارات بصورت عادلانه و توزیع متوازن رعایت گردد و جلوی تعطیلی پروژه‌های این محور گرفته شود.

نام شما

آدرس ايميل شما

راه و شهرسازی
Iran, Islamic Republic of
پیمانکار بیشترین مقدار مطالباتش را گرفته و اهل ادامه دادن کار نیست
محمدی حسبن
United Kingdom
بهترین پیمانکار محور یاسوج به سمیرم پیمانکار پلدسریز هست بدون یک روز تعطیلی وبا سرمایه خودش کار کرده
پیمانکار
Iran, Islamic Republic of
پیمانکار کاررا رها کرده است و حرف غیر منطقی می زند. به جای این خبرهای سفارشی کار کن . بیشترین‌پول را خودت گرفتی
United Kingdom
پروژه تا تاریخ ۲۵اسفند ۱۴۰۲فعال بوده و بخاطر تعطیلات نوروزی همه پروژها تعطیل هستن؟؟و معارضات پروژه و تامین اعتبار پروزه حل شود و ....به خاطر بارندگی شدید امکان کار وحود ندارد....
پناهی
United Kingdom
طبق کدوم مدرک پرداختی چنین پیامی میدی.....آن که عیان هست چه حاجت به بیان هست همه میدانن که پيمانکاران محور یاسوج سمیرم پرداختی نداشتن
مشاور
United Kingdom
تمها پروژه فعال راه وشهرسازی سازی همین پروژه پل هست .....مشخص هست وهمه میدانن
کارمند
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که راستا مدیر کل راه وشهرسازی باشه وضعیت بهتر از این نمیشه
United Kingdom
مهندس راستا بهترین مدیر کل راه وشهرسازی بوده تا حالا .....
Iran, Islamic Republic of
راستا به واسطه هم طایفه ای بودن باهات کار را با دلال بازی بهت داد حالا که گیر کردی شروع کردی به مظلوم نمایی
یادم میاد حاضر بودی هر کاری برای راستا و کمیته فنی انجام بدی تا پل سریز را بهت بدهند
United Kingdom
پیمانکار پروژه بعد از ۳بلر مناقصه کار برنده شده و هیچ پیمانکاری حاضر به انجام این پروژه مهم نشده و تا کنون بالای ۴۰درصد پروژه انجام داده و مطالبات مثبت مشخص هست و پرداختی هم نداشته ؟؟؟....وتمام نهادهای نظارتی هم پیمانکار که بدون اعتبار وتخصیص کار کرده حمایت کردن .....
بی‌طرف
United Kingdom
....پیمانکاری که من میشناسم اهل زد وبند نیست ....
آگاه
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باش راستا این پروژه را بهش نداد ،
وچون چیزی به کمیته فنی نداد چند بار تجدید کردن ولی آخرش برنده مناقصه شد ،لطفا مستند صحبت کن
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1