تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۴۷۳۹۴۵
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

۶۰ بنگاه املاک در کهگیلویه و بویراحمد پلمب شد

۱
۰
۶۰ بنگاه املاک در کهگیلویه و بویراحمد پلمب شد
کبنا ؛مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخورد با التهاب‌آفرینان بازار مسکن در دستور کار قرار گرفته و برای نخستین بار ۶۰ بنگاه املاک متخلف در سطح استان پلمب و ۲ میلیارد ریال نیز جریمه نقدی شدند.
به گزارش کبنا، مسکن به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت و مردم در کشور تبدیل شده و دولت برای حل این مشکل اساسی راهکار‌هایی از جمله طرح نهضت ملی مسکن را با هدف خانه‌دار کردن مردم در دستور کار خود قرار داده است.
در این طرح مقرر شده در یک بازه زمانی چهارساله از دولت سیزدهم حدود چهار میلیون مسکن در کشور ساخته و در اختیار متقاضیان قرار گیرد اما طرح‌های کوتاه‌مدت نیز با هدف کنترل و ساماندهی بازار مسکن از جمله نظارت بر عملکرد بنگاه‌های املاک و شناسایی آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
کارشناسان معتقدند یکی از عوامل جدی در ایجاد التهابات بازار مسکن و گرانی اجاره بها و دامن زدن به چالش‌های فراروی این نیاز مهم مردم بنگاه‌های املاک هستند و آنگونه که شواهد و امار‌ها نشان می‌دهد قیمت‌های غیرمجاز، و نامتعارف و نگران‌کننده در شهر‌های کهگیلویه وبویراحمد در این راستا ظرف سال‌های اخیر شدت یافته است.
محمد راستا اظهار کرد: کمیته بررسی و پیگیری بنگاه‌های املاک در استان متشکل از ۱۵ دستگاه به منظور مقابله با گرانی مسکن و اجاره بها به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد و دستور پلمب ۶۰ بنگاه املاک تاکنون داده شد.
وی افزود: برای اولین بار است که این کمیته شروع به کار کرده است و اقدام به برخورد جدی با متخلفان بازار مسکن می‌کند
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: یک بار بازرسی از بنگاه‌های املاک را انجام داده‌ایم، بیش از ۲ میلیارد ریال جریمه و حدود ۶۰ بنگاه پلمپ شوند که این کار ادامه دارد و تأثیر خوبی داشت.
راستا ادامه داد: شهر یاسوج طی سال‌های اخیر رشد زیادی در زمینه قیمت ساختمان نداشته است، بهترین نوع ساخت و ساز در یاسوج متری ۲۰۰ میلیون ریال و کمتر است، در حالی که در برخی شهر‌های بزرگ، قیمت‌ها چندین برابر بیشتر است.
وی تصریح کرد: یکی از دلایل قیمت‌های پایین اجرای نهضت ملی مسکن بوده است که اکثر مردم ثبت نام کردند و پروژه به آن‌ها اختصاص یافت.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: حتی در تهران نیز در سال ۱۴۰۲ در حوزه مسکن افت قیمت داشتیم، که به دلیل اجرای طرح نهضت ملی مسکن بوده است.
آخرین جزئیات طرح نهضت ملی مسکن در استان
راستا ابراز کرد: سایت جهاد نهضت ملی مسکن یاسوج در حال کار است، پروژه ارم در یاسوج نیز در حال کار است.
وی بیان کرد: تنها مشکلی که در یاسوج وجود دارد مشکل نبود زمین است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکلات انشعاب آب در گچساران تا حدودی برطرف شده؛ ولی هنوز صددرصد حل نشده است.
وی بیان کرد: مشکلات انشعاب آب و برق به این صورت حل شده که طی یک تفاهم نامه‌ای باید یک سوم اعتبارات را وزارت راه، یک سوم وزارت نیرو، یک سوم استان تأمین کند.
راستا ادامه داد: در حال حاضر منتظر تفاهم‌نامه استان هستیم و تفاهم‌نامه را به تهران بفرستیم که یک سوم راه و شهرسازی پرداخت شود.
وی تأکید کرد: مشکل کار کردن برطرف شده و با این تفاهم‌نامه باید انشعاب آب و برق و گاز کشیده شود.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد افزود: بخش زیادی از مسکن در دهدشت و گچساران و همینطور خودمالکی‌ها در یاسوج به بهره‌برداری رسیده، ۲۸۸ واحد گچساران در مرحله سفیدکاری ساختمان است، حدود ۸۰ واحد در دهدشت مردم ساکن شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بسیار کار خوبی اگر مقطعی نباشد ،در دهدشت به دلیل اینکه املاک داران با این دیدگاه که هر چه رهن و کرایه بالاتر باشد حق بنگاه داری ایشان زیاد تر هست بنا براین از خود صاحب ملک هم داغ ترن ، تا جایی که قیمتی که صاحب ملک میگه را قبول ندارن ، میگن بیشتر ارزش دارد ، کرایه در دهدشت خیلی از یاسوج بالاتر دلیل فقط املاکی ها ست احوالشون بپرسید
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
1