تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۴۷۳۹۰۳
مدیرکل محیط زیست استان خبر داد؛

اجرای طرح ملی مسیر سبز-ایران پاک در کهگیلویه و بویراحمد

۰
اجرای طرح ملی مسیر سبز-ایران پاک در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد آغاز طرح طرح ملی مسیر سبز - ایران پاک با مشارکت ۶ دستگاه اجرایی استان خبرداد.
به گزارش کبنا نیوز، اسلام جاودان خرد گفت: در راستای اجرای این پویش ملی که با هدف پاکسازی محور‌های مواصلاتی شهری و روستایی از زباله و پسماند آغاز شده و نیز تاکید مقام عالی سازمان حفاظت محیط زیست کشور بر اجرای این طرح در همه استان‌ها، در شهرستان‌های کهگیلویه وبویراحمد با حضور دستگاه‌های اجرایی قانون مدیریت پسماند و دوستداران طبیعت و محیط زیست اجرا شد.
جاودان خرد تاکید کرد: این طرح بصورت نمادین در شهرستان بویراحمد و چرام شروع شد و مابقی شهرستان‌ها با همکاری تشکل‌های زیست محیطی و دستگاه‌های اجرایی تا پایان فروردین ماه این طرح ملی را ادامه خواهند داد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: نباید ما با حضور یک روزه در طبیعت زباله و پسماند خود را رها کنیم با این تفکر که افراد دیگری وظیفه پاکسازی طبیعت را برعهده دارند.
وی با اشاره به اینکه طبیعت متعلق به همه است گفت: امروز و در راستای اجرای این پویش، ما هم در این اقدام ارزشمند شرکت کرده تا از نابودی و تخریب امانت نسل‌های آتی جلوگیری کنیم.  
جاودان خرد ادامه داد: برنامه‌های این چنینی مردم محور است و هدف از برگزاری آن اشاعه فرهنگ زیست محیطی و حس مسئولیت پذیری بیشتر در بین مردم است.
وی ابراز داشت: پیام این پویش این است که بگوید " طبیعت متعلق به همه است و هر کس آن را آلوده کند باید خود آن را تمیز و پاکیزه کند".
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از نیرو‌های خدوم شهرداری، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بخشداری، مرکز بهداشت در شهرستان بویراحمد و شهرداری، هلال احمر، باشگاه ورزشی کوهنوردی شهید کاظم پور در شهرستان باشت و سایر طبیعت دوستانی که در اجرای این پویش مشارکت داشتند گفت: حضور دستگاه‌های اجرایی بهمراه مسئولین و طبیعت دوستان در اینگونه برنامه‌ها در جهت فرهنگ سازی بویژه در حوزه محیط زیست بسیار تاثیرگذار است.
مدیرکل محیط زیست استان تصریح کرد: پراکنش انواع پسماند‌ها از جمله، پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و بعضاً تخلیه غیرمجاز پسماند‌های صنعتی علاوه بر آلودگی‌های بهداشتی و تخریب محیط زیست، سیمای طبیعی استان را بردیدگان هر بیننده و رهگذر مخدوش می‌کند.
طرح ملی «مسیر سبز- ایران پاک» در راستای اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت، به ویژه حاشیه محور‌های مواصلاتی شهری، روستایی و مناطق تفرجی و طبیعی، از سوی معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای اجرا به کلیه استانداران ابلاغ شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
1