کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل محیط زیست استان خبر داد؛

اجرای طرح ملی مسیر سبز-ایران پاک در کهگیلویه و بویراحمد

28 اسفند 1402 ساعت 11:27

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد آغاز طرح ملی مسیر سبز - ایران پاک با مشارکت ۶ دستگاه اجرایی استان خبرداد.


مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد آغاز طرح طرح ملی مسیر سبز - ایران پاک با مشارکت ۶ دستگاه اجرایی استان خبرداد.
به گزارش کبنانیوز، اسلام جاودان خرد گفت: در راستای اجرای این پویش ملی که با هدف پاکسازی محور‌های مواصلاتی شهری و روستایی از زباله و پسماند آغاز شده و نیز تاکید مقام عالی سازمان حفاظت محیط زیست کشور بر اجرای این طرح در همه استان‌ها، در شهرستان‌های کهگیلویه وبویراحمد با حضور دستگاه‌های اجرایی قانون مدیریت پسماند و دوستداران طبیعت و محیط زیست اجرا شد.
جاودان خرد تاکید کرد: این طرح بصورت نمادین در شهرستان بویراحمد و چرام شروع شد و مابقی شهرستان‌ها با همکاری تشکل‌های زیست محیطی و دستگاه‌های اجرایی تا پایان فروردین ماه این طرح ملی را ادامه خواهند داد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: نباید ما با حضور یک روزه در طبیعت زباله و پسماند خود را رها کنیم با این تفکر که افراد دیگری وظیفه پاکسازی طبیعت را برعهده دارند.
وی با اشاره به اینکه طبیعت متعلق به همه است گفت: امروز و در راستای اجرای این پویش، ما هم در این اقدام ارزشمند شرکت کرده تا از نابودی و تخریب امانت نسل‌های آتی جلوگیری کنیم.  
جاودان خرد ادامه داد: برنامه‌های این چنینی مردم محور است و هدف از برگزاری آن اشاعه فرهنگ زیست محیطی و حس مسئولیت پذیری بیشتر در بین مردم است.
وی ابراز داشت: پیام این پویش این است که بگوید " طبیعت متعلق به همه است و هر کس آن را آلوده کند باید خود آن را تمیز و پاکیزه کند".
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از نیرو‌های خدوم شهرداری، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بخشداری، مرکز بهداشت در شهرستان بویراحمد و شهرداری، هلال احمر، باشگاه ورزشی کوهنوردی شهید کاظم پور در شهرستان باشت و سایر طبیعت دوستانی که در اجرای این پویش مشارکت داشتند گفت: حضور دستگاه‌های اجرایی بهمراه مسئولین و طبیعت دوستان در اینگونه برنامه‌ها در جهت فرهنگ سازی بویژه در حوزه محیط زیست بسیار تاثیرگذار است.
مدیرکل محیط زیست استان تصریح کرد: پراکنش انواع پسماند‌ها از جمله، پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و بعضاً تخلیه غیرمجاز پسماند‌های صنعتی علاوه بر آلودگی‌های بهداشتی و تخریب محیط زیست، سیمای طبیعی استان را بردیدگان هر بیننده و رهگذر مخدوش می‌کند.
طرح ملی «مسیر سبز- ایران پاک» در راستای اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت، به ویژه حاشیه محور‌های مواصلاتی شهری، روستایی و مناطق تفرجی و طبیعی، از سوی معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای اجرا به کلیه استانداران ابلاغ شده است.


کد مطلب: 473903

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/473903/اجرای-طرح-ملی-مسیر-سبز-ایران-پاک-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1