تاریخ انتشار
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۴۷۳۸۲۲
در خطبه‌های نماز جمعه باشت مطرح شد

امام جمعه باشت: قضایای پس از انتخابات را ادامه ندهیم

۰
امام جمعه باشت: قضایای پس از انتخابات را ادامه ندهیم
کبنا ؛امام جمعه باشت گفت: فصل اتحاد و همدلی است هم مسئولین و هم مردم نباید قضایای انتخابات را در بعد از انتخابات تسریع بدهند.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام‌امید گنجه‌ای در خطبه‌های نمازجمعه این شهر اظهار کرد: ثواب در این ماه عظمت دارد و همینطور که این ماه شریف است و کریم است گناه در این ماه شنیع و زشت است این ماه، ماه بندگی است باید قدر بدانیم.
وی عنوان کرد: رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان کمی بعد از انتخابات با یک آسیب‌شناسی به هنگام از مجلس مطلب مهمی را فرمودند که نمایندگان مجلس شایسته است به این نکته توجه کنند متذکر شده‌اند که مجلس نباید درگیر حاشیه‌ها و مسائل دشمن‌شاد کن شود.
حجت‌الاسلام گنجه‌ای تصریح کرد: فرمودند که سخنان اختلاف‌انگیز، دعوا راه انداختن در صحن مجلس و ستیزه‌گری‌های دشمن شادکن را نمایندگان باید کنار بگذارند.
وی خاطرنشان کرد: اگر فضای مجازی و خبری کشور را دنبال کنیم بعضی از نمایندگان که وارد مجلس شدند از همین ابتدا دیگران را مورد تهمت و توهین قرار می‌دهند و این زیبنده و شایسته نیست.
گنجه‌ای عنوان کرد: مسأله‌ای که شیرینی این انتخابات را از بین می‌برد این ستیزه‌گری‌هاست.
وی تصریح کرد: قرآن کریم می‌فرماید از خدا و پیامبر اطاعت کنید تنازع و جدال نکنید که این شما را سست خواهد کرد و نفس شما را می‌گیرد رهبر معظم انقلاب فرمودند اثر این تنازعات که قرآن هم می‌فرماید سستی و رخوت است کام مردم و فضای سیاسی کشور را تلخ می‌کند و هم در نهایت مجلس را از کارایی میاندازد.
این خطیب جمعه عنوان کرد: نمایندگان منتخب از همین الان مشکلات کشور را بررسی کنند و در این چند ماهی که تا شروع مجلس جدید فرصت دارند روی برنامه‌هایشان کار کنند تا ان‌شاءالله مشکلات کشور مرتفع شود.
خطیب جمعه باشت با اشاره به وقایع غزه خبر‌های این منطقه را اینگونه تشریح کرد: اولاً دشمن اسرائیلی با ماه مبارک رمضان مواجه شده ماهی که صد‌ها هزار نفر در بیت المقدس و اماکن بیت المقدس جمع می‌شوند و نماز می‌خوانند هر ماه مبارک رمضان این‌ها این چالش را دارند بالاخص در این ماه مبارک که این جنایت عظیم قرن اسرائیل جنایتکار در حق این مردم مظلوم مرتکب شده و این‌ها دارند آماده رویارویی با مردم مظلوم فلسطین می‌شوند اما اسرائیل در پایان این طرح شیطانی خود قرار دارد.
وی عنوان کرد: همانطور که در خطبه‌های قبل عرض کردم از شمال غزه بمباران صورت گرفت که این مردم مظلوم را کوچ اجباری به سمت جنوب غزه که منطقه رَفَح هم‌مرز با اسرائیل است و امروز و فردا می‌کند که به رفح حمله کند البته دنیا به جز آن شیطان بزرگ و استکبار جهانی (آمریکا) در واقع با این حمله مخالف هستند آمریکا هم در ظاهر مخالفت می‌کند اما در باطن متأسفانه پیگیر حمله به نقطه آخر باریکه غزه یعنی منطقه رفح است.
گنجه‌ای افزود: آمریکا طرحی را آماده کرده است که بندری موقت را ایجاد کند در این بندر موقت کمک‌های دنیا را به اهل غزه برساند البته هم مقاومت فلسطین و هم ناظرین بین‌المللی نسبت به این طرح شک دارند و خوشبین نیستند و این هم دلایلی دارد اگر آمریکا واقعاً در حمایت از این مردم مظلوم صادق است خوب کامیون‌هایی که در رفح است و مواد غذایی آن‌ها فاسد شد این‌ها را راه می‌داد.
وی ادامه داد: اگر آمریکا صداقت داشت هر بار که شورای امنیت طرحی را ایراد می‌کرد یا برخی از کشور‌ها طرحی را به شورای امنیت ارائه می‌کرد این‌ها را وتو نمی‌کرد صداقت در کار آمریکا نیست این طرح بندر موقت برای این هست که مقاومت را سرکوب کند و مقاومت را از صحنه جدا کند.
وی با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو عنوان کرد: پنج شنبه دهم رمضان سالگرد وفات‌ام‌المؤمنین حضرت خدیجه کبری(س) است پیامبر اکرم(ص) فرمود: هیچ چیزی مثل خدیجه برای من نمی‌شود زمانی که همه مردم من را تکذیب می‌کردند خدیجه من را تصدیق می‌کرد به من کمک کرد و دست کمکی برای دین خدا بود و با مالش به من کمک کرد‌ام‌المؤمنین و مادر همه مؤمنین حضرت خدیجه کبری(س) مادر حضرت فاطمه(س)همسر رسول اکرم(ص) این‌ها‌شان‌های بزرگ حضرت خدیجه کبری (س) است.
گنجه‌ای ادامه داد: نوروز را هم در پیش داریم نوروز آیه‌ی بیداری و نشانه بیداری است. برگ درختان سبز در نظر هوشیار هر ورقش دفتری است معرفت کردگار هر برگ سبز، بوته سبزی که انسان می‌بیند باید به یاد اون سیر آفاق بیفتد حق و حقیقت خداوند متعال را باید در آفاق، آسمان‌ها و زمین در آنچه که در آسمان و زمین است در سبزی بهار و طبیعت باید مشاهده کند و در درون خود انسان باید این را ببیند.
وی تصریح کرد: ان‌شاءالله احسن‌الحال نصیب همه‌ی ما و شما شود نصیب همه‌ی مردم ایران شود و از لحاظ معیشتی و اقتصادی ان‌شاءالله در سال ۱۴۰۳ سال گشایش در معیشت و اقتصاد مملکت شود.
امام جمعه باشت گفت: توصیه پایانی من به همه عزیزان مردم و مسئولین این است انتخابات تمام شد اگر نقصی بود عیون انقلاب اسلامی قطعاً آن نقص را نوشته‌اند حتماً رسیدگی خواهد شد ولی این فصل، فصل اتحاد و همدلی است هم مسئولین و هم مردم نباید قضایای انتخابات را در بعد از انتخابات تسریع بدهند هم ماه مبارک رمضان است که در خطبه قبل عرض کردم یکی از اعمال ورود به ماه مبارک رمضان این است که انسان حقد و کینه را از قلب خودش خارج کند. فصل، فصل همدلی است هم بهار طبیعت است هم بارش باران الهی داریم به همه مناسبت‌ها باید این مسائل را فراموش کنیم دست در دست هم قرار دهیم.
وی ادامه داد: ما برای توسعه خیلی وقت نداریم برای حل مشکلات خیلی وقت نداریم این آیه را هم تلاوت کردم وَلا تَنازَعوا فَتَفشَلوا وَتَذهَبَ ریحُكُم. اگر انسان تنازع کند و اگر انسان‌ها همدلی نداشته باشند مردم و مسئولین با هم همدلی نداشته باشند ضررش را همه‌ی مردم و مسئولین خواهد کرد ان‌شاءالله فضای همدلی و وحدت ان‌شاءالله در سراسر جامعه اسلامی محقق شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
1