تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۱۳
کد مطلب : ۴۷۳۶۳۱
کبنا گزارش می دهد؛

جوانان پشت صف وام ازدواج پیر شدند / بیش از 3 هزار جوان در کهگیلویه و بویراحمد در انتظار پرداخت وام مانده‌اند / چرا مسئولان مطالبه نمی‌کنند؟ / کم‌کاری بانک‌ها

۲
جوانان پشت صف وام ازدواج پیر شدند / بیش از 3 هزار جوان در کهگیلویه و بویراحمد در انتظار پرداخت وام مانده‌اند / چرا مسئولان مطالبه نمی‌کنند؟ / کم‌کاری بانک‌ها
کبنا ؛
اجرای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش جمعیت نیازمند مساعدت و مطالبه مسئولان است، اما متأسفانه در آخر سال ۱۴۰۲ هنوز خیلی از بانک‌ها در کهگیلویه و بویراحمد از وظیفه خود سرباز می‌زنند و آمار پرداخت وام ازدواج در این استان ۹ درصد کمتر از پرداختی‌های میانگین کشوری است.
به گزارش کبنا نیوز، دولت سیزدهم از ابتدای کار خود تسهیل دسترسی مردم به وام‌های ازدواج را با وجود سیاست قانون جوانی جمعیت در دستور کار قرار داد. اما این تسهیل‌گری فقط در حد حرف است، طولانی بودن صف وام ازدواج و سخت‌گیری بانک‌ها در اخذ ضامن و وثیقه و عدم پرداختی و کم کاری بانک‌ها موجب شده تا نارضایتی‌ها از عملکرد برخی بانک‌ها در این حوزه به دفعات مورد تأکید شخص رئیس جمهور قرار گیرد.
رئیس جمهور در ماه‌های قبل بار‌ها به این موضوع اشاره و تأکید کرده که باید صف وام ازدواج از بین برود؛ حجت‌الاسلام رئیسی ۳ اسفندماه  در چهارمین جلسه شورای‌عالی جوانان نیز بار دیگر به این موضوع پرداخت و  بانک مرکزی را موظف کرد در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف هزاران زوج در انتظار وام ازدواج از جمله رفع مشکل اخذ تضامین بانکی اقدام کند.
در حال حاضر میانگین پرداخت وام ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد ۷۲ درصد است و ۳ هزار و ۲۱۳ نفر در صف پرداخت وام ازدواج مانده‌اند. در این استان محروم که خیلی از جوانان نیازمند وام قرض الحسنه برای ازدواج و رهن منزل و خرید جهیزیه هستند، به دلیل کم کاری بانک‌ها، امر ازدواج هر روز عقب و عقب‌تر می‌افتد.

محمد عبدالحسینی معاون اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: اداره کل ورزش و جوانان نقش مطالبه‌گری دارد و بودجه در دست بانک‌ها است، هر ماهه سهمیه بانک‌ها از طریق بانک مرکزی پرداخت می‌شود، متأسفانه برخی از بانک‌ها کم‌کاری می‌کنند، همه این بانک‌ها اعتبار دارند.
وی افزود: در حال حاضر میانگین پرداختی در کشور ۸۱ درصد است و استان کهگیلویه و بویراحمد ۹ درصد از میانگین کشوری عقب است. استان تهران با ۹۲ درصد بیشترین پرداختی را داشته است و در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد که ازدواج جوانان ممکن است متوقف به وام ازدواج باشد، بانک‌ها تعلل می‌کنند، بنابراین نیاز به مطالبه جدی مسئولان داریم و هم اینکه بانک‌ها باید اعتبارات تکلیفی را پرداخت کنند.
عبدالحسینی بیان کرد: با آقای دانش‌آموز دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها، بانک‌های استان جلسات به ریاست آقای عسگری معاون اقتصادی استاندار برگزار کرده‌ایم و اینطور عنوان کرده‌اند که پرداختی‌ها را به حد نرمال می‌رسانیم. برخی از دلایلی که برای عدم پرداخت عنوان می‌کردند قانع‌کننده نبود، مثلاً گفته می‌شود که نیرو ندارند، یا اینکه بقیه وام‌های تکلیفی زیاد است، در حالی که مسأله ازدواج جوانان را باید به عنوان اولویت اصلی ببینند.
عبدالحسینی افزود: سه بانک تجارت، ملت و ملی بهترین عملکرد را داشتند، بقیه بانک‌ها خوب عمل نکرده‌اند، از همه بانک‌ها توقع داریم که عملکرد بهتری نسبت به پرداخت وام‌ها داشته باشند. ما در زمینه‌های مختلف اشتغال، ازدواج، آسیب‌های اجتماعی، مسکن جوانان مطالبه داریم و دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
صف‌کشی پسا انتخاباتي

صف‌کشی پسا انتخاباتي

انتخابات اسفند 1402 چه تغيير و تحولاتي را در بطن عرصه سياسي كشور ايجاد كرده است؟ تبعات ...
1