تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۴۲
کد مطلب : ۴۷۳۵۳۵
کبنانیوز در گفت‌وگو با فتاح محمدی، معاون اسبق سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بررسی کرد

نماینده نباید در وظایف دیگر قوا، بخصوص قوه مجریه تداخل داشته باشند؛ اگر آگاهی به این موضوع ندارند، عده‌ای باید آنان را آگاه کنند / نماینده باید «قانون‌گذاری» کند و بر آن نظارت کند تا مطالبات و خواسته های مردم از این طریق محقق شود

۲
۰
نماینده نباید در وظایف دیگر قوا، بخصوص قوه مجریه تداخل داشته باشند؛ اگر آگاهی به این موضوع ندارند، عده‌ای باید آنان را آگاه کنند
کبنا ؛
فتاح محمدی معاون سیاسی و امنیتی اسبق استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نماینده نباید در وظایف دیگر قوا، بخصوص قوه مجریه تداخل داشته باشند. اولین ایرادی که در ساختار سیاسی نمایندگان ما وجود دارد عدم آگاهی آنان نسبت به این موضوع است، اگر آگاهی ندارند، عده‌ای باید آنان را آگاه کنند.
کبنا نیوز به منظور پیگیری فضای انتخاباتی و مطالبات مردمی، بعد از برگزاری انتخابات، با نخبگان سلسله گفت‌وگو‌هایی را پیش می‌برد. ازاین‌رو، با یک سؤال به سراغ فتاح محمدی معاون سیاسی و امنیتی اسبق استانداری کهگیلویه وبویراحمد رفتیم. به نظر شما الان مهم‌ترین مسأله بعد از انتخابات چه چیزی است؟ نمایندگان چه وظیفه ای در قبال مردم دارند؟
بعد از تأیید اعتبارنامه و اینکه افراد به عنوان نماینده مردم محسوب شدند، باید به وظایف خود عمل کنند، یعنی نباید در وظایف دیگر قوا، بخصوص قوه مجریه تداخل داشته باشند. اولین ایرادی که در ساختار سیاسی نمایندگان ما وجود دارد عدم آگاهی آنان نسبت به این موضوع است، اگر آگاهی ندارند، عده‌ای باید آنان را آگاه کنند. پس اولین وظیفۀ نمایندگان آشنایی به وظایف و عمل به وظایفی که قانون برای آنان پیش‌بینی کرده است.
دومین مورد این است که مطالعه و بررسی کنند و ببینند که خواست مردم چه چیزی است؟ چون نماینده تجلی ارادۀ عمومی است. یعنی هر چیزی که جامعه نیازمند آن است احصا کنند و متناسب با خواست مردم قانون گذاری کنند تا خواست مردم در بستر قانون گذاری تحقق پیدا کند.
سومین مورد این است که منتخبان باید کلان‌نگر باشند و منافع عمومی مردم را ببینند، خُرد نگاه نکنند، وظایف خود را فردی، خصوصی، طایفه‌ای، جریانی نبینند، چون نماینده، نمایندۀ همۀ ملت ایران است، در وهله اول نمایندۀ حوزه انتخابیه خود است و در وهله دوم نمایندۀ ملت ایران است. بنابراین باید خیلی بزرگ بیندیشد، و خیلی بزرگ عمل کند _نباید بخاطر یک مسئله کوچک در یک شهرستان به تغییر یک مدیر یا کارشناس فکر کند_ نهایتاً وقتی نیازهای مردم را احصا کرد و متناسب با آن قانون‌گذاری کرد، بر این قانون‌گذاری نظارت کند تا این مطالبات و خواسته‌ها محقق شود.
چون نماینده قانون را مصوب و تدوین می‌کند تا مطالبات مردم تحقق پیدا کنند، باید نظارت کند که قانون اجرا و عملیاتی شود و از این طریف عهد و پیمانی که در زمان تبلیغات با مردم بسته است، تحقق پیدا کند.
امروز اولویت‌های مردم  «زیرساخت‌ها» و «نیازمندی‌های معیشتی» است. البته در حوزۀ فرهنگ خیلی نیاز به کار داریم، مثلاً در حوزۀ انتخابات ما از نظر اخلاق و فرهنگ انتخاباتی آسیب دیده‌ایم و باید تلاش کنیم که رقابت‌های قانونمند و ضابطه‌مند را نهادینه کنیم و به مردم فرصت دهیم که انتخابات خوبی داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این شدنی نیست شعاره ...
Iran, Islamic Republic of
دکتر محمدی
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
صف‌کشی پسا انتخاباتي

صف‌کشی پسا انتخاباتي

انتخابات اسفند 1402 چه تغيير و تحولاتي را در بطن عرصه سياسي كشور ايجاد كرده است؟ تبعات ...
فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

اردشیر یاری، معاون سابق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و از نزدیکان به غلامرضا ...
1