تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۶
کد مطلب : ۴۷۳۴۵۳
کبنانیوز در گفت‌‌وگو با معاون اسبق استانداری کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

نیک‌اقبالی: کهگیلویه و بویراحمد نیاز به آرامش و خونسردی دارد / نباید از رأی مردم استفاده ابزاری شود/ نمایندگان رقابت عمرانی داشته باشند نه سیاسی

۳۳
۲
نیک‌اقبالی: کهگیلویه و بویراحمد نیاز به آرامش و خونسردی دارد / نباید از رأی مردم استفاده ابزاری شود/ نمایندگان رقابت عمرانی داشته باشند نه سیاسی
کبنا ؛پژمان نیک‌اقبالی، معاون اسبق عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد  گفت:  زمانی گفتم در مقطعی رقابت نمایندگان ما به جای رقابت‌های سیاسی رقابت عمرانی بود، و در رقابت عمرانی مردم نفع می‌برند، الان خواهش داریم که رقابت نمایندگان رقابت عمرانی باشد، هر کدام از نمایندگان از ظرفیت نماینده دیگر استفاده کنند، نقطه ضعف‌های همدیگر را پوشش دهند و از نقاط قوت یکدیگر استفاده کنند.
کبنا نیوز به منظور پیگیری فضای انتخاباتی و مطالبات مردمی، حتی بعد از برگزاری انتخابات، با نخبگان سلسله گفت‌وگو‌هایی را پیش می‌برد. ازاین‌رو، با یک سؤال به سراغ پژمان نیک‌اقبالی، معاون عمرانی اسبق استانداری کهگیلویه وبویراحمد رفتیم. به نظر شما الان مهم‌ترین مسأله بعد از انتخابات چه چیزی است؟ همان‌گونه که شاهد بودیم کهگیلویه و بویراحمد در مشارکت حرف اول را زد، و مشخص هست که این مردم خواستار توسعه و پیشرفت هستند، چه باید بکنیم که منتخب مردم و مسئولین برای مردم تلاش بیشتری کنند؟
استان کهگیلویه و بویراحمد الان نیاز به آرامش و خونسردی، رفاقت و همدلی و در اختیار گذاشتن تجربیات یکدیگر دارد، رقابت‌ها تمام شده و الان باید رفاقت‌ها شروع شود، اگر افراد جدید می‌خواهند موفق باشند، باید به دنبال کار و تلاش باشند، ما هم به این دوستان اعلام کردیم که این دور مردم شما را به مجلس می‌برد، دفعه بعد عملکردتان شما را به مجلس می‌برد.
الان هم باید عملکرد منتخبین مردم فارغ از قوم گرایی و جناح گرایی به سمت شایسته سالاری و استفاده از افراد باتجربه پیش برود، باید سعی کنند از افراد باتجربه کمک بگیرند، مشارکت و شور و نشاط انتخاباتی نیاز بود، اما الان مردم نیز از این فضای احساسی عبور کرده‌اند، باید برادرانه در کنار هم، فارغ از نگاه‌های قومیتی و جناحی کمک کنند و فضای آرامی در کنار نمایندگان رقم بخورد، نمایندگان باید پشتیبان نخبگان خود باشند تا بتوانند در سطح ملی کار انجام دهند، امروز بهترین قدرت ما در کهگیلویه و بویراحمد مشارکت حداکثری در انتخابات بود که حائز رتبه اول شدیم، باید از این ویژگی به عنوان یک برگ برنده استفاده کنیم، نه اینکه از رأی مردم فقط به عنوان ابزار استفاده شود.
کنار گذاشتن مردم اشتباه است، ما به نظرات مردم و نخبگان نیاز داریم، دو نماینده داریم که تازه آمده‌اند و یک نماینده با تجربه چندین دوره‌ای داریم. نمایندگان نسبت به هم نگاه فاصله‌اندازی نداشته باشند. حساسیتی که دوستان در دور گذشته نسبت به موضوع آقای تاجگردون داشتند، شاید باعث شود الان در این دوره نگاه منتخبان متفاوت باشد، خواهش ما این است که همه، نگاه‌ها و تفکرات گذشته را کنار بگذارند و با یک اتحاد خوبی استان را به سمت جلو حرکت دهند.
ظرفیت استفاده از نیرو‌های استانی در سطح ملی، استفاده از ظرفیت‌های نمایندگان استان برای به ثمر رسیدن پروژه‌ها و خواسته‌های مهم استان در همه حوزه‌ها باید تلاش کنند.
کهگیلویه و بویراحمد در خیلی از زیرساخت‌ها دچار مشکل است، در بحث فرودگاه‌ها، جاده‌ها، راه‌آهن، هر سه نماینده و مسئولین باید مطالبه‌شان همین‌ها باشد.
زمانی گفتم در مقطعی رقابت نمایندگان ما به جای رقابت‌های سیاسی رقابت عمرانی بود، و در رقابت عمرانی مردم نفع می‌برند، الان خواهش داریم که رقابت نمایندگان رقابت عمرانی باشد، هر کدام از نمایندگان از ظرفیت نماینده دیگر استفاده کنند.
آقای موحد می‌تواند در موضوعات بودجه‌ای از آقای تاجگردون استفاده کند، آقای تاجگردون می‌تواند از نزدیکی آقای موحد به دولت و ارتباطاتی که دارد استفاده کند، آقای بهرامی نیز فردی اجرایی است، ضمن اینکه از تجربیات دو نماینده دیگر بهره ببرد، دو نماینده دیگر از ظرفیت اجرایی آقای بهرامی استفاده کنند، یعنی هر سه مکمل یکدیگر باشند، هر کدام نقطه ضعف دیگری را پوشش دهد، یعنی اگر کسی در زمینه بودجه تجربه کمتری دارد، بدون اینکه به او بربخورد از تجربه دیگری استفاده کند.
نقطه‌ضعف‌های همدیگر را پوشش دهند و از نقطه‌های قوت یکدیگر استفاده کنند. نمایندگان استان ما کم هستند، و شاید مجمع نمایندگان قوی نداشته باشیم، ولی مکمل یکدیگر بودن خیلی از موضوعات را جلو می‌برد و پروژه‌ها را به سرانجام می‌رساند. البته باید نگاه نمایندگان ما در پروژه‌های ملی و کلان، نگاه استانی داشته باشند و در پروژه‌های کوچکتر نگاه منطقه‌ای داشته باشند، وقتی یک پروژه‌ای نفع آن به همه استان برسد باید سه نماینده پای کار بیایند و اینطور نباشد که بگویند پروژه در فلان منطقه است و نمی‌آییم.
نام شما

آدرس ايميل شما

راه و شهرسازی
Iran, Islamic Republic of
نخبگان سیاسی.!!!
اگر تعریف ما از نخبگان‌سیاسی اصلاح شود شاید بتوانیم‌کاری انجام دهیم.
ضمن‌احترام‌به مهندس نیک اقبال ایشان‌کدام‌مولفه نخبگی را دارد؟
قابل توجه روشنفکر و اخطار به منتخبین
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه روشنفکر و اخطار به منتخبین::::::
این دور مردم شما را به مجلس می برد، دفعه بعد عملکردتان شما را به مجلس می برد.
آقای روشنفکر فرصت سوزی محض بود ببینیم بهرامی چکار میکند
Iran, Islamic Republic of
پژمان شیر بویراحمد و کر غت
United Kingdom
الکی ازکسی بت نسازیدبه گدشته هاوعملکردافرادتوجه کنیدلطفا
Iran, Islamic Republic of
بو به دماغت رسیده ،سر درآوردی؟!!!!!
بویری
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست بهش بگه مگه تو کی هستی
قابل توجه
Iran, Islamic Republic of
دولت‌انقلابی آقای ریسی است
دولت اصلاحات نیست که شماها نسخه تجویز نمایید وکسانی ادعای سهم‌خواهی وارث ومیراث نمایند
دولت‌روحانی نیست بلکه دولت‌آقای رئیسی است
همه ی دولت‌وملت می‌دانند که تاجگردون‌وبهرامی مخالف دولت هستند
حرف مردم
Iran, Islamic Republic of
جریان انقلابی در استان به علت عدم اتحاد ویکدلی شما ها در بویراحمد این نتیجه کارشما شد :که الان دیگران دارند بر ای استان راهکار می نویسند
اگر روشنفکر ومنتطریان یکی میشند ویکصدا از اردوگاه جریان انقلابی واصولگرا بلند می شد اینطور دیگران واصلاح طلبان ومدیران دولت روحانی ومخالفان دولت این چنین بر ای شما ها راهکار ارایه‌ نمیدانند
نوروز همه‌نظرات را اطلاع رسانی کن
Iran, Islamic Republic of
زمانی گفتم‌‌ جالبه!
حالا جریان اصولگرا تحویل بگیرید عدم اتحاد یعنی شکست
چرا جریان انقلابی در بویراحمد متحد نشدید؟؟
Iran, Islamic Republic of
یعنی خودت درون چند سال شایسته بودی که پست بهت دادن والان داری شیراز تفریح میکنی چرا نماندی بعنوان نخبه کمک کنی که نخبه هم نبودی فقط به پست علاقه داشتی
Iran, Islamic Republic of
شیراز کجا بود همین یاسوج کارمند ساده اداره راه و شهرسازیه
Iran, Islamic Republic of
مثل عملکرد خودت
واقع بین دنا
Iran, Islamic Republic of
شهید مدرس علاوه بر داشتن هوش و دانش سرشار دینی و اجتماعی و دارا بودن مقام اجتهاد و عدالت و تقوی، وجود خویش را به کمالات انسانی و فضائل اخلاقی آراسته بود . او که منادی حق و عدالت و آزادی و استقلال بود، با هرگونه تبعیض ناروا و امتیازطلبیهای غیرقانونی شدیدا مخالفت می کرد .

قناعت و ساده زیستی، عفو و اغماض، اجتناب از کینه ورزی، شهامت و شجاعت، قاطعیت و تدبیر، فصاحت و بلاغت کم نظیر، تیزبینی و دور اندیشی، مناعت طبع و عزت نفس، صبر و استقامت، ظلم ستیزی و ظالم گریزی، اخلاص و تواضع، نظم و انضباط، قانونمداری، عظمت و استقلال خواهی برای کشور، بی اعتنائی به فرهنگ مزورانه استعمارگران و بیگانگان، عشق به مناجات و عبادت و عرفان، رسیدگی به محرومان و مستمندان، سعه صدر و حسن تدبیر، صداقت در رفتار و گفتار، برخی از صفات برجسته این مرد الهی و نماینده ملت ایران در مجلس شورا بود
استانداری
Iran, Islamic Republic of
خواهشاً اگر آقای بهرامی بخواه از تلاش رای های مردم جنابعالی و افراد مشابه جنابعالی را بکار گیرد همین الان شروع نکرده ما از حضورش خداحافظی می کنیم .
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
نیک اقبال دوباره وخو بیار وابی، ودین پسته. آزمایش خودت را پس دادی بسه دیگه.
United Kingdom
این گروه زمینهای دشتک سی سخت نمونه کارش
اصول گرایان اتحاد نداشتید تا این شد نتیجه عملکردتون
United States
اصلاح طلبان خیز برداشتن
پول پاشی پول پاشی
United States
پژمان تو‌چکاره ای که نطر میدی
مگر دولته روحانی است؟
Netherlands
اگر بوی کباب میاد ...
Iran, Islamic Republic of
تا نماینده مورد نظرتون قبول میشه یا شد همه چیز سالم و بی عیب بود حالا که شکست خوردین پول پاشی بوده؟ مجری شما بودین عوامل اجرایی شما بودین ولی اینطور شده پس باید بگویم ضعیف بودین . هر چه سریعتر جمع کنید تا کسانی لیاقت دارند مدیریت کنند.
Iran, Islamic Republic of
پژمان در بویراحمد بهترین شخصیت کارآمد هست
Iran, Islamic Republic of
حسادت تمامی ندارد نمیدونم از کجا می سوزن.
علی
India
جمع کن بساطت را
محمد
India
مگه هنوز هم دشتک. ......
حسین پور
United States
با سلام و احترام
جناب مهندس بسیار عالی فرمودین آن شالله که نمایندگان با هم افزایی و تعامل اتفاقات خوبی برای استان رقم بزنند .
درود بر شما که حق مطلب رو ادا کردید
محمد رضا
India
برگشته برای اینکه نصفه دیگه رو بگیره
بویراحمدی اصیل
Iran, Islamic Republic of
جناب نیک اقبال. شخص خودت فقط به خاطر همنشینی با مردم سبسختی بودنتان شاید اندک احترامی داشته باشید وگرنه هیچ بار علمی نداری . ///
بابکان
مهندس نیک اقبال متعهد، دلسوز، پرتلاش، خستگی ناپذیر و کاربلد است. حفظ و ارتقاء فرزندان توانمند استان در جایگاه های معتبر وظیفه هر تصمیم گیرنده ای است که فارغ از مرزهای جنایی باید دسته بندی شوند. قابل توجه دوستانی ک هنوز درگیر مکان و زمان احزاب و جناح ها و ایدئولوژی هستند در استان. نقد مغرضانه مسیر درستی نیست.
وندا
United States
استان ما اگه نخبه داشت حال و روز فعلی حاکم نبود. تمام دغدغه سیاسیون ما شده بود شکست روشنفکر، حالا این گوی و این هم میدان بسم الله
بفرمایید استان را آباد کنید
می نشینیم و می بینیم
Iran, Islamic Republic of
جون خت بهتر از پژمان وجود نیاره رای ما پژمان
United States
آخ وبخت اصولگراهاکه پژمان نیک اقبال داره سی شون راهکار ارائه میده
United States
آخ وبخت اصولگراهاکه پژمان نیک اقبال داره سی شون راهکار ارائه میده
Iran, Islamic Republic of
مردم بدبخت رای میدن. دیگران استفاده میکنن.بخورید بیاشامید
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
صف‌کشی پسا انتخاباتي

صف‌کشی پسا انتخاباتي

انتخابات اسفند 1402 چه تغيير و تحولاتي را در بطن عرصه سياسي كشور ايجاد كرده است؟ تبعات ...
1