کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنانیوز در گفت‌‌وگو با معاون اسبق استانداری کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

نیک‌اقبالی: کهگیلویه و بویراحمد نیاز به آرامش و خونسردی دارد / نباید از رأی مردم استفاده ابزاری شود/ نمایندگان رقابت عمرانی داشته باشند نه سیاسی

15 اسفند 1402 ساعت 19:46

زمانی گفتم در مقطعی رقابت نمایندگان ما به جای رقابت های سیاسی رقابت عمرانی بود، و در رقابت عمرانی مردم نفع می‌برند، الان خواهش داریم که رقابت نمایندگان رقابت عمرانی باشد، هر کدام از نمایندگان از ظرفیت نماینده دیگر استفاده کنند، نقطه ضعف های همدیگر را پوشش دهند و از نقاط قوت یکدیگر استفاده کنند.


پژمان نیک‌اقبالی، معاون اسبق عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد  گفت:  زمانی گفتم در مقطعی رقابت نمایندگان ما به جای رقابت‌های سیاسی رقابت عمرانی بود، و در رقابت عمرانی مردم نفع می‌برند، الان خواهش داریم که رقابت نمایندگان رقابت عمرانی باشد، هر کدام از نمایندگان از ظرفیت نماینده دیگر استفاده کنند، نقطه ضعف‌های همدیگر را پوشش دهند و از نقاط قوت یکدیگر استفاده کنند.
کبنانیوز به منظور پیگیری فضای انتخاباتی و مطالبات مردمی، حتی بعد از برگزاری انتخابات، با نخبگان سلسله گفت‌وگو‌هایی را پیش می‌برد. ازاین‌رو، با یک سؤال به سراغ پژمان نیک‌اقبالی، معاون عمرانی اسبق استانداری کهگیلویه وبویراحمد رفتیم. به نظر شما الان مهم‌ترین مسأله بعد از انتخابات چه چیزی است؟ همان‌گونه که شاهد بودیم کهگیلویه و بویراحمد در مشارکت حرف اول را زد، و مشخص هست که این مردم خواستار توسعه و پیشرفت هستند، چه باید بکنیم که منتخب مردم و مسئولین برای مردم تلاش بیشتری کنند؟
استان کهگیلویه و بویراحمد الان نیاز به آرامش و خونسردی، رفاقت و همدلی و در اختیار گذاشتن تجربیات یکدیگر دارد، رقابت‌ها تمام شده و الان باید رفاقت‌ها شروع شود، اگر افراد جدید می‌خواهند موفق باشند، باید به دنبال کار و تلاش باشند، ما هم به این دوستان اعلام کردیم که این دور مردم شما را به مجلس می‌برد، دفعه بعد عملکردتان شما را به مجلس می‌برد.
الان هم باید عملکرد منتخبین مردم فارغ از قوم گرایی و جناح گرایی به سمت شایسته سالاری و استفاده از افراد باتجربه پیش برود، باید سعی کنند از افراد باتجربه کمک بگیرند، مشارکت و شور و نشاط انتخاباتی نیاز بود، اما الان مردم نیز از این فضای احساسی عبور کرده‌اند، باید برادرانه در کنار هم، فارغ از نگاه‌های قومیتی و جناحی کمک کنند و فضای آرامی در کنار نمایندگان رقم بخورد، نمایندگان باید پشتیبان نخبگان خود باشند تا بتوانند در سطح ملی کار انجام دهند، امروز بهترین قدرت ما در کهگیلویه و بویراحمد مشارکت حداکثری در انتخابات بود که حائز رتبه اول شدیم، باید از این ویژگی به عنوان یک برگ برنده استفاده کنیم، نه اینکه از رأی مردم فقط به عنوان ابزار استفاده شود.
کنار گذاشتن مردم اشتباه است، ما به نظرات مردم و نخبگان نیاز داریم، دو نماینده داریم که تازه آمده‌اند و یک نماینده با تجربه چندین دوره‌ای داریم. نمایندگان نسبت به هم نگاه فاصله‌اندازی نداشته باشند. حساسیتی که دوستان در دور گذشته نسبت به موضوع آقای تاجگردون داشتند، شاید باعث شود الان در این دوره نگاه منتخبان متفاوت باشد، خواهش ما این است که همه، نگاه‌ها و تفکرات گذشته را کنار بگذارند و با یک اتحاد خوبی استان را به سمت جلو حرکت دهند.
ظرفیت استفاده از نیرو‌های استانی در سطح ملی، استفاده از ظرفیت‌های نمایندگان استان برای به ثمر رسیدن پروژه‌ها و خواسته‌های مهم استان در همه حوزه‌ها باید تلاش کنند.
کهگیلویه و بویراحمد در خیلی از زیرساخت‌ها دچار مشکل است، در بحث فرودگاه‌ها، جاده‌ها، راه‌آهن، هر سه نماینده و مسئولین باید مطالبه‌شان همین‌ها باشد.
زمانی گفتم در مقطعی رقابت نمایندگان ما به جای رقابت‌های سیاسی رقابت عمرانی بود، و در رقابت عمرانی مردم نفع می‌برند، الان خواهش داریم که رقابت نمایندگان رقابت عمرانی باشد، هر کدام از نمایندگان از ظرفیت نماینده دیگر استفاده کنند.
آقای موحد می‌تواند در موضوعات بودجه‌ای از آقای تاجگردون استفاده کند، آقای تاجگردون می‌تواند از نزدیکی آقای موحد به دولت و ارتباطاتی که دارد استفاده کند، آقای بهرامی نیز فردی اجرایی است، ضمن اینکه از تجربیات دو نماینده دیگر بهره ببرد، دو نماینده دیگر از ظرفیت اجرایی آقای بهرامی استفاده کنند، یعنی هر سه مکمل یکدیگر باشند، هر کدام نقطه ضعف دیگری را پوشش دهد، یعنی اگر کسی در زمینه بودجه تجربه کمتری دارد، بدون اینکه به او بربخورد از تجربه دیگری استفاده کند.
نقطه‌ضعف‌های همدیگر را پوشش دهند و از نقطه‌های قوت یکدیگر استفاده کنند. نمایندگان استان ما کم هستند، و شاید مجمع نمایندگان قوی نداشته باشیم، ولی مکمل یکدیگر بودن خیلی از موضوعات را جلو می‌برد و پروژه‌ها را به سرانجام می‌رساند. البته باید نگاه نمایندگان ما در پروژه‌های ملی و کلان، نگاه استانی داشته باشند و در پروژه‌های کوچکتر نگاه منطقه‌ای داشته باشند، وقتی یک پروژه‌ای نفع آن به همه استان برسد باید سه نماینده پای کار بیایند و اینطور نباشد که بگویند پروژه در فلان منطقه است و نمی‌آییم.


کد مطلب: 473453

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/473453/نیک-اقبالی-کهگیلویه-بویراحمد-نیاز-آرامش-خونسردی-نباید-رأی-مردم-استفاده-ابزاری-شود-نمایندگان-رقابت-عمرانی-داشته-باشند-نه-سیاسی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1