تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۹
کد مطلب : ۴۷۳۴۵۲
کبنانیوز در گفت‌وگو با رامین مرادی، عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج بررسی کرد

نماینده‌ای که منتخب مردم است باید مسائل مهم و قابل‌تحقق استان را اولویت‌بندی کند / نباید دچار خلأ و گسستگی شویم / نماینده مسئولیت پذیری و پاسخگو بودن نسبت به مردم را در خود نهادینه کند

۱
نماینده‌ای که منتخب مردم است باید مسائل مهم و قابل‌تحقق استان را اولویت‌بندی کند / نباید دچار خلأ و گسستگی شویم / نماینده مسئولیت پذیری و پاسخگو بودن نسبت به مردم را در خود نهادینه کند
کبنا ؛دکتر رامین مرادی عضو هیئت‌علمی دانشگاه یاسوج معتقد است که نباید شرایط به‌گونه‌ای شود که دچار خلأ و گسستگی بین فضای انتخاباتی تا زمان ورود نماینده به مجلس شویم و با برنامه‌ریزی و تعیین اولویت‌ها این پیوند باید برجا بماند.
کبنا نیوز نیز به منظور پیگیری فضای انتخاباتی و مطالبات مردمی، حتی بعد از برگزاری انتخابات، با نخبگان سلسله گفت‌وگوهایی را پیش می‌برد. ازاین‌رو، با یک سؤال به سراغ عضو هیئت‌علمی دانشگاه یاسوج رفتیم. به نظر شما الان مهم‌ترین مسئله بعد از انتخابات چه چیزی است؟ همان‌گونه که شاهد بودیم کهگیلویه و بویراحمد در مشارکت حرف اول را زد، و مشخص هست که این مردم خواستار توسعه و پیشرفت هستند، چه باید بکنیم که منتخب مردم و مسئولین برای مردم تلاش بیشتری کنند؟
نماینده‌ای که منتخب مردم است باید مسائل مهم و قابل‌تحقق استان را اولویت‌بندی کند، مشکلاتی که قابل‌رفع هستند، باید با برنامه هدف‌گذاری کند و تا بتواند به مشکلات رسیدگی کند.
نکته دیگر این است که ارتباط با مردم را قطع نکند، یعنی این‌طور نباشد که ایام انتخابات که تمام شد، شور و حرارت مردم برای انتخابات تمام شد و دیگر خبری از این حال و احوال نباشد تا 4 سال بعد. نماینده باید در قالب‌های مختلف به مردم گزارش دهد که چه برنامه‌هایی را اجرایی کرده است.
ارائه فعالیت‌ها و گزارش به مردم باید در راستای رفع مشکلات باشد، و مردم با تمام وجود حس کنند که منتخب آنها با برنامه به مجلس راه پیدا کرده و پاسخگوی آنها خواهد بود، یعنی نماینده مسئولیت‌پذیری و پاسخگو بودن نسبت به مردم را در خود نهادینه کند.
همه فعالان انتخاباتی، از جمله کاندیداهایی که پیروز انتخابات شده‌اند و نامزدهایی که به مجلس راه پیدا نکرده‌اند، وظایف و مسئولیت شهروندی خود را انجام داده‌اند، و به نظر من، همه این افراد چه برنده و چه بازنده باید به پیشبرد اهداف نماینده در قالب ارسال نظرات و پیشنهادها کمک کنند، و مهم‌تر اینکه نماینده پذیرای این پیشنهادها و نظرات باشد.
نکته دوم اینکه نماینده به پیشبرد فرهنگ پاسخگویی کمک کند، از طریق راه‌های ارتباطی به مردم دلگرمی بدهند برای اینکه مردم بدانند نماینده در قبال مردم پاسخگو است.
به نظر من‌بعد از فضای انتخاباتی که مشارکت بسیار بالایی از سوی مردم اتفاق افتاد، نباید شرایط به‌گونه‌ای شود که دچار خلأ و گسستگی بین این فضا شویم و این پیوند باید برجا بماند.
نام شما

آدرس ايميل شما

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

اردشیر یاری، معاون سابق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و از نزدیکان به غلامرضا ...
بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

حوزه دفتر شهردار تهران از جمله بخش‌هایی از شهرداری است که از بودجه سالانه اداره پایتخت،...
در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

زمانی که ووسکرسنسکی با سایر گردشگران در پیونگ یانگ سوار اتوبوس شد به ندرت خودرویی را ...
1