تاریخ انتشار
جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۴۷۲۹۱۸
یادداشت؛

زنده باد نهضتِ ضد آپارتایدِ مستضعفین خیابان تختی / شناسنامه‌هایمان را به پول‌های کثیف آلوده نمی‌کنیم /از عناوین نمی‌ترسیم

۱۱
۱
زنده باد نهضتِ ضد آپارتایدِ مستضعفین خیابان تختی
کبنا ؛به ما طعنه می‌زنند که از پشت کوه آمده‌اید بله بله درسته ما از روستا‌های دور افتاده بویراحمد پا به شهر یاسوج گذاشته‌ایم تا از صندوق‌های رأی و جمهوریت نظام دفاع کنیم و دموکراسی دینی را به بهترین شیوه انجام دهیم.
بله از حاشیه‌ها و پشت کوه‌های صداقت و یکرنگی آمده‌ایم، آری از اعماق فراموش شده تاریخ، از جلاله‌ی بی‌جاده، از سیلاب کلوارِ تنها، از زیلایی بیصدا، از پاتاوه‌ی زیبا، از لوداب سرنوشت ساز فراموش شده نیم قرن اخیر و از گلال بی‌آب و جاده و از همه‌ایستگاه‌های آخر به شهر آمده‌ایم، آمده‌ایم و آماده‌ایم تا از رویای ایرانی جمهوری خواهی پنجاه و هفت دفاع کنیم.
ما از زیر چرخ‌های توسعه و از آخر صف‌های سیاسی چپ و راست؛ اصول گرا و اصلاح طلب به شهر آمده‌ایم. نام ما در هیچ بخشنامه‌ای نیست. ما همان کوخ نشینانی هستبم که خمینی عاشقشان بود، ما برادرانِ «حسین رزمنده» و خواهرانِ «حسنِ آباد» هستیم.
ما بعد از چهل سال پا به یاسوج گذاشتیم تا از دموکراسی ایرانی دفاع کنیم
ما شاید تنها قشری بودیم و هستیم که از ابزار و عناوین برخی کاندیدا‌ها ترسی به دل نداریم.
ما هیچ گاه شناسنامه‌هایمان را به پول‌های کثیف پیمانکاران نفروخته‌ایم.
ما سربازان ماندلا هستیم علیه آپارتاید و تبعیض، پابرهنگان گاندی هستیم و به خاطر اعتقادمان تا آخرین نفس علیه استبداد بدون هیچ خشونتی مقاومت خواهیم کرد.
ما سربازان روح الله‌ایم که بر سر زر و زور و تزویر آوار شده‌ایم و ول کن نیستیم. رای ما خارج از لیست‌هاست و خارج از شوراهاست.
ما سربازان «سید علی» هستیم، آتش به اختیارانی که بدون هیچ دستوری از بالا از صندوق‌های رأی، از شناسنامه‌هامان، از شرأفتمان، از عزتمان مظلومانه دفاع می‌کنیم. ما اکنون هم که در قدرت هستیم مظلوم‌تر از همه هستیم.
ما سربازان مردم سالاری دینی هستیم، به شهر آمده‌ایم تا همه را حیران کنیم. ما مستضعفین ابدی به شهر آمده‌ایم در حالی که از سال ۹۴ کاری را که شروع کرده‌ایم ادامه می‌دهیم و دیگر فریب پدرخوانده‌های اصلاحات و اصولگرایی را نخواهیم خورد.
انقلابِ ضد آپارتاید ما، جمهوری خواهانه و قانونمند و ضد خشونتِ پابرهنگان بویراحمد هست که به ثمر رسیده و بعد از ۴۰ سال طعم شیرین مبارزه با چپ و راست را در بویراحمد تجربه کرده‌ایم.
ما از سال ۹۴ به همه هم استانی‌ها آموختیم که می‌شود بدون رفتار‌های نامتعارف، بدون پول و بدون شاسی بلند و بدون زر و زور هم رأی آورد.
و البته بخشی از این واخواهی تاریخی خود را مدیون دستگاه قضایی و نهاد‌های انقلابی و حوزه امنیت و نظم هستیم که روح عدالت خواهی آنان مانع از منع‌های زر و زور شد. در چهارسال گذشته نشان دادیم که اهل کینه و حسادت و انتقام نیستیم. نشان دادیم که اهل جدل و بحث و ناامنی که سال‌ها ما را متهم می‌کردند نبودیم و نشان دادیم که عمده امتیت در دست مردم هست
-------------------------
متن فوق برداشت ثالثی است از یادداشت سیدیوسف مرادی در تاریخ ۷ اسفند ماه ۱۳۹۸ که خطاب به پیروزی ناباورانه مهدی روشنفکر در بویراحمد نوشته بود.

حسین‌زاده
 
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
اتفاقا با اعمالتون وکارکردتون تو این چهار سال نشون دادین که اصل آپارتاید ونژاد پرستی وقوم و طایفه گرایی هستید دستتون برای همه رو شده مظلوم نمایی دیگه فایده ای نداره بد طوری امتحان خودتونو پس دادین
Iran, Islamic Republic of
چه بلایی که در ادارات بر سر مردم نیاوردید اصل آپارتاید شما بودید بدبخت مردم
هه
Iran, Islamic Republic of
اخی عزیزم از چه میسوزی
United States
ملاروشنفکر نفر سوم انتخابات است
طرفداران بهرامی رفته بودن سفر دیلم وگناوه
شک نکن
نن
Iran, Islamic Republic of
فقط پز پولتون بدین
Iran, Islamic Republic of
این بار رفتن دیلم و گناوه روز انتخابات خواب
Iran, Islamic Republic of
اون دفعه رقیب جدی نداشتید اینبار یک رقیب اصلی و جدی اونم عملکرد نماینده و دوم افرادی برنامه ریز و دلسوز و کارامد از جرگه شما بی احترامی دیده اند و از انجا به جایی که تعلق داشتند بدور از همه احساسات بلکه با منطق و با آگاهی والا این تصمیم را برای تغییر گرفتند
Iran, Islamic Republic of
آقا سید فعلا مجلس مثل تکه گوشتی دست به دست می‌شود
United States
کاراز کار گذشته
نوستالوژی نویس د فیه نیاره
روشنفکر باختش قطعیست
Iran, Islamic Republic of
ما مردم این استان از پشت کوه امده ایم مگر در زمان های خاص میشویم مردم فهیم و با غیرت و ارزشمند
United States
نوستالوژی نویسی ؛ دیگه فایده نداره
فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

اردشیر یاری، معاون سابق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و از نزدیکان به غلامرضا ...
بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

حوزه دفتر شهردار تهران از جمله بخش‌هایی از شهرداری است که از بودجه سالانه اداره پایتخت،...
در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

زمانی که ووسکرسنسکی با سایر گردشگران در پیونگ یانگ سوار اتوبوس شد به ندرت خودرویی را ...
1