کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت؛

زنده باد نهضتِ ضد آپارتایدِ مستضعفین خیابان تختی

4 اسفند 1402 ساعت 10:48

به ما طعنه می‌زنند که از پشت کوه آمده‌اید بله بله درسته ما از روستا‌های دور افتاده بویراحمد پا به شهر یاسوج گذاشته‌ایم تا از صندوق‌های رأی و جمهوریت نظام دفاع کنیم و دموکراسی دینی را به بهترین شیوه انجام دهیم.


به ما طعنه می‌زنند که از پشت کوه آمده‌اید بله بله درسته ما از روستا‌های دور افتاده بویراحمد پا به شهر یاسوج گذاشته‌ایم تا از صندوق‌های رأی و جمهوریت نظام دفاع کنیم و دموکراسی دینی را به بهترین شیوه انجام دهیم.
بله از حاشیه‌ها و پشت کوه‌های صداقت و یکرنگی آمده‌ایم، آری از اعماق فراموش شده تاریخ، از جلاله‌ی بی‌جاده، از سیلاب کلوارِ تنها، از زیلایی بیصدا، از پاتاوه‌ی زیبا، از لوداب سرنوشت ساز فراموش شده نیم قرن اخیر و از گلال بی‌آب و جاده و از همه‌ایستگاه‌های آخر به شهر آمده‌ایم، آمده‌ایم و آماده‌ایم تا از رویای ایرانی جمهوری خواهی پنجاه و هفت دفاع کنیم.
ما از زیر چرخ‌های توسعه و از آخر صف‌های سیاسی چپ و راست؛ اصول گرا و اصلاح طلب به شهر آمده‌ایم. نام ما در هیچ بخشنامه‌ای نیست. ما همان کوخ نشینانی هستبم که خمینی عاشقشان بود، ما برادرانِ «حسین رزمنده» و خواهرانِ «حسنِ آباد» هستیم.
ما بعد از چهل سال پا به یاسوج گذاشتیم تا از دموکراسی ایرانی دفاع کنیم
ما شاید تنها قشری بودیم و هستیم که از ابزار و عناوین برخی کاندیدا‌ها ترسی به دل نداریم.
ما هیچ گاه شناسنامه‌هایمان را به پول‌های کثیف پیمانکاران نفروخته‌ایم.
ما سربازان ماندلا هستیم علیه آپارتاید و تبعیض، پابرهنگان گاندی هستیم و به خاطر اعتقادمان تا آخرین نفس علیه استبداد بدون هیچ خشونتی مقاومت خواهیم کرد.
ما سربازان روح الله‌ایم که بر سر زر و زور و تزویر آوار شده‌ایم و ول کن نیستیم. رای ما خارج از لیست‌هاست و خارج از شوراهاست.
ما سربازان «سید علی» هستیم، آتش به اختیارانی که بدون هیچ دستوری از بالا از صندوق‌های رأی، از شناسنامه‌هامان، از شرأفتمان، از عزتمان مظلومانه دفاع می‌کنیم. ما اکنون هم که در قدرت هستیم مظلوم‌تر از همه هستیم.
ما سربازان مردم سالاری دینی هستیم، به شهر آمده‌ایم تا همه را حیران کنیم. ما مستضعفین ابدی به شهر آمده‌ایم در حالی که از سال ۹۴ کاری را که شروع کرده‌ایم ادامه می‌دهیم و دیگر فریب پدرخوانده‌های اصلاحات و اصولگرایی را نخواهیم خورد.
انقلابِ ضد آپارتاید ما، جمهوری خواهانه و قانونمند و ضد خشونتِ پابرهنگان بویراحمد هست که به ثمر رسیده و بعد از ۴۰ سال طعم شیرین مبارزه با چپ و راست را در بویراحمد تجربه کرده‌ایم.
ما از سال ۹۴ به همه هم استانی‌ها آموختیم که می‌شود بدون رفتار‌های نامتعارف، بدون پول و بدون شاسی بلند و بدون زر و زور هم رأی آورد.
و البته بخشی از این واخواهی تاریخی خود را مدیون دستگاه قضایی و نهاد‌های انقلابی و حوزه امنیت و نظم هستیم که روح عدالت خواهی آنان مانع از منع‌های زر و زور شد. در چهارسال گذشته نشان دادیم که اهل کینه و حسادت و انتقام نیستیم. نشان دادیم که اهل جدل و بحث و ناامنی که سال‌ها ما را متهم می‌کردند نبودیم و نشان دادیم که عمده امتیت در دست مردم هست
-------------------------
متن فوق برداشت ثالثی است از یادداشت سیدیوسف مرادی در تاریخ ۷ اسفند ماه ۱۳۹۸ که خطاب به پیروزی ناباورانه مهدی روشنفکر در بویراحمد نوشته بود.

حسین‌زاده
 


کد مطلب: 472918

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/472918/زنده-باد-نهضت-ضد-آپارتاید-مستضعفین-خیابان-تختی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1