تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۳
کد مطلب : ۴۷۲۳۹۹
یادداشت؛

سعادتیان؛ گمشده دوران سخت حوزه انتخابیه کهگیلویه

۵
۶
سعادتیان؛ گمشده دوران سخت حوزه انتخابیه کهگیلویه
کبنا ؛متأسفانه محرومیت و عدم توسعه یافتگی با کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام عجین شده است و این حوزه انتخابیه به یک از حوزه‌هایی تبدیل شده است که آمار بیشترین مهاجرت به شهر‌ها و استان‌های دیگر را با خود دارد.
بحران مهاجرت نتیجه وضعیت راکد اقتصادی بویژه در بخش‌های کشاورزی به همراه بیکاری جوانان و مشکلات عدیده اجتماعی است. قرار نیست حوزه انتخابیه با حوزه انتخابیه در فلان کشور حاشیه خلیج فارس و یا حتی فلان حوزه در فلان استان مرکزی کشور مقایسه شود بلکه بهتر آن است حوزه انتخابیه بر اساس امکانات و ظرفیت‌های درونی خود حوزه انتخابیه بررسی شود تا عمق عقب ماندگی و ضعف مدیریتی روشن شود.
بی‌شک نقش نمایندگان و انفعال و ناتوانی آن‌ها در رایزنی و پیگیری برای جذب اعتبارات و نظارت بر رشد و توسعه حوزه انتخابیه غیرقابل انکار است. چهار دهه فرصت کمی نبوده است که حداقل‌هایی در حوزه انتخابیه اتفاق بیفتد ولی کماکان شاهد منت‌گذاری بابت آنتن دهی اینترنت و برخی آسفالت‌های ضعیف هستیم. در حالی که محرومیت و عقب ماندگی در حوزه انتخابیه بیداد می‌کند اما شاهد جنگ زرگری نمایندگان ادوار بابت مصادره کار‌های نکرده در حوزه انتخابیه هستیم و هر کدام با جعل برخی عناوین خود را نجات بخش و عزت دهنده معرفی می‌کنند. اما واقعیت آن است که نه تنها کاری صورت نگرفته است که بابت آن نمایندگان ادوار قابل تقدیر باشند که برعکس لازم است آن‌ها مورد مؤاخذه و سؤال قرار گیرند که در طول سه دهه نمایندگی سه نماینده ادوار حاضر در صحنه انتخابات خدمات و کار‌های انجام شده در دوره نمایندگی آن‌ها کدام است؟
از این دریچه است که ضروری است مردم این بار بطور جدی و مطالبه گرانه در عرصه انتخاب ورود کرده و مانع از دور تکراری نمایندگانی شوند که مسبب وضع فعلی هستند. یکی از راه‌های عبور از این شرایط سخت حمایت و همراهی با چهره‌های جدید و دارای طرح و برنامه است.
چهره‌هایی که گذشته مدیریتی آن‌ها بخوبی گواه توانمندی و دارای‌ایده بودن آنهاست. متأسفانه انحصار و حلقه تنگ قدرت در طول دوره‌های متمادی مانع از حضور این چهره‌ها در عرصه انتخابات شده است که در نهایت انباشت مشکلات و مطالبه عمومی سبب حضور برخی از این چهره‌ها در کارزار انتخابات شد و امروز شاهد حضور چند چهره جوان و توانمند در عرصه انتخابات هستیم.
سعادتیان یکی از نامزد‌هایی است که با طرح و برنامه آمده است و در مدت زمان کوتاه فعالیت انتخاباتی خود توانسته است همراهی و حمایت بخش‌های زیادی از مردم را به دست آورد. سطح بالای همراهی و حمایت مردمی از سعادتیان بخوبی بیانگر نارضایتی مردم از وضع فعلی و میل آن‌ها برای عبور از این شرایط است.
سعادتیان در این مدت کوتاه نشان داده است اهل مماشات بر سر منافع و مصالح مردم نیست و از مسیری که انتخاب کرده است کوتاه نخواهد آمد و با شجاعت و شهامت تمام همراه با تدبیر و‌اندیشه جلو خواهد رفت. او گمشده‌ی دوران سخت حوزه انتخابیه‌ای است که همانطور که در ابتدا آمد نامش با محرومیت و فقر و نداری عجین شده است.
اسفند ۱۴۰۲ فرصتی برای پایان دادن به تکرار به دور باطل و بی‌حاصل نمایندگانی که نه تنها گره‌ای از مشکلات مردم بر نداشتند که خود گره بزرگتری در مسیر رشد و پیشرفت حوزه انتخابیه شدند. مردم فرصت تکرار اشتباه را ندارند و لازم است یک تصمیم بزرگ اتخاذ شود و با یک « نه» بزرگ به مسببین وضع موجود گام در مسیر نو و جدید گذاشته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دور بعد حامیتم
Iran, Islamic Republic of
اگر این دور رای خوبی بیاره میتونه دور بعد گزینه اول باشه و رقیب قدرتمند برای کسانی مثل نجات نیا
Iran, Islamic Republic of
فقط سعادت
Iran, Islamic Republic of
تحلیل بسیار زیبایی بود
Iran, Islamic Republic of
صادق ترین کاندید
بورس داغ دلالی

بورس داغ دلالی

«کارگری‌کردن صرفه اقتصادی ندارد!»؛ این جمله بارها از زبان متقاضیان بازار کار و کارفرمایان ...
عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
1