کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

پیش اجلاسیه نماز شهرستان کهگیلویه برگزار شد + تصاویر

18 دی 1402 ساعت 14:19

کارگاه توانمندسازی و پیش اجلاسیه نماز همزمان با سراسر کشور در شهرستان کهگیلویه با حضور معاونان، مربیان پرورشی و فعالان نماز در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.


کارگاه توانمندسازی و پیش اجلاسیه نماز همزمان با سراسر کشور در شهرستان کهگیلویه با حضور معاونان، مربیان پرورشی و فعالان نماز در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام علی وحدانی فر در پیش اجلاسیه نماز شهرستان کهگیلویه به پیشینه عبادت و نماز در ایران باستان پرداخت و گفت: در آیین قدیمی ایران قبل از اسلام نماز وجود داشت و در طول تاریخ ایرانی ها تنها انسان های موحد بودند که هیچ وقت بت پرستی نکردند.

وی در خاطرنشان کرد: ما حداقل ۶۵۰۰ سال قبل میلاد مسیح نماز می خواندیم و هیچ سندی مبنی بر بی دینی ما وجود ندارد.
حجت‌الاسلام وحدانی فر با بیان اینکه نماز فقط مختص دین اسلام نبود و در تمام ادیان مختلف وجود داشت، گفت: ایرانیان بخشی از ساعات شبانه روز را به مسئله نماز و عبادت می پرداختند.
وی در ادامه به تشریح نماز در سایر ادیان الهی پرداخت و به مشکلات و سختی های نماز در دین یهودیت اشاره کرد.
وحدانی فر احکام شریعت و فقهی دین یهودیت را به دین اسلام نزدیک خواند و گفت: ما دین اسلام را قبول داریم و احکام آن را انجام می دهیم که دچار سختی نشویم.
امام جمعه کهگیلویه ضعف در مطالعه نماز را منجر به اهتمام نداشتن در نماز خواند و گفت: خیلی از مباحثی که از آن دفاع می کنیم نشان از عدم آگاهی ما درباره آن موضوع است و در خصوص نماز، نداشتن مطالعه سبب سبک شمردن نماز می شود.
وحدانی فر تصریح کرد: دانش آموزان به گردن ما حق دارند و ما به عنوان معلم وظیفه داریم احکام دین را بدانیم و به نحو مطلوبی به آن‌ها انتقال دهیم.
حجت‌الاسلام مجید بهادری در این اجلاس به چیستی، چرایی و چگونگی نماز پرداخت و گفت: نماز بهترین وسیله برای رشد و احیاء شخصیت انسان است. 
وی در خصوص چیستی نماز، گفت: نماز رعایت ادب عبودیت است.
بهادری در راستای اینکه چرا نماز بخوانیم، بیان کرد: خداوند نماز را آفرید تا انسان را از تکبر دور کند و در نماز قرآن بخواند.
وی افزود: تمام قرآن کریم در سوره حمد گرد آمده است.
وی در ادامه به چگونه نماز خواندن اشاره کرد و از طهارت، قبول و کمال به عنوان سه شرط نماز خواندن نام برد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه از بازداشتن انسان از گناه، از بین بردن گناهان، سبب آرامش و تقویت ایمان به عنوان چهار خاصیت مهم نماز از منظر قرآن یاد کرد.
حجت‌الاسلام بهادری از خراب شدن زندگی، اتصال به شیطان، ضعف عقل و جهنمی شدن به عنوان چهار ضرر ترک نماز نام برد.
الیاس آذرکمان معاون پرورشی و تربیت بدنی هدف از برگزاری این اجلاسیه را توانمندسازی و ارتقاء سطح آگاهی دبیران الهیات عنوان کرد. 
وی به اهمیت مسئله نماز در سطح مدارس پرداخت و تاکید کرد: برپایی نماز و اجرای آن در مدارس موجب رشد و شکوفایی معنوی و نزدیک شدن دانش آموزان با پروردگار می شود.
آذرکمان گفت: ما به عنوان معاون و مربی پرورشی باید الگوهای خوبی برای دانش آموزان باشیم تا بتوانیم دانش آموزان را با خود همراه کنیم‌.
وی در ادامه افزود: برقراری ارتباط سازنده، خوش اخلاقی، درک موقعیت دانش آموزان، عطوفت و مهربانی با دانش آموزان از ویژگی های یک پیش نماز خوب است.
معاون پرورشی و تربیت بدنی نقش سازنده والدین را یاد آور شد و گفت: والدین الگوی ملموس و خوبی برای دانش آموزان هستند و به کیفیت بخشی نماز کمک می کنند.
وی همچنین همکاران و سایر دبیران و معلمان را به اقامه نماز در مدارس دعوت نمود و گفت:دبیران و معلمان الگوهای بسبار خوبی برای دعوت دانش آموزان به نماز هستند.
در پایان از فرهنگیان و دانش آموزان دارای مقام های کشوری، استانی و شهرستانی در مسابقات قرآن، عترت و نماز تجلیل شد.



















کد مطلب: 471168

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/471168/پیش-اجلاسیه-نماز-شهرستان-کهگیلویه-برگزار-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1