تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۴۷۰۸۴۷
بازدید مشاوران و مدیر حوزه طرحهای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد از جاده پاتاوه - دهدشت؛
فیلم| پاسخ به برخی ابهامات در خصوص جاده پاتاوه - دهدشت / آقایی: این جاده استاندارد و همه موارد ایمنی رعایت شده است / عرض جاده کم نیست / توضیحات مدیر شرکت ساخت در خصوص نقطه حادثهخیز گندیخوری / دلیل عدم رضایت پلیسراه
۱
کبنا ؛صمصام آقایی، مدیر حوزه طرحهای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در جاده پاتاوه - دهدشت به برخی از ابهامات در خصوص این محور اصلی توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (پنجشنبه 7 دیماه 1402) صمصام آقایی، مدیر حوزه طرحهای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد، با همراهی تعدادی از مشاوران این شرکت از جاده پاتاوه - دهدشت بازدید کردند.
صمصام آقایی، مدیر حوزه طرحهای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد، نیز در این بازدید با بیان اینکه تابلوهای محدودیت سرعت در محور پاتاوه - دهدشت داریم، اظهار کرد: با توجه به اینکه جاده پاتاوه - دهدشت یک راه اصلی است، طبق قوانین موجود سرعت در راه اصلی حداکثر 80 کیلومتر در ساعت میباشد و در بعضی از نقاط جاده پاتاوه - دهدشت سرعت تا 60 کیلومتر در ساعت نیز تعیین شده است
وی بر ضرورت رعایت اصول رانندگی و توجه به تابلوهای راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان در این جاده ضرورت دارد، گفت: جاده پاتاوه - دهدشت به مرور زمان تکمیل شد و برای دسترسی مردم محلی زیر بارترافیک رفت، اما افتتاح رسمی نشده بود و در حال حاضر این جاده هیچ مشکلی برای تردد ندارد و از ایمنی کافی برخوردار است.
مدیر حوزه طرحهای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به توضیحات پلیس راه در خصوص عرض جاده پاتاوه و دهدشت، تاکید کرد: پلیس راه گفته بود که عرض این جاده کم است، اما بنده به عنوان مقام مسئول میگویم که در هیچ نقطهای از جاده عرض کم نداریم و در طول این 136 کیلومتر عرض جاده 10 متر و 40 سانتیمتر و قانون رعایت شده است.
آقایی تاکید کرد: پلیس راه به عدم تابلوهای راهنمایی و رانندگی و گاردریل اعتراض داشت که بنده میگویم در طول 136 کیلومتر جاده پاتاوه - دهدشت گاردریلهای مورد نیاز طبق ضوابط و قوانین نصب و اجرا شده است و هیچ نقطه بدون گاردریل نداریم.
وی گفت: تمام استانداردهای لازم راهسازی در این پروژه انجام گرفته و جاده کاملاً استاندارد است. اما در نقاط ابتدا و انتها که دو تقاطع غیرهمسطح وجود دارد، یک سری ایمنسازی انجام گرفته و به ایمنسازی بیشتری نیاز دارد. معارضاتی وجود داشت که در راستای رفع آن اقدامات لازم انجام گرفته است.
وی در ادامه به تشریح این جاده پرداخت و گفت: جاده پاتاوه - دهدشت بهطول 136 کیلومتر در سال 73 بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان عملیات اجرایی آن شروع و در چند قطعه تعریف که عملیات اجرایی قطعات مختلف آن به مرور زمان آغاز شد.
این مسئول تاکید کرد: این پروژه در سالهای گذشته برای بهرهبرداری و استفاده مردم محلی راهاندازی شد اما افتتاح رسمی نشده بود. از سالهای قبل چونکه در قطعه سوم این پروژه تونلهایی وجود داشت که اجرا نشده بود، اما باقی قسمتها از گندخوری، سرچنار تا لوداب که در قالب قطعه اول و دوم میباشد به مرور زمان تکمیل و جاده صرفاً برای عبور محلی و مردمی که در این مناطق سکونت داشتند به زیر بار ترافیک رفت.
وی با بیان اینکه قطعه سوم 64 کیلومتر طول دارد، گفت: قطعه چهارم جاده پاتاوه - دهدشت ۱۸ کیلومتر طول دارد و با اتمام عملیات اجرایی آن و وجود تقاضای محلی نیز زیر بار ترافیک رفت و عبور و مرور مردم در آن آزاد شد.
وی یادآور شد: تابستان گذشته با تکمیل تونل شماره ۴ و قسمتهای باقی مانده پروژه پاتاوه - دهدشت، این جاده به طور کامل با دست رئیس جمهور افتتاح شد و به زیربار رفت.
مدیر حوزه طرحهای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اضافه کرد: در قطعه اول جاده پاتاوه - دهدشت، منطقه گندیخوری که یکی از مناطق حادثهخیز این جاده بود، عملیات اصلاح آن از سالهای گذشته شروع شده اما به علت معارضاتی که وجود داشت، علیرغم آمادگی پیمانکار برای انجام کار که تا حدودی حق هم با مردم بود این کار نیمه تمام ماند. قسمتی از این تقاطع که «رمپ و لوپ» دارد. مسیری که پاتاوه به سمت سمیرم و اصفهان است، قسمتی از اراضی مردم که محل کشت و زرع آنها بود با استعلامی که طبق قانون انجام دادیم، منابع طبیعی آن را جزء اراضی ملی محسوب کرده که طبق قانون نمیتوانیم هزینه آن اراضی را پرداخت کنیم. به همین دلیل چالشی به وجود آمده که میان مردم و قانون باید یکی را انتخاب میکردیم و ما قانون را انتخاب کردیم. اما تلاش کردیم که مردم نیز به حقوق خود برسند.
آقایی در ادامه با اشاره به اخباری در رسانهها مبنی بر ارزش افزوده طرح، گفت: قوانینی در این خصوص وجود داشت و ما مردم را راهنمایی کردیم که از طرف مراجع قانونی و قضایی به دنبال حق و حقوق خودشان باشند. مدتی این موضوع را دنبال کردیم و تعدادی از مالکین مراجعه کردند و مدارکی مبنی بر زراعی بودن اراضی را برای ما آوردند.
مدیر حوزه طرحهای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه توضیح داد: کمیسون ماده ۵۴ در خصوص رفع تداخلات اراضی و موانع تولید است. در قالب این کمیسون با هماهنگی استانداری و دادگستری منابع طبیعی بازنگری در اراضی مردم انجام داد. و بخشی از این زمینها طبق نظر این کمیسون زراعی تشخیص داده شد و در حال پرداخت مطالبات مردم هستیم. امیدواری زیادی وجود دارد که پیمانکار سریع عملیات اجرایی را شروع کند.
وی افزود: مبلغ و قرارداد پیمانکار قبلی به اتمام رسیده و مجدد مناقصه برگزار کردیم، طی هفته آینده پیمانکار جدید اجرای عملیات تکمیلی تقاطع گندیخوری نیز مشخص خواهد شد. و بعد از مشخص شدن پیمانکار با توجه به اینکه معارضات نیز حل شده عملیات اجرایی منطقه گندی خوری که گلوگاهی و بسیار مهم است شروع میشود. اما تا آن موقع که عملیات شروع شود. باتوجه به جلسات شورای ترافیک و کمیسون ایمنی و با نظر راهداری و پلیس راه به خاطر ایمنی هرچه بیشتر محدوده تقاطع گندیخوری را ساماندهی و ایمنیسازی کنیم|، قرار است توسط راهدارای روشنایی معابر بیشتر شود که در حال انجام است.
آقایی در ادامه گفت: اگر همکاران ما در پلیس راه و راهداری اعلام کنند که جایی نیاز به تابلوی بیشتری دارد، تابلوها را نیز با همکاری پلیسراه افزایش میدهیم. تمام محور را که نگاه کنید، تابلوهای هشدار دهنده و تابلوهای اخباری و اطلاعاتی نصب شدهاند.
وی تاکید کرد: برای آگاهی بیشتر عابرین و ایمنی آنها تابلوهای لازم را تامین میکنیم. در حال حاضر ایمنی وجود دارد. اما برای ایمنی بیشتر، دور برگردان، روشنایی، چراغ چشمک زن، تابلو علائم و علائم راهنمایی و رانندگی را افزایش میدهیم. دستگاههای اجرایی تمام تلاش خود را کردند اما کمبود اعتباراتی وجود داشت اما پیمانکار معطل اعتبارات نماند و با هزینههای شخصی کار افزایش ایمنی جاده را انجام داد و تنها موانع قانونی وجود داشت که با همکاری استانداری، دادستان و منابع طبیعی برطرف شد.
وی به حرف و حدیثهای در خصوص عرض کم جاده اشاره کرد و گفت: باید هدف راه را بشناسیم تا بعد بتوانیم قضاوت کنیم. راه پاتاوه و دهدشت یک راه اصلی است که قسمتی از محور شهرضا- بهبهان است و ترافیک این منطقه به وسیله این راه اصلی کم میشود.
آقایی خاطرنشان کرد: راه اصلی هم عرض و هم حریم آن مشخص است. حریم آن ۴۵ متر و عرض آن ۱۰ متر و ۴۰ سانتیمتر است. شیب حداکثری آن ۸ درصد و سرعت خودرو در آن هم ۸۰ کیلومتر در ساعت است. اینها الزامات راه اصلی است که رعایت شده است. در سراسر ایران نیز به همین شکل است و آزادراه و بزرگراه نیز عرضهای متفاوتی دارند. و در تمام محور پاتاوه - دهدشت عرض جاده کم نیست بلکه بر اساس قوانین و ضوابط طراحی شده است.
مدیر حوزه طرحهای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد در صحبتهای پایانی خود، گفت: تمام شیبهای ۱۳۶ کیلومتر جاده پاتاوه - دهدشت زیر ۸درصد است که طبق ضوابط راه اصلی میباشد. ۷.۵درصد داریم اما هشت درصد نداریم و همه زیر هشت درصد هستند. تونلها بزرگراه و آزادراه نیز شیبهای مختلفی دارند.
آقایی با بیان اینکه جاده پاتاوه - دهدشت استاندارد است، گفت: تابلوهای علائم همه طبق استاندار نصب شدند اما ادارات ذی نقش مانند اداره راهداری و پلیس راهنمایی و رانندگی اگر اعلام کنند در جایی به صورت موضعی نیاز به تابلوی بیشتر هست آن را نصب خواهیم کرد با وجود اینکه تمام تابلوهای مورد نیاز نصب شدهاند.
وی تاکید کرد: دلیل عدم رضایت پلیسراه ایمنیسازی با علائم راهنمایی و رانندگی بیشتر و با نور و با اجرای چراغهای چشمکزن و ساماندهی بیشتر نقاط ابتدا و انتها است.
علیرضا ضرغامپور مشاور برآیند (مشاور قطعه اول و دوم) جاده پاتاوه - دهدشت نیز با بیان اینکه من بومی استان کهگیلویه و بویراحمد هستم، اظهار کرد: علاوه بر اینکه بومی منطقه هستم، تعهد مهندسی داریم و دلسوزانه وظایفمان را انجام دادیم.
وی افزود: جاده پاتاوه - دهدشت یکی از جادههای فرعی بود که الان به یکی از محورهای اصلی درجه یک تبدیل شده است.
این مشاور با بیان اینکه حداکثر سرعت در این جاده 80 کیلومتر در ساعت است، گفت: یک سری اتفاقاتی که در این جاده میافتد به عدم رعایت اصول رانندگی است و اگر قوانین و اصول رانندگی رعایت شود، کمتر شاهد اتفاق تلخ در این جاده میشویم. وقتی با سرعتی بیش از مجاز حرکت میکنند، قطعاً مشکل بهوجود میآید.
وی افزود: تا توانستهایم نقاط حادثهخیز را اصلاح کردیم و نقاط حادثه خیز آنچنانی دیگر نداریم. باند سبقت داریم و باند اضافه و عرض اضافه کار کردیم. قوسهای جاده را اصلاح کردیم.
این مشاور با بیان اینکه دولت در این محور پای کار بوده و تلاش کرده است، بیان کرد: اگر باند دوم این جاده تکمیل شود، قطعاً شرایط جاده پاتاوه - دهدشت بهتر میشود.
صحبتهای مدیر حوزه طرحهای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص جاده پاتاوه - دهدشت
به گزارش کبنا، صبح امروز (پنجشنبه 7 دیماه 1402) صمصام آقایی، مدیر حوزه طرحهای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد، با همراهی تعدادی از مشاوران این شرکت از جاده پاتاوه - دهدشت بازدید کردند.
صمصام آقایی، مدیر حوزه طرحهای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد، نیز در این بازدید با بیان اینکه تابلوهای محدودیت سرعت در محور پاتاوه - دهدشت داریم، اظهار کرد: با توجه به اینکه جاده پاتاوه - دهدشت یک راه اصلی است، طبق قوانین موجود سرعت در راه اصلی حداکثر 80 کیلومتر در ساعت میباشد و در بعضی از نقاط جاده پاتاوه - دهدشت سرعت تا 60 کیلومتر در ساعت نیز تعیین شده است
وی بر ضرورت رعایت اصول رانندگی و توجه به تابلوهای راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان در این جاده ضرورت دارد، گفت: جاده پاتاوه - دهدشت به مرور زمان تکمیل شد و برای دسترسی مردم محلی زیر بارترافیک رفت، اما افتتاح رسمی نشده بود و در حال حاضر این جاده هیچ مشکلی برای تردد ندارد و از ایمنی کافی برخوردار است.
مدیر حوزه طرحهای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به توضیحات پلیس راه در خصوص عرض جاده پاتاوه و دهدشت، تاکید کرد: پلیس راه گفته بود که عرض این جاده کم است، اما بنده به عنوان مقام مسئول میگویم که در هیچ نقطهای از جاده عرض کم نداریم و در طول این 136 کیلومتر عرض جاده 10 متر و 40 سانتیمتر و قانون رعایت شده است.
آقایی تاکید کرد: پلیس راه به عدم تابلوهای راهنمایی و رانندگی و گاردریل اعتراض داشت که بنده میگویم در طول 136 کیلومتر جاده پاتاوه - دهدشت گاردریلهای مورد نیاز طبق ضوابط و قوانین نصب و اجرا شده است و هیچ نقطه بدون گاردریل نداریم.
وی گفت: تمام استانداردهای لازم راهسازی در این پروژه انجام گرفته و جاده کاملاً استاندارد است. اما در نقاط ابتدا و انتها که دو تقاطع غیرهمسطح وجود دارد، یک سری ایمنسازی انجام گرفته و به ایمنسازی بیشتری نیاز دارد. معارضاتی وجود داشت که در راستای رفع آن اقدامات لازم انجام گرفته است.
وی در ادامه به تشریح این جاده پرداخت و گفت: جاده پاتاوه - دهدشت بهطول 136 کیلومتر در سال 73 بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان عملیات اجرایی آن شروع و در چند قطعه تعریف که عملیات اجرایی قطعات مختلف آن به مرور زمان آغاز شد.
این مسئول تاکید کرد: این پروژه در سالهای گذشته برای بهرهبرداری و استفاده مردم محلی راهاندازی شد اما افتتاح رسمی نشده بود. از سالهای قبل چونکه در قطعه سوم این پروژه تونلهایی وجود داشت که اجرا نشده بود، اما باقی قسمتها از گندخوری، سرچنار تا لوداب که در قالب قطعه اول و دوم میباشد به مرور زمان تکمیل و جاده صرفاً برای عبور محلی و مردمی که در این مناطق سکونت داشتند به زیر بار ترافیک رفت.
وی با بیان اینکه قطعه سوم 64 کیلومتر طول دارد، گفت: قطعه چهارم جاده پاتاوه - دهدشت ۱۸ کیلومتر طول دارد و با اتمام عملیات اجرایی آن و وجود تقاضای محلی نیز زیر بار ترافیک رفت و عبور و مرور مردم در آن آزاد شد.
وی یادآور شد: تابستان گذشته با تکمیل تونل شماره ۴ و قسمتهای باقی مانده پروژه پاتاوه - دهدشت، این جاده به طور کامل با دست رئیس جمهور افتتاح شد و به زیربار رفت.
مدیر حوزه طرحهای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اضافه کرد: در قطعه اول جاده پاتاوه - دهدشت، منطقه گندیخوری که یکی از مناطق حادثهخیز این جاده بود، عملیات اصلاح آن از سالهای گذشته شروع شده اما به علت معارضاتی که وجود داشت، علیرغم آمادگی پیمانکار برای انجام کار که تا حدودی حق هم با مردم بود این کار نیمه تمام ماند. قسمتی از این تقاطع که «رمپ و لوپ» دارد. مسیری که پاتاوه به سمت سمیرم و اصفهان است، قسمتی از اراضی مردم که محل کشت و زرع آنها بود با استعلامی که طبق قانون انجام دادیم، منابع طبیعی آن را جزء اراضی ملی محسوب کرده که طبق قانون نمیتوانیم هزینه آن اراضی را پرداخت کنیم. به همین دلیل چالشی به وجود آمده که میان مردم و قانون باید یکی را انتخاب میکردیم و ما قانون را انتخاب کردیم. اما تلاش کردیم که مردم نیز به حقوق خود برسند.
آقایی در ادامه با اشاره به اخباری در رسانهها مبنی بر ارزش افزوده طرح، گفت: قوانینی در این خصوص وجود داشت و ما مردم را راهنمایی کردیم که از طرف مراجع قانونی و قضایی به دنبال حق و حقوق خودشان باشند. مدتی این موضوع را دنبال کردیم و تعدادی از مالکین مراجعه کردند و مدارکی مبنی بر زراعی بودن اراضی را برای ما آوردند.
مدیر حوزه طرحهای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه توضیح داد: کمیسون ماده ۵۴ در خصوص رفع تداخلات اراضی و موانع تولید است. در قالب این کمیسون با هماهنگی استانداری و دادگستری منابع طبیعی بازنگری در اراضی مردم انجام داد. و بخشی از این زمینها طبق نظر این کمیسون زراعی تشخیص داده شد و در حال پرداخت مطالبات مردم هستیم. امیدواری زیادی وجود دارد که پیمانکار سریع عملیات اجرایی را شروع کند.
وی افزود: مبلغ و قرارداد پیمانکار قبلی به اتمام رسیده و مجدد مناقصه برگزار کردیم، طی هفته آینده پیمانکار جدید اجرای عملیات تکمیلی تقاطع گندیخوری نیز مشخص خواهد شد. و بعد از مشخص شدن پیمانکار با توجه به اینکه معارضات نیز حل شده عملیات اجرایی منطقه گندی خوری که گلوگاهی و بسیار مهم است شروع میشود. اما تا آن موقع که عملیات شروع شود. باتوجه به جلسات شورای ترافیک و کمیسون ایمنی و با نظر راهداری و پلیس راه به خاطر ایمنی هرچه بیشتر محدوده تقاطع گندیخوری را ساماندهی و ایمنیسازی کنیم|، قرار است توسط راهدارای روشنایی معابر بیشتر شود که در حال انجام است.
آقایی در ادامه گفت: اگر همکاران ما در پلیس راه و راهداری اعلام کنند که جایی نیاز به تابلوی بیشتری دارد، تابلوها را نیز با همکاری پلیسراه افزایش میدهیم. تمام محور را که نگاه کنید، تابلوهای هشدار دهنده و تابلوهای اخباری و اطلاعاتی نصب شدهاند.
وی تاکید کرد: برای آگاهی بیشتر عابرین و ایمنی آنها تابلوهای لازم را تامین میکنیم. در حال حاضر ایمنی وجود دارد. اما برای ایمنی بیشتر، دور برگردان، روشنایی، چراغ چشمک زن، تابلو علائم و علائم راهنمایی و رانندگی را افزایش میدهیم. دستگاههای اجرایی تمام تلاش خود را کردند اما کمبود اعتباراتی وجود داشت اما پیمانکار معطل اعتبارات نماند و با هزینههای شخصی کار افزایش ایمنی جاده را انجام داد و تنها موانع قانونی وجود داشت که با همکاری استانداری، دادستان و منابع طبیعی برطرف شد.
وی به حرف و حدیثهای در خصوص عرض کم جاده اشاره کرد و گفت: باید هدف راه را بشناسیم تا بعد بتوانیم قضاوت کنیم. راه پاتاوه و دهدشت یک راه اصلی است که قسمتی از محور شهرضا- بهبهان است و ترافیک این منطقه به وسیله این راه اصلی کم میشود.
آقایی خاطرنشان کرد: راه اصلی هم عرض و هم حریم آن مشخص است. حریم آن ۴۵ متر و عرض آن ۱۰ متر و ۴۰ سانتیمتر است. شیب حداکثری آن ۸ درصد و سرعت خودرو در آن هم ۸۰ کیلومتر در ساعت است. اینها الزامات راه اصلی است که رعایت شده است. در سراسر ایران نیز به همین شکل است و آزادراه و بزرگراه نیز عرضهای متفاوتی دارند. و در تمام محور پاتاوه - دهدشت عرض جاده کم نیست بلکه بر اساس قوانین و ضوابط طراحی شده است.
مدیر حوزه طرحهای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد در صحبتهای پایانی خود، گفت: تمام شیبهای ۱۳۶ کیلومتر جاده پاتاوه - دهدشت زیر ۸درصد است که طبق ضوابط راه اصلی میباشد. ۷.۵درصد داریم اما هشت درصد نداریم و همه زیر هشت درصد هستند. تونلها بزرگراه و آزادراه نیز شیبهای مختلفی دارند.
آقایی با بیان اینکه جاده پاتاوه - دهدشت استاندارد است، گفت: تابلوهای علائم همه طبق استاندار نصب شدند اما ادارات ذی نقش مانند اداره راهداری و پلیس راهنمایی و رانندگی اگر اعلام کنند در جایی به صورت موضعی نیاز به تابلوی بیشتر هست آن را نصب خواهیم کرد با وجود اینکه تمام تابلوهای مورد نیاز نصب شدهاند.
وی تاکید کرد: دلیل عدم رضایت پلیسراه ایمنیسازی با علائم راهنمایی و رانندگی بیشتر و با نور و با اجرای چراغهای چشمکزن و ساماندهی بیشتر نقاط ابتدا و انتها است.
علیرضا ضرغامپور مشاور برآیند (مشاور قطعه اول و دوم) جاده پاتاوه - دهدشت نیز با بیان اینکه من بومی استان کهگیلویه و بویراحمد هستم، اظهار کرد: علاوه بر اینکه بومی منطقه هستم، تعهد مهندسی داریم و دلسوزانه وظایفمان را انجام دادیم.
وی افزود: جاده پاتاوه - دهدشت یکی از جادههای فرعی بود که الان به یکی از محورهای اصلی درجه یک تبدیل شده است.
این مشاور با بیان اینکه حداکثر سرعت در این جاده 80 کیلومتر در ساعت است، گفت: یک سری اتفاقاتی که در این جاده میافتد به عدم رعایت اصول رانندگی است و اگر قوانین و اصول رانندگی رعایت شود، کمتر شاهد اتفاق تلخ در این جاده میشویم. وقتی با سرعتی بیش از مجاز حرکت میکنند، قطعاً مشکل بهوجود میآید.
وی افزود: تا توانستهایم نقاط حادثهخیز را اصلاح کردیم و نقاط حادثه خیز آنچنانی دیگر نداریم. باند سبقت داریم و باند اضافه و عرض اضافه کار کردیم. قوسهای جاده را اصلاح کردیم.
این مشاور با بیان اینکه دولت در این محور پای کار بوده و تلاش کرده است، بیان کرد: اگر باند دوم این جاده تکمیل شود، قطعاً شرایط جاده پاتاوه - دهدشت بهتر میشود.
سبقت۱۰۰در روز بین روستاها وشهرها۷۵km