تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۰۷
کد مطلب : ۴۷۰۸۳۲
در ستاد کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

فیلم سینمایی «شهید طیب» ساخته می‌شود / محرومیت‌زدایی از گلزار‌های شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد

۰
فیلم سینمایی «شهید طیب» ساخته می‌شود / محرومیت‌زدایی از گلزار‌های شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛مدیرکل بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برگزاری این اجلاسیه با افزایش انسجام در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همراه خواهد بود، گفت: برای ساخت فیلم بلند سینمایی دانشجوی شهید طیب اقدامات خوبی انجام شده است.
به گزارش کبنا، رضا پارسیان‌نژاد از برگزاری دومین کنگره شهدای استان خبر داد و گفت: این کنگره با همکاری همه مجموعه‌های استان و با تجربه برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه برگزاری این اجلاسیه با افزایش انسجام در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همراه خواهد بود، افزود: برای ساخت فیلم بلند سینمایی دانشجوی شهید طیب اقدامات خوبی انجام شده است و از طرف معاون فرهنگی بنیاد شهید کشور وعده‌هایی برای ساخت این فیلم سینمایی گرفته شده است.
پارسیان‌نژاد همچنین از ساخت چند فیلم مستند خبر داد و گفت: یک فیلم مستند درباره شهدا نیز همزمان با سالگرد حماسه پد خندق از شبکه دو پخش می‌شود.
وی با بیان اینکه کمیته جمع‌آوری اسناد شهدا نیز فعالیت‌های خود را شروع کرده است و تا حدی جلو رفته است، افزود: اسناد مکتوب، وصیت نامه‌ها، عکس‌ها و فیلم‌ها در حال جمع‌آوری است.
درخشان: رویکرد کنگره شهدای استان جریان‌سازی فرهنگی در سطح جامعه است
	 فیلم سینمایی شهد طیب ساخته می‌شود / محرومیت‌زدایی از گلزار‌های شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد

همچنین امین درخشان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان گفت: رویکرد و نگرش کلی کنگره امسال در واقع ایجاد جریان‌سازی فرهنگی در سطح جامعه است.
وی افزود: این جریان‌سازی بایستی متمایز و متفاوت از کنگره سال‌های گذشته باشد و با خلاقیت و ابتکارات جدید، برنامه‌های فرهنگی هنری با پیوست گنجایش شهدا و سیره شهدا در سطح استان برگزار شود.
درخشان با بیان اینکه اختتامیه کنگره شهدا در سال آینده هست، گفت: با وجود این، اقدامات اجرایی کنگره از همین الان شروع شده و چندین برنامه پیشگیری شده است.
وی با اشاره به برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری کنگره شهدا، گفت: برنامه‌های فرهنگی هنری در سطح شهرستان‌ها نیز از ۲۰۰۰ تا به ۲۵۰۰ تا رسیده‌اند.
درخشان افزود: همانگونه که جلسات نقد و بررسی آثار فرهنگی هنری در مرکز استان برگزار می‌شود، در شهرستان‌ها نیز این جلسات باید برگزار شود و محتوا‌های فرهنگی هنری سینمایی در سطح شهرستان‌ها نیز تولید شوند.
وی با تأکید بر اینکه ظرفیت‌ها و سوژه‌های خیلی خوبی از دوران دفاع مقدس و رزمندگان در شهرستان‌ها وجود دارد، گفت: این ظرفیت‌ها باید شناسایی و جهت دهی برنامه‌های فرهنگی هنری و رسانه‌ای باید به سمت کنگره شهدا برود.
درخشان همچنین از تولید مستند و فیلم سینمایی درباره کنگره شهدای استان خبر داد و گفت: در همه حوزه‌ها با همکاری سپاه فتح تلاش خواهیم کرد اثری فاخر و ارزشمند را بیرون دهیم.
وی در پایان گفت: کنگره شهدای استان فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و‌امیدواریم با برگزاری این کنگره، بتوانیم گامی مؤثر در این زمینه برداریم.
	 فیلم سینمایی شهد طیب ساخته می‌شود / محرومیت‌زدایی از گلزار‌های شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد
در ادامه نیز سیدجواد هاشمی‌مهر، معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، با تسلیت وفات حضرت‌ ام‌البنین و شهادت سیدرضی موسوی، بر ضرورت برگزاری باشکوه کنگره‌های شهدا تأکید کرد.
سید جواد هاشمی مهر در این زمینه گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهدا فرمودند که
«کنگره‌های شهیدان با دل سرو کار دارند و پیام آنان به دل‌ها رسانده شود. » این کنگره‌ها به عنوان رویداد فرهنگی و اثرگذار به بخش‌های مختلف جامعه معرفی شود.
وی با بیان اینکه برگزاری کنگره‌های شهدا یک رویداد ارزشمند و فاخر است، افزود: در کنگره اول شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز شاهد برگزاری باشکوه این رویداد بودیم. در این کنگره نقاط قوت و ضعف شناسایی شد که باید در کنگره دوم تقویت و رفع شود.
هاشمی‌مهر با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری کنگره‌های شهدا گفت: مردم در همه جا حضور دارند و علاقه خاصی به شهدا دارند. بنابراین باید از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری این رویداد استفاده شود.
وی شیوه‌های هنری را از مهم‌ترین ابزار‌های ترویج فرهنگ شهدا دانست و گفت: این شیوه‌ها نقش و اثرگذاری زیادی دارند. بنابراین باید از شیوه‌های هنری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده شود.
هاشمی‌مهر همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و رسانه برای تولید محتوای مرتبط با شهدا تأکید کرد و گفت: در فضای مجازی و رسانه می‌توان به نحو شایسته برای تولید محتوا استفاده کرد.
وی در پایان گفت: بسیاری از زحماتی که در دوران دفاع مقدس کشیده شده، هنوز مغفول مانده و برای نسل‌های آینده گفته نشده است. رسالت بر دوش ماست که این زحمات را به نسل‌های آینده معرفی کنیم.
فرماندار بویراحمد: محرومیت زدایی از گلزار‌های شهدا در دستور کار قرار گرفت
	 فیلم سینمایی شهد طیب ساخته می‌شود / محرومیت‌زدایی از گلزار‌های شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد

همچنین شهرام مهدوی مطق، فرماندار بویراحمد، اظهار کرد: خیلی از مادران شهداء آرزوی رفتن بر سر فرزندان شهید خود را دارند اما به علت عدم ارتباط مناسب به جاده این امکان برای آن‌ها وجود ندارد.
فرماندار بویراحمد تصریح کرد: در خصوص محرومیت زدایی بسیاری از گلزار‌های شهدا خود نیز محروم واقع شدند و باید این گلزار‌ها شناسایی شود.
وی افزود: باید روستا‌های که محروم مضاعف هستند هم به جاده‌های مناسب مجهز شوند و هم به گلزار شهدای این روستا‌ها رسیدگی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

کتاب‌های درسی اقتصاد تک نفره کروزوئه را به‌عنوان نوعی معیار معرفی می‌کنند که می‌توان ...
مزایا و معایب «مهاجرت»

مزایا و معایب «مهاجرت»

این که نیرو‌های انسانی ما به کشور‌های مختلف و به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس مهاجرت ...
بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا ...
1