تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۷
کد مطلب : ۴۷۰۴۷۹
درباره زن باردار رودریشی؛

یک اتفاق دو روایت؛ کدام یکی درست است؟

۴
۰
یک اتفاق دو روایت؛ کدام یکی درست است؟
کبنا ؛در حالی که مدیر اورژانس استان کهگیلویه و بویراحمد می گوید مادر باردار رودریشی با اورژانس و تیم امداد همکاری نکرده و با آنها به دهدشت اعزام نشده، مدیرعامل جمعیت هلال احمر از نجات جان این مادر باردار خبر می دهد.
به گزارش کبنا نیوز، روایتگری حوادث موضوع بسیار مهمی است، روایت گری باید درست و دقیق باشد، گاهی با روایت نادرست، بخشی از یک واقعیت حذف می شود. در ماجرای امدادخواهی مادر باردار روستای رودریش، دو روایت وجود دارد، کدام یک از اینها درست است؟ قطعا مسئولان باید در همه موضوعات با مردم شفاف باشند، حذف بخشی از ماجرا ساده انگاری موضوع است. در حالی که روایت مطابق واقع موجب طرح مسائل و افزایش آگاهی مردم می شود.
رئیس اورژانس استان کهگیلویه و بویراحمد امروز یکشنبه (۲۶ آذرماه ۱۴۰۲) در گفت و گو با خبرنگار کبنا نیوز گفت: ساعت ۱۶ عصر روز جمعه یک مورد پارگی کیسه آب مادر باردار در منطقه رودریش به مرکز پیام اورژانس کهگیلویه گزارش داده شد که بلافاصله مرکز پیام اورژانس، موضوع را به  مرکز یاسوج گزارش داد و بعد از آن اورژانس مارگون به سمت منطقه اعزام شد. با پیش‌بینی اینکه مسیر مسدود و صعب العبور است، به هلال احمر نیز فراخوان داده شد که تیم امدادی به منطقه اعزام شود. پایگاه اورژانس مارگون تا نقطه‌ای پیش رفت و بعد از آن به دلیل مسدود بودن مسیر نتوانست پیشروی کند. ماشین لندکروز هلال احمر نیز به همین نقطه رسید و به دلیل وضعیت راه نتوانست پیشروی کند. با درخواست کمک اورژانس استان از مدیریت بحران و راهداری، تیم راهداری اعزام شد و ساعت ۲ بامداد به اکیپ اورژانس و هلال احمر رسید و به سمت روستای رودریش حرکت کرد. تکنسین اورژانس که شامل ماما و بهورز بودند به همراه خودرو امدادی راهداری ساعت ۴ صبح بر بالین مادر باردار رسید. ولی در اقدامی عجیب و بدون هیچ دلیلی مادر باردار، علارغم مشقت مأموریت ۱۶ ساعته همکاری نکرد و تیم امدادی بدون بیمار برگشتند.
محمدامین نکویی نژاد افزود: چرا بعد از عملیاتی که بیشتر از نیم روز به طول انجامیده و سه تیم امدادی و خدماتی استان درگیر موضوع شده‌اند، بیمار همکاری نکرده است؟ اگر کسی نمی‌خواهد همکاری کند چرا با اورژانس تماس می‌گیرند؟ مردم باید همکاری بیشتری با تیم خدماتی داشته باشند.
نکویی نژاد گفت: بر اساس مصوبه‌ای که بعد از سقوط بالگرد داشتیم «انتقال مادر باردار مناطق صعب العبور به مراکز بهداشتی در دسترس باید انجام می‌گرفت»، مرکز بهداشت روز چهارشنبه هفته گذشته این خانم را به مرکز در دسترس بهداشتی انتقال داده بودند، اما این خانم در مرکز بهداشتی نمانده و گویا به روستای آجم رودریش برگشته و فرار کرده است.
نکویی نژاد اظهار کرد: با توجه به زایمان قریب الوقوع مادر باردار، دوباره صبح دیروز موضوع را پیگیری کردیم، که موفق به تماس با همسر این خانم نشدیم، روز گذشته بدون اینکه امدادخواهی شود، تیم مرکز بهداشت کهگیلویه با خودرو امدادی هلال احمر از سمت مارگون به سمت مصدوم ‌می‌روند، ولی متوجه شدیم که همزمان این خانم با یک تراکتور به سمت قلعه رئیسی رفته و از آنجا در بیمارستان دهدشت خود را بستری کرده است، و تیم امدادی نیز به مرکز برگشت.
نکویی نژاد بیان کرد: سه نهاد امدادی درگیر این عملیات شدند و این بیمار بدون هیچ دلیلی با ماشین امدادی نیامده است، نیرو‌های امدادی هم خانواده دارند و همزمان با عملیات‌های این چنینی آن‌ها هم نگران می‌شوند، خانواده بیمار اگر با اورژانس تماس می‌گیرد باید همکاری کند، و اینطور نباشد که تیم امدادی با هزار زحمت به منطقه صعب العبور ‌می‌روند و دست خالی برمی گردند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد، از نجات مادر باردار ۳۷ ساله در روستای محروم «رودریش» کهگیلویه خبر داد.
به گزارش کبنا نیوز، کاظم فلاحی دوست گفت: پس از اطلاع از وضعیت خانم باردار و مسدود شدن راه‌های دسترسی به روستای رودریش_آجم از توابع شهرستان کهگیلویه گروه امداد و نجات هلال‌احمر به محل روستا اعزام شدند.
وی ادامه داد: به دلیل سخت گذر بودن مسیر و بسته بودن جاده ارتباطی، عملیات ۹ ساعت به طول انجامید و امدادگران هلال‌ احمر با تلاش بی وقفه با همکاری عوامل اداره راهداری موفق به نجات جان این خانم شدند.
از تیرماه ۱۴۰۲ تا کنون به دلیل سقوط بالگرد اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد، این استان محروم، سخت گذر، کوهستانی و حادثه خیز، بالگرد اورژانس ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

کامران
Iran, Islamic Republic of
احتمالا آب منطقه ای درست میگه
غلامی
Iran, Islamic Republic of
من درصحنه بودم ماشین هلال احمرباکارمندانش اومدن بیماربردن
....
Romania
بیمار زنده هست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اورژانس کم و زیاد ایگو
کو عقل سالمی می پذیرد آدم مریض از خدمات درمانی فرار کنه
متاسفانه اونقدر معطل میکنید که مریض می میره به مراسم دفنش هم نمیرسید
بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا ...
قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان از محکومیت بیش از ۹۶ میلیارد ریالی قاچاقچیان یک نگله موتور ...
ادغام رشته‌های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»؟

ادغام رشته‌های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»؟

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، گفت: ادغام رشته‌های شاخه نظری در حال بررسی کارشناسی ...
1