تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب : ۴۷۰۴۷۸
کبنا گزارش می دهد؛

عدم همکاری بیمار کهگیلویه‌ای که سه تیم امدادی و خدماتی را درگیر خود کرد / رئیس اورژانس استان: مردم اگر با اورژانس تماس می‌گیرند، همکاری داشته باشند

۱۰
۰
عدم همکاری بیمار کهگیلویه‌ای که سه تیم امدادی و خدماتی را درگیر خود کرد / رئیس اورژانس استان: مردم اگر با اورژانس تماس می‌گیرند، همکاری داشته باشند
کبنا ؛
مشارکت بیمار با تیم درمان و اعتماد داشتن به آنان، یکی از موضوعات مهمی است که سلامت بیمار را به همراه می‌آورد. در روز‌های اخیر عدم همکاری مادر باردار روستای رودریش آجم کهگیلویه موجب شد چند تیم خدمات‌رسان بیش از ۱۶ ساعت وقت خود را بیهوده صرف عملیات امداد و نجات این خانم کنند و دست خالی برگردند.
رئیس اورژانس استان کهگیلویه و بویراحمد امروز یکشنبه (۲۶ آذرماه ۱۴۰۲) در گفت و گو با خبرنگار کبنا نیوز گفت: ساعت ۱۶ عصر روز جمعه یک مورد پارگی کیسه آب مادر باردار در منطقه رودریش به مرکز پیام اورژانس کهگیلویه گزارش داده شد که بلافاصله مرکز پیام اورژانس، موضوع را به  مرکز یاسوج گزارش داد و بعد از آن اورژانس مارگون به سمت منطقه اعزام شد. با پیش‌بینی اینکه مسیر مسدود و صعب العبور است، به هلال احمر نیز فراخوان داده شد که تیم امدادی به منطقه اعزام شود. پایگاه اورژانس مارگون تا نقطه‌ای پیش رفت و بعد از آن به دلیل مسدود بودن مسیر نتوانست پیشروی کند. ماشین لندکروز هلال احمر نیز به همین نقطه رسید و به دلیل وضعیت راه نتوانست پیشروی کند. با درخواست کمک اورژانس استان از مدیریت بحران و راهداری، تیم راهداری اعزام شد و ساعت ۲ بامداد به اکیپ اورژانس و هلال احمر رسید و به سمت روستای رودریش حرکت کرد. تکنسین اورژانس که شامل ماما و بهورز بودند به همراه خودرو امدادی راهداری ساعت ۴ صبح بر بالین مادر باردار رسید. ولی در اقدامی عجیب و بدون هیچ دلیلی مادر باردار، علارغم مشقت مأموریت ۱۶ ساعته همکاری نکرد و تیم امدادی بدون بیمار برگشتند.
محمدامین نکویی نژاد افزود: چرا بعد از عملیاتی که بیشتر از نیم روز به طول انجامیده و سه تیم امدادی و خدماتی استان درگیر موضوع شده‌اند، بیمار همکاری نکرده است؟ اگر کسی نمی‌خواهد همکاری کند چرا با اورژانس تماس می‌گیرند؟ مردم باید همکاری بیشتری با تیم خدماتی داشته باشند.
نکویی نژاد گفت: بر اساس مصوبه‌ای که بعد از سقوط بالگرد داشتیم «انتقال مادر باردار مناطق صعب العبور به مراکز بهداشتی در دسترس باید انجام می‌گرفت»، مرکز بهداشت روز چهارشنبه هفته گذشته این خانم را به مرکز در دسترس بهداشتی انتقال داده بودند، اما این خانم در مرکز بهداشتی نمانده و گویا به روستای آجم رودریش برگشته و فرار کرده است.
نکویی نژاد اظهار کرد: با توجه به زایمان قریب الوقوع مادر باردار، دوباره صبح دیروز موضوع را پیگیری کردیم، که موفق به تماس با همسر این خانم نشدیم، روز گذشته بدون اینکه امدادخواهی شود، تیم مرکز بهداشت کهگیلویه با خودرو امدادی هلال احمر از سمت مارگون به سمت مصدوم ‌می‌روند، ولی متوجه شدیم که همزمان این خانم با یک تراکتور به سمت قلعه رئیسی رفته و از آنجا در بیمارستان دهدشت خود را بستری کرده است، و تیم امدادی نیز به مرکز برگشت.
نکویی نژاد بیان کرد: سه نهاد امدادی درگیر این عملیات شدند و این بیمار بدون هیچ دلیلی با ماشین امدادی نیامده است، نیرو‌های امدادی هم خانواده دارند و همزمان با عملیات‌های این چنینی آن‌ها هم نگران می‌شوند، خانواده بیمار اگر با اورژانس تماس می‌گیرد باید همکاری کند، و اینطور نباشد که تیم امدادی با هزار زحمت به منطقه صعب العبور ‌می‌روند و دست خالی برمی گردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
حیف وقت چنین ادمای خودخواهی که برا سلامتیشون احترام قائل نیستن وقت بگذری شبکه بهداشت هم باید بفهمد ادمی که خودش ارزش نمیزارد برای خودش نباید به نیرو هاش فشار بیارد برا چنین ادمایی خواهشا ریس دانشگاه علوم پزشکی یکم احترام بزار برا نیروهات
Iran, Islamic Republic of
ریش نبی
خجالتی بی
Iran, Islamic Republic of
خدا پشت وپناهتون باشه.باید فرهنگ سازی بشه
Iran, Islamic Republic of
خودتون عقل و منطق و وجدانتون را بذارید قاضی، یک امدادرسانی از ساعت 16 عصر تا 4 صبح طول بکشد؟ خب منم باشم نمیام
اگه بلانسبت با الاغ هم می رفت، سریعتر به مراکز درمانی می رسید تا امداد...
8 ساعت بعد از تماس را اسمشو میذارین امدادرسانی؟
سوقی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز مسیر صعب العبور بوده و 3 خودرو امدادی اعزام شده برف گیر شدند
United States
خسته نباشید
رضا
Iran, Islamic Republic of
یکطرفه قضاوت کردن غیر اخلاقی است. خانم بارداری که شرایط روحی و جسمی مناسبی ندارد و درد میکشد رو ۱۶ ساعت بعد به موقعیتش می‌رسید لابد انتظار دارید فرش قرمز براتون پهن کنند. نداشتن راه،نبود بالگرد، نبود خدمات درمانی و اینکه چرا زمان رسیدن به بیمارشده ۱۶ ساعت رو ول کردین بیمار رو مقصر میدونید؟
123
Romania
قانون میگه ماه آخر زایمان باید بیان در مراکز شهری.
علوم پزشکی هم اسکان و غذا بهشون میده
منبع مطلع:
United States
شما زیادی قضییه رو جدی میگیرید ، این جور خبر رسانی هم باعث میشه اون خانم تا دقیقه 90بشینه داخل خونه اش میگه وظیفشونه برای فلانی که همسایه ما بود اومدن برای من هم مجبورن بیان ...
زیاد حساسیت به خرج ندهید ، برای مقام های وزارتی هم سه کد امداد و نجات نمیفرستن .
Iran, Islamic Republic of
اصلا دلیلی ندارد که بی مورد سه دستگاه را درگیر کنند ..قطعا اگر از قبل مدیریتی بود 16ساعت پرسنل بدبخت را درگیر کاری که از حیطه وظیفشون خارج بود نمیکرید..همه چیز سیاست بازی ..
مزایا و معایب «مهاجرت»

مزایا و معایب «مهاجرت»

این که نیرو‌های انسانی ما به کشور‌های مختلف و به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس مهاجرت ...
بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا ...
قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان از محکومیت بیش از ۹۶ میلیارد ریالی قاچاقچیان یک نگله موتور ...
1