تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۴۷۰۱۲۵

در اختتامیه نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد / تدوین مدل توسعه پایدار استان

۱
۱
در اختتامیه نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد / تدوین مدل توسعه پایدار استان
کبنا ؛مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی، فناوری و فن‌بازار استان کهگیلویه و بویراحمد عصر روز چهارشنبه با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، معاون عمرانی استاندار، رؤسای دانشگاه و سایر مدیران دستگاه اجرایی استان در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.
به گزارش کبنا، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در این مراسم با تبریک هفته پژوهش به فعالان این عرصه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه علم و دانش به ویژه دانشمند شهید محسن فخری‌زاده، حضور در جمع دانشگاهیان و جوامع علمی را همواره برای خود‌امید بخش دانسته و اظهار داشت: در دنیای امروز نسبت به دهه‌های اخیر پژوهش و فناوری به عنوان اساس دانش محسوب می‌شود و حصول دانش نیز در سایه انجام پژوهش، امکانپذیر است
شاهینی در آیین اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش اظهار داشت: اسناد پایه توسعه استان و مدل توسعه پایدار این استان تدوین و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارائه شده است..
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت، کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های خوبی دارد که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد اگرچه فناوری‌های سخت بسیار حائز اهمیت است اما نباید از توسعه فناوری‌های نرم غافل شد و لازم است به فناوری توجه ویژه‌ای داشته باشیم و برای توسعه آن برنامه‌ریزی کنیم.

شاهینی، کهگیلویه و بویراحمد را نیازمند توسعه فناورانه دانست و گفت: استفاده از فناوری‌های نوین و دانش بنیان نقش مهمی در افزایش تولید واحد‌های اقتصادی و صنعتی استان خواهد داشت.
وی کشاورزی را پایه اصلی توسعه اقتصادی استان دانست و گفت: با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان تولید محصولات در حوزه کشاورزی می‌تواند چندین برابر افزایش یابد.
شاهینی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت آبی این استان تاکنون از این پتانسیل برای تولید برق به نحو مطلوب باید استفاده شود.
وی بر یکپارچه‌سازی ظرفیت‌های استان تأکید و گفت: فناوری‌های نوین در استان باید حمایت بیشتری شوند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تأکید کرد: کهگیلویه وبویراحمد زمانی می‌تواند در توسعه پایدار کشور نقش پایدار داشته باشد که در تولید به صورت مستمر از فناوری‌های نوین استفاده کند
وی اظهار کرد: با رویکرد فناورانه نوین روند توسعه شتاب بیشتری خواهد گرفت.
در هفته پژوهش سال گذشته استان ۶۰ شرکت فناور در نمایشگاه حضور داشتند و با توجه به افزایش این شرکت‌ها، امسال حدود ۱۰۰ مرکز وشرکت فناور در نمایشگاه شرکت کردند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

United Kingdom
این کیه که دیگه فرزین را باور میکنه
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1