تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : ۴۶۹۷۳۰
در جلسه رسیدگی به جرائم انتخاباتی مطرح شد؛

تشکیل پرونده برای دو مدیر و 8 معاون به علت تخلف انتخاباتی / تخلفات مدیران چه بود؟

۲
۰
تشکیل پرونده برای دو مدیر و 8 معاون به علت تخلف انتخاباتی / تخلفات مدیران چه بود؟
کبنا ؛
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که جرائم انتخاباتی خط قرمز دستگاه قضایی است، گفت: در دادسرای مرکز استان شعبه ی ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی را تشکیل داده‌ایم و اخیراً دو پرونده در حوزه جرایم انتخاباتی به دست ما رسیده است و در اسرع وقت رسیدگی می‌شوند، اگر تخلفی صورت گرفته باشد، هر چیزی که در قانون می‌باشد در مورد این پرونده‌ها اقدام خواهد شد.
به گزارش کبنا نیوز، سیدعلی ملک حسینی در جلسه رسیدگی به جرائم انتخاباتی عنوان کرد: اگر اداره یا شخصی از امکانات دولتی به نفع یا ضرر نامزدهای انتخاباتی فعالیت داشته باشد نیز به شدت برخورد خواهد شد و برخی از اقدامات نامزدها خارج از وقت اعلام شده برای تبلیغات تخلف می‌باشد که به این تخلفات نیز رسیدگی می‌شود.
ملک حسینی در ادامه ضمن تشکر از تلاش رسانه‌ها در زمینه انتخابات، ابراز کرد: تلاش رسانه‌ها در ایجاد شور و شعف انتخاباتی در استان، خیلی خوب می‌باشد و کلیت این موضوع قابل قدردانی می‌باشد و در فضای انتخابات نیز رسانه‌ها باید توجه داشته باشند و از حاشیه‌ها و عوامل مجرمانه نیز پرهیز کنند.
ملک حسینی بیان داشت: با توجه به اینکه استان ما یک استان کمتر توسعه یافته می‌باشد، اما نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدامات خوبی برای مردم انجام داده و هیچ نامزدی حق ندارد که این اقدامات را به نفع خود اعلام کند. اگر کسی بخواهد اقدامات نظام مقدس جمهوری اسلامی را زیر سؤال ببرد، این خط قرمز دستگاه قضایی استان می‌باشد و با فرد خاطی برخورد فوری صورت خواهد گرفت.
وی در پایان ضمن هشدار و تذکر به مدیران متخلف که یکی از موارد اصلی مورد نظر شورای نگهبان و دیگر عوامل امنیتی می‌باشد، تصریح کرد: مدیران به وظایف اصلی خود بپردازند و از شرکت در مسائل انتخاباتی پرهیز، و به کار مردم برسند. اگر مدیران حتی خارج از تایم اداری باشند و به نفع شخصی از کاندیداها فعالیت داشته باشند، مصداق سوء استفاده می‌باشد و مجازات‌ها در این سری از موارد، مجازات‌های سنگینی می‌باشد که اگر مردم انتظار خود را از مسئولین از دست بدهند، باعث بدبینی مردم نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

تشکیل پرونده برای دو مدیر و 8 معاون به علت تخلف انتخاباتی
سید عیسی حسنی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد رسیدگی به جرائم انتخاباتی خبر از تشکیل پرونده برای دو مدیر و ۸ معاون ادارات در استان داد.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان در این نشست ضمن تذکر به ادارات، سازمان‌ها و نهادهای خدمات رسان که بر خلاف قانون استفاده مجاز از آب، برق و گاز اقدام می نمایند، هشدار داد.
حسنی اظهار داشت: موارد متعددی از تخلف این نهادها برخلاف قانون مزبور در شهرستان بویراحمد گزارش شده است و تحت پیگیری و رسیدگی است.
وی گفت: در اراضی کشاورزی به عنوان مثال در عرصه باغ در همین ایام، آب، برق و دیگر خدمات ارائه و ترانس برق نصب شده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در ادامه اظهار کرد: عمل مدیران در واگذاری امتیازات خدماتی به متقاضیان برخلاف قانون استفاده مجاز از آب، برق و گاز است و این عمل صددرصد جرم محسوب و پرونده تخلفاتی تشکیل می‌گردد.
حسنی با اشاره به تبلیغات زودهنگام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گفت: راه‌اندازی کاروان‌های انتخاباتی و استفاده از بودجه و امکانات دولتی در راستای انتخابات ممنوع بوده و نیروهای انتظامی و  نظامی و اطلاعاتی نسبت به شناسایی و مستندسازی و گزارش به دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان، اقدام می نمایند.
وی افزود: در این راستا نماینده دادگستری در جلسه شورای اداری نسبت به توجیه مدیران در خصوص عدم فعالیت انتخاباتی و عدم استفاده از امکانات دولتی و انتصابات و عزل مدیران در ایام انتخابات مدیران را توجیه خواهند کرد.
معاون قضایی و اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان درپایان ضمن تشکر از سایت‌ها و رسانه‌های استان که نسبت به برگزاری انتخابات تلاش‌های ارزنده‌ای دارند، افزود: در صورتی که اقدامات آنان باعث تشویش اذهان عمومی یا ارتکاب جرم دیگری باشد، اقدام قانونی در مورد سایت‌ها و رسانه‌های متخلف، انجام خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

India
درود بر این سید مومن و مخلص و قانونمند و توانمند
Iran, Islamic Republic of
خداییش اگر صاحب باشه روشنفکر باید رد صلاحیت شود مگر اینکه برادرشهید هست باید هرکاری بکنه
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1