تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۴۶۸۹۳۵
مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر کرد

کهگیلویه و بویراحمد از نامناسبت‌ترین استان‌ها به لحاظ سرمایه‌گذاری

۱
۰
مرکز پژوهش‌های مجلس: کهگیلویه و بویراحمد از نامناسبت‌ترین استان‌ها به لحاظ سرمایه‌گذاری
کبنا ؛گزارش شاخص امنیت سرمایه گذاری به‌تازگی منتشر شده که بر اساس آن هرمزگان امن‌ترین و چهارمحال و بختیاری ناامن‌ترین استان‌ها برای سرمایه گذاری هستند.
به گزارش تجارت‌نیوز، بیست‌ودومین گزارش شاخص امنیت سرمایه گذاری در ایران توسط مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر شد.
این گزارش با استفاده از آمار‌های منتشر شده و ارزیابی پنج هزار و ۲۲ فعال اقتصادی نمونه جمع‌آوری شده است.
شاخص امنیت سرمایه گذاری در ایران با استفاده از دو مجموعه داده‌های پیمایشی و آماری تهیه می‌شود. این شاخص در بهاری که گذشت به ۵.۷۳ از ۱۰ (۱۰ بدترین حالت است) رسید. مقدار عددی شاخص امنیت سرمایه گذاری در زمستان ۱۴۰۱، به میزان ۶.۱۰ و در پاییز ۱۴۰۱ به میزان ۶.۸۲ بوده است که نشان از بهبود وضعیت و مناسب‌تر شدن این شاخص دارد.
آنگونه که جدول بالا نشان می‌دهد، استان‌های هرمزگان، گلستان و خراسان شمالی به ترتیب مناسب‌ترین استان‌ها از نظر فعالان کسب و کار بخش خصوصی در زمینه امنیت سرمایه گذاری در فصل بهار ۱۴۰۲ بودند.
این در حالی است که در زمستان ۱۴۰۱، سه استان هرمزگان، سمنان و مازندران در جایگاه مناسب‌ترین استان‌ها به لحاظ امنیت سرمایه گذاری قرار داشتند.
ناامن‌ترین استان‌ها از نظر سرمایه گذاری
همچنین، استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان و تهران به‌عنوان نامناسب‌ترین استان‌ها از نظر سرمایه گذاری شناسایی شده‌اند.
در فصل زمستان ۱۴۰۱، ترتیب این استان‌ها متفاوت بود و استان‌های چهارمحال و بختیاری، خوزستان و تهران به ترتیب در جایگاه نامناسب‌ترین استان‌ها جای گرفته بودند.
آنگونه که در این گزارش تاکید شده، نام تعدادی از استان‌ها به لحاظ مناسب یا نامناسب بودن وضعیت سرمایه گذاری در بهار ۱۴۰۲ نیز دیده می‌شود که ضرورت ایفای نقش از سوی مقامات استانی را پررنگ می‌سازد. در واقع این موضوع نیاز به مطالعات درون‌استانی را نشان می‌دهد.
در ادامه این گزارش بر این نکته پافشاری شده که برای مقامات استانی تغییر رتبه استان مورد نظر از نظر شاخص امنیت سرمایه گذاری می‌تواند این پیام را داشته باشد که به چه علتی و با تغییر چه مؤلفه‌هایی در استان خویش وضعیت شاخص امنیت سرمایه گذاری استان تغییر کرده است.
بر همین اساس، تکرار متناوب استان‌های چهارمحال و بختیاری، تهران، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد به‌عنوان نامناسب‌ترین استان‌ها از منظر شاخص امنیت سرمایه گذاری نشان‌دهنده وضعیت نامناسب آن‌ها از منظر مؤلفه‌های مربوطه نیازمند انجام اقدام‌های عاجل اصلاح‌کننده روند‌های مربوط به افزایش امنیت سرمایه گذاری در استان‌های مورد نظر از سوی مقامات مسئول و مقامات استانی است.
مراقب باشید در این استان‌ها سرمایه‌گذاری نکنید
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این هم عملکرد استاندار و معاون اقتصادی و نمایندگان فعلی آخ تا قیومت
چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
فایل های مرتبط
1