تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۳
کد مطلب : ۴۶۸۸۰۱
محمدباقر شریفی:

ایجاد شهرک صنعتی دامپروری مشکل اشتغال گچساران و باشت را رفع می‌کند

۱
۰
ایجاد شهرک صنعتی دامپروری مشکل اشتغال گچساران و باشت را رفع می‌کند
کبنا ؛
فعال اجتماعی و سیاسی شهرستان گچساران گفت: در حوزه کشاورزی گچساران و باشت قطب تولید مرکبات هستند، باید تلاش شود صنایع تبدیلی برای این حوزه ایجاد شود.
به گزارش کبنا نیوز، محمدباقر شریفی گفت: همواره در فصل برداشت لیمو و مرکبات باغداران با مشکل مواجه هستند، محصولات خود را به خوزستان انتقال می‌دهند و در آخر سودی نصیب باغدار نمی‌شود، دلالان منتفع می‌شوند.
شریفی اظهار کرد: جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد باید شرایطی فراهم کند تا باغدار سود ببرد و دست دلالان کوتاه شود، متأسفانه خیلی از باغداران درخت‌های لیمو را قطع می‌کنند چون هیچ عایدی برایشان ندارد و تماماً زحمت است.
شریفی گفت: چرا محصول لیمو منطقه خام فروشی می‌شود و بدون هیچ ارزش افزوده‌ای به استان خوزستان منتقل می‌شود.
وی گفت: از قدیم الایام دامپروری سنتی در منطقه وجود داشته ولی الان دیگر این روش پاسخگوی نیاز مردم نیست، برای تولید ارزش افزوده باید دامپروری صنعتی را تقویت کنم، ایجاد شهرک صنعتی دامپروری مشکل اشتغال شهرستان گچساران و باشت را تا حد زیادی رفع می‌کند.
شریفی افزود: باید متخصصان و دلسوزان در حوزه جهاد کشاورزی مشغول به کار شوند و رتبه استان کهگیلویه و بویراحمد از جنبه‌های مختلف کشاورزی و باغداری بهبود پیدا کند.
وی بیان کرد: خیلی از استان‌هایی که آب و هوای خوبی ندارند، ظرفیت خوبی ندارند، روی دامپروری صنعتی کار کرده‌اند، اما گچساران و باشت ظرفیت بالایی دارد، باید سرمایه‌گذاران را جذب کرد تا به این حوزه وارد شوند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
جون خودت ای شهرک دامپروری خیلی خیلی جالبه البته سی کسانیکه فقط فکر وذکرشون چوغداری ه و جلاب خرن کو یکی نیسی بگو سرزمینی که نفت و گاز داره صنعت پایین. دستی بایستی راه اندازی کنه نه بر جلاب خری کنه

ایکیو در سطح تیم مشو علی کاظوم ۰۰😀😀😀😀
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
1