تاریخ انتشار
جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۴۲
کد مطلب : ۴۶۸۵۸۰
معاون پژوهش وبرنامه‌ریزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

تعمیر و تأمین وسایل گرمایشی مدارس کهگیلویه و بویراحمد اولویت دارد

۰
تعمیر و تأمین وسایل گرمایشی مدارس کهگیلویه و بویراحمد اولویت دارد
کبنا ؛معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعمیر، نوسازی و تأمین سیستم‌های گرمایشی و حرارتی ایمن در مدارس، باید اولویت کاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان باشد.
به گزارش کبنا، ایمان سبحان نژاد در جلسه مشترک رؤسای شهرستان‌ها و مناطق با مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۲۷۰ مدرسه دارای سیستم گرمایشی مشکل دار در استان وجود دارد گفت: این سیسم‌ها باید تا پیش از شروع فصل سرما و بارش‌ها تعمیر و راه‌اندازی شوند.
وی از وجود بیش از۸۰۰ مدرسه بدون انشعاب گاز در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: برای مدارسی که در استان بدون انشعاب گاز هستند باید دستگاه‌های ایمن استاندارد گرمایشی و حرارتی تأمین شود.
سبحان نژاد در ادامه سخنانش با بیان اینکه، حدود ۲۰۰ مدرسه نیازمند به ایزوگام در مناطق عادی و عشایری استان وجود دارد افزود: با توجه به شرایط خاص، کوهستانی و سردسیر بودن استان نیاز است اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نسبت به ایزوگام کردن این مدارس هم تا پیش از فصل سرما و بارش‌ها اقدام کند.
سبحان نژاد همچنین از وجود ۳۳۳ مدرسه بالای ۳۰ سال ساخت در استان خبر داد و گفت: این مدارس باید طی برنامه زمان‌بندی مشخص با همکاری و مشارکت اداره کل نوسازی، خیران مدرسه ساز و نهاد‌های متولی دیگر تخریب و نوسازی شوند.
وی افزود: علاوه بر این ۶۷۰ مدرسه بدون دیوار و حیاط، بیش از ۸۳۰ مدرسه بدون گاز و ۲۲۰ مدرسه نیازمند به رنگ‌آمیزی در مناطق مختلف استان وجود دارد که نیازمند توجه ویژه و جدی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و خیران برای مرتفع کردن مشکلات آن‌ها است
سبحان نژاد گفت: امسال بیش از ۱۸۳ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در ۳ هزار و ۱۹۰ مدرسه در استان مشغول به تحصیل است.
وی در پایان از همراهی و همکاری خوب اداره‌کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان در تعامل با آموزش و‌پرورش تقدیر کرد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: از سال ۱۳۹۰ تاکنون سیستم گرمایشی و سرمایشی هزار و ۸۲۵ مدرسه با ۶ هزار و ۱۲ کلاس درس در استان تعمیر و نوسازی شده است.
رضا حسینی نیک تعمیر و نوسازی سیستم گرمایشی مدارس استان را از اولویت‌های مهم کاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان برشمرد و افزود: آمادگی داریم تا پیش از شروع فصل سرما هر مدرسه دارای سیستم گرمایشی در هر نقطه‌ای از استان که نیاز به تعمیر و نوسازی سیستم گرمایشی دارد در اسرع وقت تعمیر شود.
وی با بیان اینکه پیش از مهرماه امسال ۱۰۳ فضای آموزشی، ورزشی و فرهنگی با۳۷۵ کلاس درس به وسایل آموزشی، کمک آموزشی، سرمایشی و گرمایشی در مناطق مختلف استان مجهز شده‌اند گفت: برای تجهیز این تعداد فضا ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
حسینی نیک، از تخریب و بازسازی ۶۰ مدرسه سنگی نا ایمن در قالب طرح شهید سرایداران در مناطق مختلف استان خبر داد و افزود: در سفر ریاست جمهوری به استان ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است
وی همچنین از ساماندهی و جمع‌آوری ۷۷ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش‌آموز با ۱۲۲ کلاس درس در استان خبر داد و گفت: ۶۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان تعمیر و بازسازی میز و نیمکت مدارس و شاداب‌سازی فضای مدارس در قالب طرح شهید عجمیان با همکاری آموزش و پرورش و گروه‌های جهادی بسیج را از دیگر اقدامات این اداره در سال جاری عنوان کرد و افزود: برای اجرای این طرح هم۷۰۰ میلیون تومان نیز اختصاص داده شده است.
حسینی نیک گفت: در دوسال اخیر ۱۶۰ هزار متر مربع ایزوگام و ۱۲۰ هزار متر مربع آسفالت در مدارس استان اجرا شده است.
تعمیر وراه‌اندازی سیستم‌های گرمایشی و حرارتی مدارس، تأمین و اجرای ایزوگام مدارس، پیگیری ساخت سرویس‌های بهداشتی ویژه مدارس، تشکیل کمیته احداث فضا‌های آموزشی، توجه به تأمین تجهیزات مورد نیاز مدارس شبانه روزی و هنرستان‌ها، تأمین دستگاه‌های ایمن استاندارد گرمایشی و حرارتی ویژه مدارس بدون گاز و خروج اموال و تجهیزات مدارس با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان و نصب برچسب ممهور بر روی تجهیزات توسط مسئول‌امین اموال اداره کل از مهمترین مصوبات این نشست بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
1