تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۴۶۸۲۸۳
کبنا گزارش می‌دهد

شفاف‌سازی دو مسئول اسبق گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد پروژه گازرسانی به چاروسا / وقتی یک پروژه را یکجا به نام خودشان مصادره می‌کنند! / نقش«صیدالی، صادقی و بزرگواری» نادیده گرفته شد

۷
۰
شفاف‌سازی دو مسئول اسبق گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد پروژه گازرسانی به چاروسا / وقتی یک پروژه را یکجا به نام خودشان مصادره می‌کنند! / نقش«صیدالی، صادقی و بزرگواری» نادیده گرفته شد
کبنا ؛پروژه گازرسانی به چاروسا و دیشموک در مهرماه ۹۴ کلنگ‌زنی شد، به مناقصه رفت، ۴۷ کیلومتر لوله و اتصالات آن خریداری شد و اعتبار اولیه آن نیز تخصیص یافت و حتی ۱۴ کیلومتر از پروژه نیز کاملا اجرا شد؛ قبل از آن نیز مجوز شرکت ملی گاز اخذ شد اما مدیران و نمایندگان بعد از آقای صیدالی و بزرگواری، این پروژه را به عنوان عملکرد خودشان به مردم گزارش دادند؛ در این گزارش چند و چون این پروژه شفاف‌سازی می‌شود‌. 
 اگر بخواهیم سه مورد از کارهای ماندگار نظام اسلامی را در منطقه محروم چاروسا نام ببریم، قطعا یکی از آنها گازرسانی به این منطقه بوده است.
اگر چه این خدمت ارزشمند در هر دوره و زمانی بوده باشد، به پای نظام اسلامی نوشته شده و تفاوت چندانی ندارد اما نادیده گرفتن نقش بانیان اصلی این پروژه یک بی‌انصافی محض است؛ واقعیت آن است که این پروژه مهم از سوی برخی سیاسیون و نمایندگان مصادره شده است؛ این افراد هر جا تریبونی داشتند و فرصتی، این پروژه را در بوق و کرنا کردند و آن را به نام خود ثبت کرده‌اند.
برای بررسی این موضوع و شفاف‌سازی آن به سراغ هوشنگ صیدالی، مدیرعامل وقت شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد رفتیم
مدیرعامل وقت شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد در همین زمینه و در پاسخ به سوالی پیرامون پروژه گازرسانی به قلعه‌رئیسی و دیشموک گفت: خود مردم همه چیز را می‌دانند و اسناد این پروژه موجود و عیان است و مایل نیستم در این رابطه صحبت کنم چرا وقتی کاری برای خدا و مردم انجام می‌شود بعد از حدود ۸ سال چه نیازی به توضیح دارد؟
صیدالی در مقابل اصرار خبرنگار ما، شروع به صحبت می‌کند و می‌گوید: برای انجام یک پروژه آنچه مهم است، مجوز پروژه و تامین اعتبار آن است که این دو‌کار مهم در دوره مدیریت بنده و پیگیری‌های نماینده وقت کهگیلویه بزرگ، سید علی‌محمد بزرگواری بوده است و اسناد آن موجود است.
صیدالی افزود: علاوه بر اخذ مجوز و تامین اعتبار پروژه گازرسانی به چاروسا و دیشموک، به لطف خدا مناقصه آن را نیز برگزار کردیم، ۴۸ کیلومتر هم از لوله و اتصالات آن خریداری و ۱۴ کیلومتر آن نیز کاملا اجرا شد، پس چگونه است که برخی‌ها می‌خواهند این پروژه را به نام خودشان بزنند و نامی هم از بانیان اصلی آن نیاورند؟ با هوش و زکاوت مردم منطقه، بعید می‌دانم کسی بتواند این موضوع مهم را کتمان کند که زمان اجرای فاز اول پروژه چه زمانی بوده است؟
مدیرعامل اسبق شرکت گاز استان ادامه داد: من نه آدم سیاسی هستم و نه کاری به این نماینده و آن نماینده دارم اما وقتی شما به دنبال بیان حقیقت به مردم هستید و اصرار داشتید صحبت کردم و بی‌انصافی است اگر نگویم که آقای بزرگواری در این پروژه نهایت پیگیری و دلسوزی را داشته و روز و شبی نبوده که مسئولان کشوری را به چالش نکشد.
وی گفت: آقای بزرگواری از صفر تا صد این پروژه را در کنار ما بوده و با پیگیری‌های موثرش نقش بسزایی در رفع موانع اخذ مجوز و اجرایی شدن آن داشت چرا که هزینه‌های اجرای این طرح به ازای هر علمک، با استاندارهای وزارت نفت همخوانی نداشت و این وزارت زیر بار اجرای این پروژه نمی‌رفت.
این مسئول کهگیلویه و بویراحمدی با بیان اینکه یکی از خوشحال‌ترین روزهای مدیریتی‌ام روز کلنگ‌زنی پروژه گازرسانی به چاروسا و دیشموک بود، اظهار کرد: در همان روز کلنگ‌زنی هم گفته بودم که حدود ۸۵ روستا در سطح استان در دست اقدام برای گازرسانی داریم و ۵۰ روستای دیگر نیز در حال طراحی است اما همه این پروژه‌ها به اندازه گازرسانی به دیشموک و چاروسا هزینه در بر نداشته است، و گرفتن مجوز ملی و اعتبارات پایدار برای آن کار کنی نبود.
صیدالی با اشاره به جلسات فشرده و متعدد خود و همکارانش برای متقاعد کردن مخالفان این پروژه، تصریح کرد: با وجود تصویب این طرح در سفر دوم هیئت دولت باز مخالفان دست از مقاومت برنداشتند و حتی افرادی در وزارت می‌گفتند مسئولیت عدم اجرای این طرح با ماست و جای تعجب است چرا آقای صیدالی که باید حافظ منافع وزارت نفت باشد، مدافع این پروژه است؟ البته آنها از پیگیری‌ها و تشرهای آقای بزرگواری هم به ستوه آمده بودند و اکنون بی‌انصافی است که برخی این تلاش‌ها را نادیده بگیرند.
وی بیان کرد: روز کلنگ‌زنی به دوستانم گفتم حداقلش این است که دیگر از دست تماس‌ها و پیگیری‌ها و تشرهای آقای بزرگواری راحت شدم؛ البته واقعا خود مردم، شوراها، بخشداران و دهیاران منطقه و شخص آقای استاندار وقت هم پیگیر بودند و مدیر من در شرکت گاز کهگیلویه نیز واقعا پای کار بود؛ باید انصاف داشته باشیم و واقعیت را بگوییم.
مدیرعامل اسبق شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر می‌شود تاریخ تصویب این طرح در سفر دولت آقای احمدی‌نژاد را تغییر داد، اگر می‌شود تاریخ مناقصه این پروژه را تغییر داد و اگر می‌شود تاریخ کلنگ‌زنی آن را تغییر داد، آن وقت شاید بشود این پروژه را به نام خود تمام کنند.
صیدالی ادامه داد: فقط یکی دوماه با آقای عدل هاشمی‌پور کار کردم و وقتی ایشان نماینده شدند، به خواست خودم، از شرکت گاز رفتم و البته که مدیران بعد از ما کار را ادامه دادند و بی‌انصافی است اگر بگوییم آنها هیچ کاری نکردند؛ نماینده بعد از آقای بزرگواری هم قطعا این پروژه مهم در حوزه انتخابیه‌اش را بازدید می‌کرد و دنبال تکمیل آن بود و بالاخره این پروژه باید ادامه پیدا می‌کرد اما واقعا همه چیز آن آماده بود و حتی طراحی کامل این پروژه تا تکمیل نهایی در آخرین روستا آماده شد.
وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد آقای بزرگواری گفت: حقیقتا من بیشترین چالش را در بین نمایندگان استان با آقای بزرگواری داشتم اما باید شهادت دهم که این تنش‌ها بدون حتی یک مورد کاری بودند و به یاد ندارم وی از من خواسته شخصی یا انتصاب مدیران یا سفارش این و آن را داشته باشد، او‌ آدم خیلی پاک‌دست و صادقی بود که به شدت سماجت داشت و پیگیر بود و برای همین خصلت اوست که اکنون حاضرم در یک رسانه اینچنین صحبت کنم و گرنه هیچ رابطه غیرکاری بین ما نبوده و نیست.
در همین زمینه، شعبان صادقی، مدیر وقت شرکت گاز کهگیلویه نیز گفت: من برای همه مدیران بعد از خودم احترام قایلم اما برای این پروژه اگر بعد از ما حتی مدیری هم منصوب نمی‌شد این پروژه تکمیل می‌شد چون همه چیز آن آماده بود. 
صادقی افزود: اینقدر میدان خدمت برای مردم باز است و اینقدر مردم مشکل دارند که این مدیران می‌توانند کار جدیدی را شروع کنند و دردی از دردهای مردم کم کنند تا نیازی نباشد بخواهند بگویند پروژه گازرسانی به چاروسا و دیشموک را ما انجام دادیم؛ همه اسناد موجود است و این پروژه در دوران مدیریت آقای صیدالی، نمایندگی آقای بزرگواری و مدیریت اینجانب در شهرستان کهگیلویه مجوز ملی گاز گرفت، به مناقصه رفت، کلنگ‌زنی شد، ۱۴ کیلومتر آن کار شد، برای ۴۷ کیلومتر دیگر آن نیز لوله و ابزار لازم خریداری شد و کل مسیر تا آخرین روستای دیشموک هم طراحی و نقشه‌برداری شد.
مدیر وقت شرکت گاز کهگیلویه با بیان اینکه نقش یک نماینده در کسب مجوز و تامین اعتبار یک پروژه و نهایتا نظارت بر اجرای آن نقشی بی‌بدیل است و به نظر من این پروژه یکی از کارهای ماندگار آن دوره و نمایندگی آقای بزرگواری بود؛ او یک روحیه سمجی داشت و اگر دنبال کاری می‌رفت باید انجام می‌شد اما حقیقتا هم آقای صیدالی و هم من با تمام وجود به دنبال راه افتادن این پروژه بودیم؛ یکی از آرزوهای دیرینه آقای صیدالی در آن زمان، گرفتن مجوز این پروژه بود و روزی که برای کلنگ‌زنی آن رفتیم، خوشحالی مضاعفی را در چهره وی دیدم.
صادقی یادآور شد: هزینه پروژه گازرسانی به چاروسا و دیشموک به تنهایی با صدها پروژه دیگر گازرسانی در روستاها و مناطق برابری می‌کرد و یک کار بزرگی که شد این بود که مجوز ملی گاز گرفته شد تا این پروژه بزرگ به علت بی‌پولی تعطیل نشود و همین‌گونه هم شد و اعتبارات این پروژه پایدار و قابل اتکا بود.
وی تاکید کرد: خدمت به مردم وظیفه همه ماست و مهم این است که خداوند و مردم راضی باشند هر کی می‌خواهد بگوید این پروژه را ما انجام دادیم، بگوید، آن که باید ببیند، می‌بیند و مردم هم آگاه هستند.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خداییش ای چ خبریه کبنایی عدلی کار را ان کرد که تمام کرد و ان کسی نیست جز سناتور بزرگ کهگیلویه حاج اقای موحد شک نکن دور بعد هم با اختلاف بسیار زیاد به یاری خد ا قبول انتخابات هستش به نظرم شما هنوز هم موحد را نشناختین ادمی که خودش را به خواب زده بیدار کردنش سخته اما ادمی که خواب باشه به راحتی بیدار میشود و شما خود را به خواب زدید
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
اولا در دوران مدیریت صیدالی پروژه.یشتر از کارهای عمرانی بود .چطور شما و تمام زیرمجموعه دوران خودت دارید عملکرد خودتان را بیان کنید .کار نماینده خودش جداست اصلا نمیخاد نام شمارا با سیدی پاکدست و فعال ربط دهید .همه آحاد مردم می‌دانند که همه نمایندگان در حوزه استحفاظی خودشان کوتاهی نکردند .ولی نام و رسم دیگه کور شد .حیف حیف که بازهم نام خودتان را بر زبان بیاورید .
2
Iran, Islamic Republic of
در هر حال بزرگواری وموحد رای ندارند فقط حاج عدل هاشمی پور
ساعد
Iran, Islamic Republic of
زنده باد مهندس صیدالی مدیری کاردان پاک و دلسوز
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
/ این پروژه در زمان نمایندگی آقای موحد طراحی شد و مجوز گرفت
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
همه ملت میدانند پروژه گاز از توان عدل بدور بود
چون مجوز گزفتن گاز مهم بود و بیشک عدل توان نطق مجلس را نداشت
محسن
Iran, Islamic Republic of
شجاعت و صداقت بزرگواری در صحبت و دلسوزی ایشان در پیگیری قابل تقدیر است
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
هر دولتی که باشد قصه همین است؟

هر دولتی که باشد قصه همین است؟

همه که توان‌مان را هم افزا کنیم، قدرت مان چند برابر می‌شود و مشکلات را از سر راه برمی‌دارد....
قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

یکی دیگر از شایعات مربوط به این اتفاق تلخ هم، گزاره بریده شدن سر این کارگردان شهیر سینمای ...
1