تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۹
کد مطلب : ۴۶۸۰۳۴
در دیدار رئیس دامپزشکی کهگیلویه با امام جمعه دهدشت مطرح شد؛

امام جمعه دهدشت: احداث کشتارگاه طیور در کهگیلویه ضروری است / کشتارگاه شهرستان وضعیت بهداشتی مطلوبی ندارد / بخش خصوصی در مسئله سلامت و دامپزشکی موفق عمل نکرده است

۰
امام جمعه دهدشت:  کشتارگاه شهرستان کهگیلویه وضعیت بهداشتی مطلوبی ندارد
کبنا ؛امام جمعه دهدشت عملکرد بخش خصوصی در مسئله سلامت و دامپزشکی را ناموفق دانست و افزود: بخش خصوصی که نتواند خدمات کافی ارائه دهد و در آن رقابتی وجود نداشته باشد موفقیتی ندارد زیرا به قیمت دلخواه خود قیمت گذاری می‌کنند و دامدار مجبور است بفروشد.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در دیدار رئیس دامپزشکی کهگیلویه و پرنسل این اداره اظهار کرد: حیات و امنیت غذایی جامعه در گرو زحمات دامداران است. 
وحدانی فر با اشاره به نگاه جامعه نسبت به دامپزشکی هنوز به نگاهی که همراه با خلاقیت و درک متناسبی از زحمات دامپزشکی باشد تبدیل نشده است افزود: این نیاز به فرهنگ سازی دارد.
وی مهم ترین وظیفه دامپزشکی را تامین امنیت غذایی جامعه عنوان کرد و گفت: در مجموعه دامپزشکی 1700 بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد که نیروهای این مجموعه در خط مقدم مبارزه با بیماری های دامی هستند. 
امام جمعه دهدشت توجه به نیروی انسانی کیفی و مطلوب را یکی از نیازهای ضروری دامپزشکی دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه 45 درصد عشایر استان در شهرستان کهگیلویه است نیازمند توجه مدیر کل دامپزشکی و جهاد کشاورزی هستند که خدمات مطلوبی ارائه کنند. 
حجت‌الاسلام وحدانی فر احداث کشتارگاه طیور را از ضرورت های این شهرستان خواند و گفت: در شهرستان تولید طیور بسیار خوب است اما به علت نبود کشتارگاه به شهرستان های اطراف فرستاده می‌شود و بعد از کشتار به دهدشت برمیگردد. 
وی وضعیت بهداشتی کشتارگاه دهدشت را مطلوب ندانست و افزود: جاهایی با اغماض از کنار او رد می‌شوند، نباید سلامت مردم فدای نگاه های درون بخشی شود چرا که سلامت اولویت اول مردم است، حتما باید تصمیمی عاجل گرفته شود. 
وحدانی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی در مسئله سلامت و دامپزشکی موفق عمل نکرده و نمی تواند موفق شود زیرا فقط بحث مالی خود را در نظر می گیرد و نگاهی به دامدار ندارد. 
وی افزود: بخش خصوصی که نتواند خدمات کافی ارائه دهد و در آن رقابتی وجود نداشته باشد موفقیتی ندارد زیرا به هر قیمتی دلخواه خود قیمت گذاری میکنند و دامدار مجبور است بفروشد.



نام شما

آدرس ايميل شما

کابینه نتانیاهو پس از حمله حماس علیه اسرائیل چگونه تغییر شکل می‌دهد؟

کابینه نتانیاهو پس از حمله حماس علیه اسرائیل چگونه تغییر شکل می‌دهد؟

این کابینه داخلی که تصمیمات اصلی مربوط به جنگ را اتخاذ خواهد کرد شامل هیچ یک از وزرای ...
چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

یک کارشناس انرژی اظهار داشت: جنگی که در خاورمیانه و شرق مدیرانه شاهدیم بیشتر جنگ برای ...
چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

اگر منطقه آزاد سیاسی سودی بیش از منطقه آزاد تجاری نداشته باشد، لابد و قطعاً فایده کمتری ...
1