تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۴۶۷۹۱۱
مدیرکل حوزه استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

مراسم ازدواج جوانان در سالن‌های مراکز دولتی رایگان برگزار می‌شود

۱
۰
مراسم ازدواج جوانان در سالن‌های مراکز دولتی رایگان برگزار می‌شود
کبنا ؛مدیرکل حوزه استاندار کهگیلویه و بویراحمد از امکان برگزاری مراسم ازدواج جوانان در مراکز فرهنگی و آموزشی دولتی به طور رایگان خبر داد.
به گزارش کبنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید افضل حسینی روز دوشنبه در گفت وگوی رسانه‌ای استان گفت: براساس آیین‌نامه شورای عالی جوانان و ستاد ملی ساماندهی امور جوانان کشور، کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند حداقل ۳۰ درصد از ظرفیت تمامی مراکز رفاهی در اختیار خود را به مراسم جشن ازدواج زوجین اختصاص دهند.
وی اظهار داشت: این مراکز رفاهی شامل سالن‌های مراکز فرهنگی، هنری، آموزشی، ورزشی، سالن‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی می‌باشند.
حسینی، مجتمع‌های فرهنگی و تفریحی، فرهنگسرا‌ها، مجتمع‌های خدماتی، رفاهی، تالار‌ها، باشگاه‌ها، اردوگاه‌ها، سالن مهمانسرا‌ها، زائرسرا‌ها و محل‌های تفریحی دولتی را از دیگر این مکان‌ها اعلام کرد.
دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: مراکز قابل واگذاری باید دارای امکانات مناسب باشد.
حسینی با بیان اینکه این مسأله مهم طرحی کشوری است و دستورالعمل این آیین‌نامه به فرمانداران شهرستان‌های ۹‌گانه استان ابلاغ شد تأکید کرد: کمیته‌های شهرستانی ستاد امور جوانان در شهرستان‌ها به ریاست فرماندار تشکیل و فعال می‌شود و در راستای این امر مهم و مدیریت و اجرا موضوع اقدام می‌کنند.
حسینی اطلاع‌رسانی این موضوع را مهم دانست و تصریح کرد: قرار است که سامانه‌ای به منظور اطلاع‌رسانی، معرفی امکانات قابل بهره‌برداری زوجین، اخذ تقاضا و ثبت نام آن‌ها در شهرستان‌ها فعال شود.وی اعلام کرد تا زمانی که این سایت راه‌اندازی و ثبت نام از طریق آن صورت گیرد، متقاضیان با فرمانداری‌ها هماهنگی کنند.
مدیرکل حوزه استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: تقاضای زوجین حداکثر ظرف یک هفته پاسخ داده شود و در این خصوص انتخاب نوع مراکز مورد استفاده با متقاضیان است.
وی با بیان اینکه این مسأله در راستای ترویج ازدواج آسان جوانان است تأکید کرد: برگزاری مراسم ازدواج در این مراکز باید با رعایت موازین شرع و قوانین و مقررات باشد.
به گفته حسینی براساس این دستورالعمل زوجین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، فرزندان مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی و افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی در اولویت بهره‌برداری از این خدمات هستند.
دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان گفت: این تصمیم مصوبات جلسه شورای عالی جوانان بوده که به موجب آن دستگاه‌های دولتی، نهاد‌های عمومی و دستگاه‌های وابسته به آن‌ها موظف شدند که ظرفیت‌ها و امکانات خود از قبیل تالار‌ها، سالن‌ها، باشگاه‌ها و اردوگاه‌ها را به طور رایگان برای برگزاری جشن ازدواج در اختیار زوج‌های جوان قرار دهند.
به گفته حسینی چون اجاره سالن و تالار‌ها برای برگزاری جشن عروسی هزینه بالایی دارد، این امکانات رفاهی دولت به طور رایگان بدون اخذ کرایه و اجاره در اختیار زوج‌های جوان قرار خواهد گرفت.
وی عنوان کرد: در همین راستا باید کمیته ساماندهی ازدواج تشکیل و فعال شود و این مسأله را رصد کند.
مدیرکل حوزه استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه این دستورالعمل لازم الاجرا بوده و دستگاه‌های اجرایی باید به آن تمکین کنند، تصریح کرد در این رابطه میزان و نحوه خدمات دهی دستگاه‌های مختلف اجرایی استان در ارزیابی جشنواره شهید رجایی لحاظ می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد انقلابی و خستگی ناپذیر
کابینه نتانیاهو پس از حمله حماس علیه اسرائیل چگونه تغییر شکل می‌دهد؟

کابینه نتانیاهو پس از حمله حماس علیه اسرائیل چگونه تغییر شکل می‌دهد؟

این کابینه داخلی که تصمیمات اصلی مربوط به جنگ را اتخاذ خواهد کرد شامل هیچ یک از وزرای ...
چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

یک کارشناس انرژی اظهار داشت: جنگی که در خاورمیانه و شرق مدیرانه شاهدیم بیشتر جنگ برای ...
چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

اگر منطقه آزاد سیاسی سودی بیش از منطقه آزاد تجاری نداشته باشد، لابد و قطعاً فایده کمتری ...
1