تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۳
کد مطلب : ۴۶۷۴۲۴
در همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مطرح شد

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد: امنیت و آرامش امروز مرهون شهدا و ایثارگری رزمندگان در دوران دفاع مقدس است

۲
۰
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد: امنیت و آرامش امروز مرهون شهدا و ایثارگری رزمندگان در دوران دفاع مقدس است
کبنا ؛فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امنیت و آرامش امروز ما مرهون خون شهدا و ایثارگری فرماندهان و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است.
سردار حمید خرمدل روز (دوشنبه سوم مهرماه ۱۴۰۲) در همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: امنیت و آرامش امروز ما مرهون خون شهدا و ایثارگری فرماندهان و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است.
وی با بیان اینکه بصیرت و فهم دینی مردم در عصر حاضر شایسته قدردانی است، اظهارکرد: طی ۴۰۰ سال اخیر با تعرض‌هایی که به کشور ما می‌شد بخش عظیمی از سرزمین از خاک ایران جدا شد ولی دوران انقلاب اسلامی تنها دورانی است که دشمن نتوانسته حتی یک وجب از خاک این کشور را بگیرد.
سردار خرمدل بیان کرد: خصوصیت اصلی انقلاب، استقلال است بگونه‌ای که هیچگاه ایران مطیع شرق و غرب نبوده و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری" ما به قله نزدیک می‌شویم".
سعید جاودان سیرت، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این مراسم گفت: واقعه دفاع مقدس در برهه مهمی از انقلاب اسلامی رخ داد که مانند یک پازل هر بخش از آن دارای عظمت ویژه‌ای است.
وی افزود: وظیفه ما آن است که ابعاد مختلف و نقش پررنگ مردم در آن را به بهترین شکل ممکن به نسل جدید منتقل نماییم.
جاودان سیرت اظهارکرد: دشمن در آن زمان با همراهی سایر کشور‌های ابر قدرت با این تصور که می‌توانند ایران را تسخیر کنند و به تمامیت ارزی ما تجاوز نمایند، به کشور حمله کردند اما آن‌ها شناخت دقیقی از نفوذ کلمه، معنویت، نسل امام راحل و استعداد عظیم انقلاب نداشتند.
 همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دشمنان به روحیه تعاون، خودباوری و همدلی مردم و بسجیان توجه نکرده بودند، تصریح کرد: در آن شرایط خاص و حساس و بحرانی، حضرت امام با تدبیر پیامبرگونه‌اش پتانسیل‌های ناآشکار انقلاب را نشان داد و معادلات را بر هم زد.
در ادامه همچنین سردار حسن حکمتیان، فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه برنامه گفت: باور قلبی و اعتقاد ما امروزه آن است که همه مؤلفه‌های قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران باید فعال و پویا در کنار همدیگر باشند.
وی افزود: امام خمینی رحمه‌الله علیه در سال ۵۷ با انقلاب اسلامی معادلات سیاسی دنیا را بر هم زد، هندسه جهان را تغییر داد، مسیر پرأفتخار انقلاب اسلامی را ریل‌گذاری کرد، قطار آن را به حرکت درآورد و پرچم آن را نصب کرد تا به دست صاحب اصلی‌اش مهدی موعود برساند.
حکمتیان اظهارکرد: انقلاب ما امروز با همه توان بازدارندگی‌ها لازم را ایجاد کرده، بنابراین دشمن جرات تجاوز به مرز و بوم ما را ندارد به همین دلیل اکنون دشمن بدنبال تصرف ذهن و فکر مردم است.
فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد به مقایسه توان نظامی ایران در زمان جنگ تحمیلی و اکنون پرداخت و تصریح کرد: قدرت موشکی و پهپادی ایران اسلامی در دنیا که از مهندسی معکوس و به دست فرزندان برومند این مرز و بوم ساخته شده است حرف برای گفتن دارد.
حجت الاسلام و المسلمین جابری، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز گفت: اگر امام (ره) نبود ما توان‌ایستادگی نداشتیم. سردار شهید قاسم سلیمانی فرمودند: "در دل تهدید‌ها فرصت هاست" و دفاع مقدس مصداق بازر این سخن است.
وی اظهار کرد: اعتلاء بخشیدن به اسلام، بروز استعداد‌ها و تثبیت "ما می‌توانیم" از برکات انقلاب اسلامی و نیز دفاع مقدس است.
 همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
گفتنی است که در این همایش که با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کهگیلویه و بویراحمد، سردار خرمدل- فرمانده سپاه فتح استان، سردار حکمتیان- فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و دیگر مهمانان استانی و شهرستانی برگزار شد از رزمندگان دانشگاه علوم پزشکی استان و فرماندهان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس نیز تجلیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جاودان سیرت محیط علمی دانشگاه رو با پایگاه بسیج و دفتر امام جمعه و اداره تبلیغات اسلامی اشتباه گرفته!
پیمان
Iran, Islamic Republic of
صف اولی ها همگی از مسئولین...پس کو خانواده های ایثارگر
دموکراسی آب رفت

دموکراسی آب رفت

اکونومیست در انتهای گزارش خود پیشنهاد می‌کند که محققان به جای آنکه به دنبال شناسایی عقبگرد ...
رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
بحران هویت پایدار ترکیه

بحران هویت پایدار ترکیه

به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه "چیگدم آکیول" روزنامه نگار آلمانی تاریخ جدیدی ...
1