تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۴۸
کد مطلب : ۴۶۶۱۱۲
با کسب ۳ مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز؛

سلطه ایران بر جهان کشتی؛ فرنگی‌کاران جوان قهرمان شدند/ ثبت یک رکورد تاریخی برای ایران

۰
سلطه ایران بر جهان کشتی؛ فرنگی‌کاران جوان قهرمان شدند/ ثبت یک رکورد تاریخی برای ایران
کبنا ؛تیم کشتی فرنگی جوانان ایران با تیم ایران با کسب ۳ مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز، قهرمانی پیکارهای جهانی شدند.
به گزارش کبنا، رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان روزهای ۲۷ تا ۲۹ مردادماه در شهر امان اردن برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط احمدرضا محسن‌نژاد در وزن ۶۳ کیلوگرم، علیرضا عبدولی در وزن ۷۷ کیلوگرم و فردین هدایتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا، یاسین یزدی در وزن ۸۲ کیلوگرم و ابوالفضل چوبانی در وزن ۸۷ کیلوگرم به مدال نقره و امیررضا ده‌بزرگی در وزن ۶۰ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.
در رده‌بندی تیمی ایران با ۱۶۲ امتیاز قهرمان شد و گرجستان با ۸۹ و ارمنستان با ۸۸ امتیاز در جایگاه‌های دوم و سوم ایستادند.
با قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشورمان رکورد تاریخی برای کشتی کشور ثبت شد و چهار تیم کشتی آزاد نوجوانان، کشتی فرنگی نوجوانان، کشتی آزاد جوانان و کشتی فرنگی جوانان در رقابت‌های جهانی به عنوان قهرمانی دست یافتند. همچنین این تیم‌ها در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز عنوان قهرمانی را از آن خود کردند و کشتی کشور در مدت زمان ۲ ماه شاهد ۸ قهرمانی در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان بود.
نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:
در وزن ۵۵ کیلوگرم علی احمدی‌وفا در دور اول با نتیجه ۸ بر صفر لوکاس بنزینگ از آلمان را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۵ از سد دنیس فلورین میهای دارنده مدال برنز بزرگسالان اروپا از رومانی گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل زاخاری سیلویس از آمریکا به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. احمدی‌وفا در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب فرید سادیخلی از جمهوری آذربایجان شد و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب علیشیر گانیف از ازبکستان شد و در جایگاه پنچم ایستاد.
در وزن ۶۰ کیلوگرم امیررضا ده‌بزرگی در دور نخست با نتیجه ۱۳ بر صفر کمال سوگیلی از ترکیه را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر صفر هانگشنگ وی یو از چین را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد. ده‌بزرگی در این مرحله کوتو گومی از ژاپن را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب سومیت از هند شد و راهی دیدار رده‌بندی شد. ده‌بزرگی در این دیدار با نتیجه ۹ بر صفرسیف‌الله کورمان از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به مدال برنز رسید.
در وزن ۶۳ کیلوگرم احمدرضا محسن‌نژاد در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر ساندیپ از هند را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر حسین‌الدین اولیمبویف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل ویتالی اریومنکو از مولداوی با نتیجه ۵ بر ۱ به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. محسن‌نژاد در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۱ از سد کومی ساوادا از ژاپن گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۹ بر صفر ژانتورو میرزاعلی‌اف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.
در وزن ۶۷ کیلوگرم اهورا بویری در دور اول با نتیجه ۱۰ بر ۲ زولت تاکاس از مجارستان را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۵ الیاس یانداروف از روسیه را شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شد. بویری در این مرحله با نتیجه ۸ به صفر بر والیوسکی از بلاروس غلبه کرد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۴ غلوب مصطفی حسین‌الاملدین از مصر شد و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب آزات ساریار از ترکیه شد و در جایگاه پنجم ایستاد.
در وزن ۷۲ کیلوگرم سیدمحمد مهدی‌میری در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر عرفان میرزویف از اوکراین را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۱ بر ۱ در مقابل روسلان نورالله‌یف از جمهوری آذربایجان به پیروزی رسید و به یک چهارم نهایی رسید. میری در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۱ به ایمران علیف از روسیه باخت و با توجه به راه‌یابی این کشتی‌گیر روس به دیدار فینال، میری به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه با نتیجه ۵ بر ۳ آنکیت گولیا از هند را از پیش رو برداشت و به دیدار رده‌بندی راه یافت. میری در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۱ مقابل آنری پوتکاریدزه از گرجستان مغلوب و پنجم شد.
در وزن ۷۷ کیلوگرم علیرضا عبدولی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر دیپاک پونیا از هند را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر مقابل ابراهیم تابایف از بلژیک به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. عبدولی در این دیدار با نتیجه ۳ بر ۱ مقابل تورنیکه میکلادزه از گرجستان به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه ۱ بر ۱ از سد الکساندر سولووی از مولداوی گذشت و به مدال طلا دست یافت.
در وزن ۸۲ کیلوگرم یاسین یزدی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر ۵ ایمام علی‌اف از روسیه شکست داد. یزدی در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر ۸ اسلام یولویف از قزاقستان شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی رسید. وی در این مرحله کاکه گاوا از ژاپن را با نتیجه ۹ بر ۱ شکست داد و به نیمه‌نهایی راه پیدا کرد. یزدی در این مرحله مقابل روبن گئورگیان از ارمنستان با نتیجه ۴ بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۹ بر ۱ مقابل آلپرن بربر از ترکیه شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.
در وزن ۸۷ کیلوگرم ابوالفضل چوبانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر لوایلو ایوانوف از بلغارستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۱ مقابل ویات وولکر از آمریکا پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. چوبانی در این دیدار با نتیجه ۱ بر ۱ ویگن نازاریان قهرمان سال گذشته از ارمنستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۱ مغلوب آچیکو بولکوادزه از گرجستان شد و به مدال نقره رسید.
در وزن ۹۷ کیلوگرم امیررضا اکبری در دور اول با نتیجه ۶ بر ۱ داریوس کیفر از آلمان را شکست داد. اکبری در دور دوم با نتیجه ۵ بر صفر و ضربه فنی مقابل ابوبکر خاسالاخانوف از بلاروس شکست خورد و توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه با نتیجه ۱۳ بر ۳ مغلوب ماگومد مختاروف از روسیه شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
در وزن ۱۳۰ کیلوگرم فردین هدایتی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر مقابل آرامایس هاروتونیان از ارمنستان به برتری دست یافت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر طالیپ جیتفجی از ترکیه را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. هدایتی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر فکری محمد عیسی از مصر را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۸ بر صفر ون هائو جیانگ از چین را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.
رده‌بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:
۵۵ کیلوگرم: ۱- ایسخار کوربایف (قزاقستان) ۲- فرید صادیخلی (جمهوری آذربایجان) ۳- نوریستان سیورکولوف (قرقیزستان) و علیشیر گانیف ۵- علی احمدی‌وفا (ایران)
۶۰ کیلوگرم: ۱- سوران آقاجانیان (ارمنستان) ۲- سومیت (هند) ۳- امیررضا ده‌بزرگی (ایران) و ایلکین گوربانوف (جمهوری آذربایجان)
۶۳ کیلوگرم: ۱- احمدرضا محسن‌نژاد (ایران) ۲- ژانتورو میرزاعلی‌اف (قرقیزستان) ۳- دین اسلام ساگیتجان (قزاقستان) و کومی ساوادا (ژاپن)
۶۷ کیلوگرم: ۱- مصطفی الاملدین (مصر) ۲- گاسپار ترتریان (ارمنستان) ۳- ارسلانبک سلیم‌اف (لهستان) و آزات ساریار (ترکیه)
۷۲ کیلوگرم: ۱- ایمران علی‌اف (روسیه) ۲- لونت لوای (مجارستان) ۳- موحامد علی گوجمن (ترکیه) و آنری پوتکارادزه (گرجستان) ۵- محمدمهدی میری (تهران)
۷۷ کیلوگرم: ۱- علیرضا عبدولی (ایران) ۲- الکساندر سولووی (مولداوی) ۳- دیپاک پونیا (هند) و عبدالمسیح عبدالمسیح (روسیه)
۸۲ کیلوگرم: ۱- آلپرن بربر (ترکیه) ۲- یاسین یزدی (ایران) ۳- ایمام علی‌اف (روسیه) و داتا چاخایدزه (گرجستان)
۸۷ کیلوگرم: ۱- آچیکو بولکوادزه (گرجستان) ۲- ابوالفضل چوبانی (ایران) ۳- آسان ژانیشوف (قرقیزستان) و ویگن نازاریان (ارمنستان)
۹۷ کیلوگرم: ۱- ابوبکر خاسالخانوف (بلاروس) ۲- گور عیوضیان (گرجستان) ۳- ماگومد مختاروف (روسیه) و روستیسلاو کووالی (مولداوی) ... ۱۰- امیررضا اکبری (ایران)
۱۳۰ کیلوگرم: ۱- فردین هدایتی (ایران) ۲- ونهائو جیانگ (چین) ۳- آچیلیاس چاریسیدیس (یونان) و فکری محمد عیسی (مصر)
رده‌بندی تیمی: ۱- ایران ۱۶۲ امتیاز ۲- گرجستان ۸۹ امتیاز ۳- ارمنستان ۸۸ امتیاز ۴- ترکیه ۸۱ امتیاز ۵- قرقیزستان ۷۰ امتیاز ۶- قزاقستان ۶۰ امتیاز ۷- هند ۵۵ امتیاز ۸- مصر ۴۶ امتیاز ۹- جمهوری آذربایجان ۴۳ امتیاز ۱۰- مولداوی ۳۹ امتیاز
نام شما

آدرس ايميل شما

وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

در ادامه تلاش مجلس برای سامان‌دهی حوزه هوش مصنوعی در قالب یک فراکسیون تخصصی، حالا زمزمه‌هایی ...
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
1