تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۴۶۵۹۹۱
مهدی پازوکی:

الان دور، دور امام صادقی هاست؛ انتصابات اخیر در سازمان برنامه هم قبیله ای ست / در این دولت، به آدم های قد کوتاه پست می دهند / بچه‌های دانشگاه امام صادق وقتی بدون سابقه، معاون وزیر می شوند، جز خرابی چیزی به بار نمی‌آورند

۱
۰
الان دور، دور امام صادقی هاست؛ انتصابات اخیر در سازمان برنامه هم قبیله ای ست / در این دولت، به آدم های قد کوتاه پست می دهند
کبنا ؛انتصاب امام صادقی‌ها در سازمان برنامه که خواستار تعطیلی بانک‌های خصوصی و بورس کالا هستند، نشان می‌دهد که دولت رئیسی در حال خالی شدن از بدنه کارشناسی با سابقه و قدرتمند است؛ رویکردی که نتیجه‌ی آن را در وضعیت اقتصادی فعلی نیز می‌بینیم.
مهدی پازوکی، استاد اقتصاد، درباره انتصاب امام صادقی‌های مخالف بخش خصوصی در سازمان برنامه و بودجه به «انتخاب» گفت: الان دور، دور امام صادقی هاست؛ این مسئله نشان می‌دهد که به جای حاکمیت نظام تدبیر امور، حاکمیت قبلیه‌ای داریم. الان انتصاب‌هایی که آقای منظور به عنوان یک امام صادقی انجام داده است، نشان دهنده این است که به نظام تدبیر اعتقاد ندارد و سازمان برنامه را از یک سازمان تخصصی خارج کرده است. سازمانی تخصصی است که ۷۰ درصد مدیران آن از درون سازمان انتخاب شوند.
وی افزود: آقای منظور کاملا بر خلاف رویه‌های قبلی و حتی رئیس قبل از خود عمل کرد. مثلا هفته گذشته رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران را تغییر دادند که سال‌ها کارشناس دفتر کلان بود و دکترا داشت و کارشناس خبره و معاونت را در سابقه داشت؛ این فرد را برکنار کردند و گویا یکی از نمایندگان مجلس سفارش کرده بود که مسئول دفتر سازمان برنامه دوران احمدی نژاد رئیس شود.
این کارشناس در ادامه در رابطه با فقدان تخصص در نیرو‌های دولت رئیسی اشاره کرد: یکی از ایرادات رئیسی و نقد‌های وارد به این دولت این است که آدم‌های کوتاه قد را به سمت می‌رساند. من این فرد را نمی‌شناسم، نه یک مقاله و نه یک مطلب از او ندیدم، فقط می‌دانم که او از دانشگاه امام صادق آمده است. سوال اینجاست که تغییرات در سازمان برنامه چقدر منطق دارد؟ ما جلوی حرف کارشناسی سر تعظیم فرود می‌آوریم. بچه‌های امام صادق اول باید بیایند اول کارشناس شوند، اما وقتی از پشت میز دانشگاه می‌آیند و معاون وزیر می‌شوند جز خرابی چیزی به بار نمی‌آورند. این‌ها اول باید کارشناس شوند. شما روسای قبل از انقلاب سازمان برنامه را ببینید، طرف با مدرک دکترا از آمریکا در آغاز کمک کارشناس می‌شود.
پازوکی درباره فقدان برنامه اقتصادی هدررفت سرمایه در دولت رئیسی گفت: رئیسی معتقد است درآمد‌ها خوب شده است، اما چرا فشار روی زندگی مردم بیشتر می‌شود؟ چرا هر روز یک مشکل داریم، یک روز بنزین نیست، یک روز گاز نیست، یک روز برق نیست، چون نظام تدبیر حاکم نیست. این ۶ میلیارد دلار که آزاد شده که هیچ، اگر ۶۰ میلیارد دلار هم آزاد شود با وضعیت فعلی مشکلات کشور حل نخواهد شد. در دولت احمدی نژاد ۶۰۰ میلیارد دلار نفت خام فروختند، ولی زمانیکه دولت را تحویل روحانی داد، نرخ تورم نزدیک ۴۰ درصد و نرخ رشد اقتصادی -۶.۸ درصد تحویل داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

کالوس
Iran, Islamic Republic of
به امام صادق (ع) قسم ؛ ضعیف ترین مدیران در طول انقلاب از دانشگاه امام صادق بودن امثال میثم لطیفی ؛ مخصوصا در این دوره بوی آن میاد که پست های کلیدی به امام صادقی ها داده بشه و به صورت کلان استخدام دولت بشن تا همه ی پست های مهم رو قبضه کنن و فک کنم این مسئله داخلی نباشه و مافیا دنبال اینه که مدیریت کشور رو دست نیروهای ضعیف بده و بزرگترین ضربه رو به کشور بزنه (جنگ خیلی نرم). به امید هوشیاری مسئولین بلندپایه .
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1