تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب : ۴۶۵۹۸۰

ستار هدایت‌خواه در جمع موکب‌داران:  موافق نیستیم که خانم‌ها بدون حضور مَحرم در عراق در موکب‌ها خدمت کنند

۲۸
۴
ستار هدایت‌خواه در جمع موکب‌داران:  موافق نیستیم که خانم‌ها بدون حضور مَحرم در عراق در موکب‌ها خدمت کنند
کبنا ؛مسئول ستاد مردمی اربعین در کهگیلویه و بویراحمد گفت: موافق نیستیم که خانم‌ها بدون حضور محرم خودشان در عراق در موکب‌ها خدمت کنند.
به گزارش کبنا، ستار هدایت‌خواه در جمع موکب‌داران اربعین حسینی در محل سالن دکتر کنعانی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بیش از هر چیز نسبت به حفظ شاخصه مردمی اربعین تأکید دارند.
وی در ادامه به نقش محوری مردم در اربعین اشاره کرد و گفت از موقعیت‌هایی که می‌توان نقش مردم را در تحولات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی ارزیابی کنیم اربعین است هیچ نهاد و دولتی نمی‌تواند جایگزین نقش مردم در اربعین شود این نقش مردم چند شاخصه مهم دارد قبل از هر چیز حضور خود مردم است هر نهاد و دولتی با هر قدرتی که فراخوان بدهند نمی‌توانند به این اندازه مردم را جمع کنند و مردم حضور پیدا نمی‌کنند.
هدایتخواه گفت: در زمینه خدمت‌رسانی هیچ دولتی نمی‌تواند به این اندازه و به این جمعیت خدمت ارائه کند جمعیتی بیش از ۲۰ میلیون نفر را دولت‌ها نمی‌توانند این چنین خدمات‌دهی کنند.
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ابتکارات و خلاقیت‌های مردمی در اربعین به گونه‌ای خودجوش است و آماده‌سازی‌ها به گونه‌ای با این خلاقیت صورت می‌گیرد که هیچ جای دیگر و هیچ نهادی نمی‌تواند چنین کاری را انجام دهد خدماتی که در نوع خود بی‌نظیر و متنوع است.
هدایت خواه افزود: مشخصه دیگر اینکه در اربعین تنوع حضور نژاد‌ها و ملل و حتی افراد غیر مسلمان را داریم برای مثال در ایام حج غیر مسلمان نمی‌تواند حضور داشته باشد اما در اربعین از هندو گرفته تا مسیحی و‌یهودی حضور پیدا می‌کنند خود این حضور برای ما پیام‌هایی دارد.
وی به تنوع سنی افراد شرکت‌کننده در اربعین اشاره کرد و گفت: در اربعین حتی کودک یک ماهه نیز حضور پیدا می‌کند اما برای مثال در مناسک حج چنین نیست همچنین از لحاظ نوع خدماتی که ارائه می‌شود اربعین را نمی‌توان با هیچ مناسبت دیگری مقایسه کرد از تنوع غذا و نوشیدنی‌ها گرفته تا جزئی‌ترین نوع خدمات به زائرین که در نوع خود بی‌نظیر است.
دبیر جبهه فرهنگی استان با اشاره به تنوع ابتکارات و خلاقیت‌ها و البته انگیزه مردم در اربعین گفت: انگیزه اربعین بی‌بدیل است انگیزه دینی که در جای دیگری وجود ندارد هیچ انگیزه‌ای به غیر از عشق به اباعبدالله در اربعین وجود ندارد.
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: هر چند در متن و بطن اربعین فرصت‌های بسیار زیادی وجود دارد اما تهدیداتی نیز هست که باید نسبت به آن‌ها توجه بیشتری داشته باشیم اولین خطر دولتی شدن است نباید وابسته به دولت‌ها شویم هرچند دولت انقلابی اکنون بر سر کار بوده و تسهیلگری می‌کند اما حرکت اربعین حتی در این دولت نیز نباید به سمت دولتی شدن برود لذا خطر دولتی شدن همواره در کمین است و یا اینکه در آینده ممکن است دولت این چنینی بر سر کار نباشد مثل دولت‌هایی گذشته که حتی بعضا در کار اربعین کارشکنی هم می‌کردند.
وی گفت: باید خطر وابسته شدن را جدی بگیریم برای مثال ممکن است گاهی دولت‌ها از موکبداران خواسته‌هایی در زمینه سیاسی و اجتماعی داشته باشند لذا حریت‌ها باید حفظ شود.
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خطر کلیشه‌ای شدن هم را باید مراقب باشیم انگیزه‌ها باید همواره الهی و حسینی باقی بماند گاهی اوقات ممکن است کاروان‌داران به دنبال جیب خودشان باشند لذا نباید اربعین نان دانی شود باید به مانند آن‌هایی که نان یک سال خود را برای خرج در اربعین جمع می‌کنند عمل کنیم.
وی خطر تفریحی شدن را از دیگر خطر‌های مربوط به اربعین دانست و گفت: خطر دیگر رقابتی شدن است چشم و هم چشمی باید کنار گذاشته شود خطر تک بعدی شدن خطر مهمی است.
هدایتخواه گفت: به هر صورت باید مراقبت کنیم تا انگیزه‌ها الهی باقی بماند و منیت‌ها در اربعین کنار گذاشته شود انگیزه‌ها خالص گردد و نوکری خودمان را به امام حسین در عمل نشان دهیم که خیلی‌ها در سفر اربعین ما را به عنوان نماینده جمهوری اسلامی می‌بینند و به حرکات و رفتار‌های ما نگاه می‌کنند.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود خطاب به موکبداران گفت: کاری نکنیم که مردم سال بعد از حضور در اربعین پشیمان شوند باید در رفتار‌های خودمان دقت داشته باشیم چشم و هم چشمی‌ها را کنار بگذاریم و در موکب‌ها به یکدیگر کمک کنیم.
هدایتخواه افزود: در ستاد مردمی اربعین برای مردمی شدن آن تلاش شود از سال ۹۲ که اولین راهپیمایی با حدود ۱۰۰ نفر شکل گرفت تا امروز کار استمرار پیدا کرده و روز به روز بر جمعیت افزوده شده است.
وی همچنین به ارتباط میان دولت و موکب‌ها اشاره کرد و گفت: تا امروز یک ریال از امکانات دولتی در اختیار ما نیست ما به رسم سال‌های گذشته کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کرده و بخشی را در اختیار موکب‌ها قرار می‌دهیم.
هدایتخواه در خصوص اینکه بعضی می‌گویند ارائه خدمات به موکب‌ها باید عادلانه باشد گفت: ممکن است ظرفیت پذیرایی یک موکب ۱۰۰۰ نفر و ظرفیت پذیرایی موکب دیگر ۳۰۰ نفر باشد پس باید تفاوتی میان آن‌ها قائل شد و به اندازه ظرفیتشان به آن‌ها کمک کرد.
هدایتخواه با اشاره به اینکه باید ۷۰ تا ۸۰ درصد امکانات و خدمات توسط خود موکب مدنظر قرار داده شود گفت: تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد کمک‌هایی است که ما کمک‌های مردمی را جمع‌آوری می‌کنیم و در اختیار موکبداران قرار می‌دهیم.
وی افزود: البته به موکب‌هایی که برنامه فرهنگی داشته باشند در اولویت کمک‌های ما قرار خواهند گرفت.
هدایتخواه همچنین به موضوع مهم دیگری اشاره کرد و گفت: موافق نیستیم که خانم‌ها بدون حضور محرم خودشان در عراق در موکب‌ها خدمت کنند. 

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما

بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
درود برتو واقعا درست فرموده ای سفر زن بدون محرم در همه جا اشکال دارد الان متاسفانه زنان بدون شوهر میرن کوهنوردی چند شب در کنار نامحرم به سر می برند
Netherlands
پس حراست اداره ورزش داره چه میکنه
Iran, Islamic Republic of
دلشون میخواد
Iran, Islamic Republic of
سخن ایشون تا اندازه ای درست. ولی چرا خدمتگزاری برای امام رو با کوهنوردی مقایسه میکنید. بانوی مومنه محجبه که هدفش کمک به راحتی زائر هست با خانمی که برای تفریح کوهنوردی دارد، یکی هستن!؟!؟ این کجا و آن کجا.
البته اسیبها رو اطلاع داریم..
Iran, Islamic Republic of
به تو چه؟ یعنی کسی که به قول شما محرمش هست نمیداند؟
قلی
Iran, Islamic Republic of
کجا می رن کوهنوردی ، من همیشه می رم تا حالا زن بدون محرم ندیدم اگه سراغ دارید آدرس بدید.
Iran, Islamic Republic of
ببخشید کلاس اول دبستان هم این مسایل را میداند چطور تشویق میکنید تا همان حرفهای تکراری بزنند باید دنبال کم وکسری های جامعه بافرهنگ استان بود
واقع بین دنا
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید مرد بزرگ و دوست داشتنی.
لوداب قهر مان
Iran, Islamic Republic of
سلام خداقوت بزرگ مر د
Iran, Islamic Republic of
استاد هدایتخواه عزیز
ص
Iran, Islamic Republic of
ای جان. ميگما گروه خونی اگه Aمنفی هست بیا ی کیلو خون بدم
Iran, Islamic Republic of
فقط خواهشا همین کار فرهنگی را به سیاست آلوده نکن و سرت رو بنداز پایین و به کار اصلیت برس
دهه شصتی
Iran, Islamic Republic of
خدا نکشتت
علی
Romania
موکبها رو در آبادان کلا پتروشیمی تامین می کنه حداقل این رو دقیقا می دونم
Iran, Islamic Republic of
/ آخر کسی که برای امام حسین داره خدمت می کنه تو می بری چیه چیز دیگری می چسبانی
قلعه باشت
Iran, Islamic Republic of
درودبر شما مرد انقلابی.
Iran, Islamic Republic of
اصلا ای کاش انهایی هگ که شرکت میکنند دیگر شرکت نکنند.
خانباجی
Iran, Islamic Republic of
آخه ای چرا تو همه چی نظر میده🙃 مشکل مملکت ما اینه امثال اینا نمی‌خوان قبول کنن که تاریخ انتقضاشون دیه رفته.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
الحمدالله. باتوجه سنوات گذشته محرم زیاده تازه درصف هم می ایستد
Iran, Islamic Republic of
خدایی خیلی در داخل هست که به این پولها و غذاها نیاز دارند
نوروزی
Romania
اقای هدایتخواه، تمام پیام عاشورا این است که راه امام حسین رو برویم نه انکه تظاهر کنیم و نه آنکه صرفا به این حادثه رنگ و لعاب تبلیغاتی بدهیم اما در کنارش راه خودمان را برویم. راه امام حسین این است که درون و بیرونمان یکی بوده و در کنار مردم باشیم نه در کنار قدرت طلبان و انحصارگران.. راه امام این نیست و نبوده که فرزندانمان به محض فارغ التحصیلی و با رانت در هلدینگ پتروشیمی کازرون بکار گرفته شود در حالی که تحصیلکرده هایی داریم که سالها قبل از فارغ تحصیلی اقازاده شما همچنان بیکار و در رنج و عذابند...

کبنا مدیون خون امام حسین و شهدای جنگ تحمیلی هستید اگر این پیام رو سانسور کرده و نمایش ندهید. خود دانید
لبیک
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر هدایت خواه
Iran, Islamic Republic of
استادان و تشکیل دهندگان دارند رخ می نمایند
جانباز
Iran, Islamic Republic of
جنای دکتر
خودت و خدای خودت...درخلوتت به گذشته ات یه نیم نگاهی بنداز.نه بنده و نه اشخاص دیگه کاری نداریم.خوت دونی وخدا.
چقدر از گذشته ت راضی هستی؟
آیا وجدان درد نگرفتی؟
وحید۰
Iran, Islamic Republic of
درود بر تو ای بزرگ مرد
درود و صد بدرود
نصرالله
Iran, Islamic Republic of
بجای این افکار قدیمی به فکراشتغال جوان هاورفاه مردم آستان باش امثال اینها فقط توی 59و60گیرکرده آمد مثل این استاندارغیور دنبال رفاه مردم آستان باش تلاش کن برای امتیازگرفتن برای استان بچه اول دبستانی هم توی خانواده های بااصالت کهگیلویه وبویراحمد همه احکام دین را میداند
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
ای‌تری داخل کار امام حسین دخالت نکنی....اصلا ب توچ ربطی داری شاید یکی کافر باشه اما بخاد داخل موکب باشه دلش حسینی شود ..
محمد
Iran, Islamic Republic of
راســـتی این کلاه انگلیسی که نماد فــــئودالیســـم هست،، سر هدایــــــت خواه چه میکنه،،، نــــــکنه اینم جو فیدل کاســــترو گـــــرفته،،،، فیدل کاســــترو یــــک ملت را بــــــدبخت (کوبا)
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1