تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۲
کد مطلب : ۴۶۵۹۵۴
کبنا گزارش می‌دهد؛

شهری که ۷ ماه شهردار ندارد! / در شورای شهر دهدشت سیاست بر مدیریت حکمرانی می‌کند

۱۰
۱
شهری که ۷ ماه شهردار ندارد! / در شورای شهر دهدشت سیاست بر مدیریت حکمرانی می‌کند
کبنا ؛این روز‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی مردم دهدشت انتخاب شهردار برای این شهر است که پس از گذشت ۷ ماه از عزل شهردار سابق تا کنون این مشکل هم‌چنان پابرجا است که این نشان از ضعف مشهود شورای این شهر در انتخاب شهردار دارد.
به گزارش کبنا، امروز نقش شهرداری‌ها بسیار پر رنگ‌تر از گذشته شده و رمز موفقیت آن خدمت به مردم است، اگر بخواهیم گوشه‌ای از خدمات و زحمات مجموعه شهرداری را بازگو کنیم می‌توانیم به ایجاد خیابان‌ها، کوچه‌ها و میادین، پارک‌ها و باغ‌های عمومی و پیشنهاد اصلاح نقشه معابر شهر اشاره کنیم.  
مدیریت شهری در دهدشت دچار روزمرگی شده است و به دلیل نداشتن اراده در ایجاد تحول و خلاقیت در شرف ورشکستگی است، با گذری در سطح شهر از نزدیک اثرات این سو مدیریت و بی‌کفایتی مسئولان بیشتر نمایان خواهد شد.  
عدم ساماندهی پارک‌ها، نبود فضای سبز کافی، جولان سگ‌ها در خیابانی‌ها، انبوه زباله در ورودی‌ها و جداول هدایت‌کننده آب‌های سطحی شهری و بوی تعفن ناشی از آن برخی از مشکلاتی هستند که نشان از نبود مدیریت صحیح شهری در دهدشت دارند و موجب نارضایتی شهروندان و رهگذران دهدشتی شده است.  
بازدید می‌دانی خبرنگار کبنا در سطح شهر دهدشت حاکی از نارضایتی شهروندان از عملکرد شورای شهر و شهرداری در حوزه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی است.  
مرتضوی یکی از شهروندان دهدشتی در گفتگو با خبرنگار کبنا با انتقاد از مدیریت شهری گفت: با گذری در سطح شهر دهدشت می‌توانید زیر عملکرد شهرداری بنویسد بدون شرح.
وی افزود: نبود مبلمان شهری در شأن مردم، خیابان‌های پر از چاله و چوله، وجود سرعت گیر‌های غیر استاندارد، شهر با نصب بنر‌های مراسم تبدیل به ماتم‌کده شده چنین وضعیتی زیبنده مردم دیار بلادشاپور نیست.  
محمدی دیگر شهروند دهدشتی در خصوص تأخیر در انتخاب شهردار این شهر خاطرنشان کرد: چه معنایی دارد یک شهر چندین ماه شهردار نداشته باشد، آیا کسی نیست به فریاد این شهر برسد! ؟ کاش دست سیاسیون در امورات شورا کوتاه می‌شد.
در این میان اولین و مهم‌ترین تصمیمی که هر کدام از نمایندگان شورا در بحبوحه انتخابات به صراحت به آن اشاره کرده می‌کنند تعیین و تکلیف انتخاب شهردار است، اما‌اندیشه‌های حاکم بر هر کدام از اعضای شورا، مانع از انتخاب سریع چنین امر مهمی می‌شود.
۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ بود که خبر ناگهانی عزل شهردار دهدشت تیتر رسانه‌ها شد و همه به دنبال چرایی عزل نکویی‌زاده بودند، که اعضای شورای شهر دهدشت برای پاسخگویی به سؤالات مردم نشست خبری با اصحاب رسانه برگزار کردند و رئیس شورای شهر دهدشت در این نشست به شرح جزئیات استیضاح شهردار سابق این شهر پرداخت و علت این تصمیم را ناکارآمدی مدیریت شهری و شهردار اعلام کرد.
۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ خبری مبنی بر رئیس شورای دهدشت شهردار شد در فضای مجازی با این وعده که فقط ۶ ماه نیاز است تا دهدشت را به جایگاه خود برگردانم و بعد از آن ریل انقلاب عمرانی ادامه دار خواهد بود مطرح شد، حال سرانجام این شهردار وعده وعیده‌ای به کجا رسید!؟
اکنون ۷ ماه از عزل شهردار دهدشت می‌گذرد و همچنان دهدشت بدون شهردار است، آیا شورای شهر دهدشت هنوز آن فرد متخصص عمرانی و قدرت تصمیم‌گیری بالا را پیدا نکرده است! ؟
باید از روی مردم دیار مهد تمدن و فرهنگ خجل بود که با انتخاب‌های ناصواب و اشتباه فضا را برای نخبگان و تحصیل کردگان واقعی و صاحب تجربه در مجموعه شهرداری نفس‌گیر کرده‌اند.
شهر دهدشت با جمعیتی افزون بر ۶۵ هزار نفر و جز پر جمعیت‌ترین مراکز شهرستان‌های ۹‌گانه کهگیلویه و بویراحمد، در ۲ سال گذشته با ورود شورای ششم این شهر شاهد یک شهردار معزول و ۳ سرپرست بوده‌ایم، این تغییرات متعدد و بازی‌های سیاسی یکی از آفت‌های مدیریت شهری است.
حال در ۷ ماه اخیر و تأخیر در انتخاب شهردار دهدشت، انتظار مردم این شهر مطالبه‌ای به حق است تا نهاد‌های نظارتی و اجرایی شهر را از بلا تکلیفی درآورند و هر گونه سهل انگاری در این زمینه به منافع عمومی لطمه می‌زند.  
و هیأت نظارت، استاندار، فرماندار، نهاد‌های نظارتی به جای سکوت جلوی سیاسی کاری‌های شورای ششم را بگیرند و به سخن آیند و برای آینده مبهم خدمات شهری دهدشت راه‌کاری بیابند، چرا که مردم از مسئولان توقع دارند در راستای حفظ منافعشان با احدی تعارف نکنند و هیچ مماشاتی صورت نگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خاک بر سرشون
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
باعرض سلام وخسته نباشی خدایی بهتر از مهندس تقوی گیرتون نمیاد کسی که بدون هیچ رانت وپارتی سرپرست شد نترس با سواد واز اولین کسای که تو شهرستان دفتر نظام مهندسی داشت وکوچه به کوچه خیابون به خیابون رو بلده ومسلط به کارش هست البته خاکی هم هست
Iran, Islamic Republic of
شهر بی صاحب همینه
مردم
Iran, Islamic Republic of
مهندس محمود رخ افروز لیسانس مهندسی عمران فوق لیسانس مهندسی عمران آب وفاضلاب بهترین گزینه برا شهرداری دهدشت
Iran, Islamic Republic of
جوک
Iran, Islamic Republic of
اینجانب هرگونه پیشنهاد راجب به شهردار شدن در دهدشت و یاسوج را قویا تکذیب می‌کنم ..با تشکر
Iran, Islamic Republic of
حق مردم دهدشت هست شهردار نداشته باشن
چون شورای شهر بی سواد انتخاب میکنن
United States
باید ب حال این شهر گریست...
محمدولایی
United States
خدا خیر داده نماینده محترم این مردم فقط تعویضی دارد شهر دار که هیچ به رفتگر وابدارچی هم رحم ندارد::::
Iran, Islamic Republic of
همه می دونیم که این افراد انتخاب مردم نبودند ...نحوه پیروزی اونها بر همگان روشن هستش...دور قبل هم فقط جمشیدی خودش رای آورد ....بقیه هم ...
از «انتخابات» تا «خیابان»

از «انتخابات» تا «خیابان»

سعید حجاریان گفت: حرف‌هایی از جنس اینکه آن سوی‌عدم شرکت در انتخابات، خیابان است، بی‌معناست....
عشق صندلی یا عشق خدمت

عشق صندلی یا عشق خدمت

مشخص نیست که آیا شائبه حمایت‌های بیرونی از محمدرضا داورزنی این‌قدر اثرگذار است یا اینکه ...
ناامید از خشکسالی و بیکاری

ناامید از خشکسالی و بیکاری

قطعاً هر رجل سیاسی با توجه به سابقه و سرمایه اجتماعی که از آن برخوردار است، یک چتر حمایتی ...
1