تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۶
کد مطلب : ۴۶۵۹۱۵
کبنا گزارش می دهد؛

تفریح و سرگرمی جوانان یاسوجی با لایی کشیدن در خیابان ها / کمبود زیرساخت های تفریحی ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد

۱۰
۸
تفریح و سرگرمی جوانان یاسوجی با لایی کشیدن در خیابان ها / کمبود زیرساخت های تفریحی ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
خیلی از جوانان یاسوجی تفریح و سرگرمی خود را در لایی کشیدن و کورس گذاشتن در خیابان ها می بینند، خودنمایی جوانان در خیابان ها و اشتباه گرفتن خیابان با پیست مسابقه، نشان‌دهنده این است که هیچ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت جوانان صورت نگرفته است، به جد عاملان فرهنگی و اجتماعی و اساتید دانشگاه در این حوزه کم کاری زیادی دارند و فرهنگ مطالبه نیز در این حوزه بسیار پایین است.
به گزارش کبنا نیوز، هر ساعتی از شب و روز که در جاده‌های شهر یاسوج تردد کنید به احتمال قوی به خودرو‌هایی برخورد خواهید کرد که دیوانه‌وار و بدون در نظر گرفتن قانون‌های راهنمایی و رانندگی و با سرعت بسیار زیاد در حال ویراژ دادن هستند. رانندگان این اتومبیل‌ها را عمدتاً پسران نوجوان ۱۶ تا ۲۴ سال تشکیل می‌دهند که بسیاری از آنان حتی فاقد گواهینامه و تصدیق رانندگی هستند.
کافیست نیمه‌های شب سری به خیابان‌ها و میادین اصلی شهر از جمله بلوار بویراحمد، شصت متری امام خمینی، کمربندی ساحلی، خیابان سی سخت، بلوار عدل و میدان عدل و ... بزنید تا به چشم خود ببینید این افراد چگونه برای سرگرمی واهی خود آسایش روانی مردم را سلب و جان شهروندان را به خطر می‌اندازند. به عنوان یک سؤال اساسی از مسئولین فرهنگی و انتظامی شهر می‌پرسیم آیا در بعد انسانیت و نیز در بعد فرهنگ دینی ما چیزی مهمتر از جان و مال انسان‌ها وجود دارد؟ و نیز می‌پرسیم برای پیشگیری از حوادث احتمالی ناشی از این مطلب دقیقاً و واضحا چه اقداماتی انجام داده‌اند یا در حال انجام دادن هستند؟ دقیقاً چه اتفاقی باید رخ دهد و چند انسان باید قربانی این بی‌تدبیری شوند تا به خود بیایید و ترمز این افراد و اتومبیل‌هایشان را بکشید؟ سکوت در برابر آنچه جان مردم بیچاره را به خطر می‌اندازد مصداق دقیق خیانت به حق مردمی است که با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می‌کنند و حال باید با استرس و ترس و لرز در خیابان‌ها قدم بردارند تا مبادا دیوانه‌ای آن‌ها را زیر بگیرد و فرار کند.
قول هایی که عملی نشد
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد و شورای اندیشه ورز در استان چه فکری برای حل این معضل کرده اند؟ خیلی از این جوانانی که فقط برای فراغت و تفریح به کورس گذاشتن در خیابان ها اقدام می کنند در صورت تصادف و هر اتفاق ناخوشایندی، خیلی از مسائل و مشکلات دیگری گریبانگیرشان می شود که فکرش را نمی کردند.
در سالهای گذشته بارها راه اندازی پیست اتوموبیل رانی و موتورسواری در کهگیلویه و بویراحمد در رسانه های استان مطرح شده و مسوولان نیز در این باره قول هایی داده اند ولی با وجود افزایش آسیب های اجتماعی در استان هنوز پرداختن به زیرساخت های فراغتی برای مردم و جوانان جدی گرفته نشده است.
بدیهی است حل این مشکل مهم نیازمند کار‌های فاخر فرهنگی از جمله تبلیغات رسانه‌ای، برگزاری برنامه‌های آموزشی و کارشناسانه توسط صدا و سیمای استان، آموزش فوق‌العاده در مدارس، معرفی رانندگان خاطی به کانون‌های اصالح و تربیت است و همچنین والدین این افراد اگر به صحت عقلانی و بلوغ فکری فرزند خود اعتقاد ندارند تحت هیچ شرایطی نباید خودرو در اختیار آن‌ها بگذارند، اما از سیستم انتظامی انتظار می‌رود با تعبیه گشت‌های فعال شبانه در محور‌های ذکر شده و برخورد شدید اعم از ابطال گواهینامه، متوقف کردن خودرو به مدت طولانی، جرایم سنگین مالی و حتی در صورت لزوم جریمه‌های کیفری برای رانندگان خاطی میزان تخلفات و آسیب‌های ناشی از این خودرو‌ها را به حداقل برسانند تا شهروندان شریف هم استانی با اطمینان خاطر بیشتری همراه با خانواده‌های خود در مسیر‌های شهری قدم بردارند و اگر خدایی ناکرده جان عزیز انسانی بخاطر کوتاهی در این زمینه از طرف رسانه و مسؤالن امر از دست رود هیچکدام از ما نخواهیم توانست جواب قانع‌کننده‌ای در پیشگاه وجدان خود داشته باشیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
شهر بی صحاب
Iran, Islamic Republic of
شهر بی صحاب نیست افراد بی نزاکت زیا آمده داخل شهر
Iran, Islamic Republic of
شهر زندانی یه دیگه جوان سرگرمی نداره مجبوره به طریقی خوش بگذرونه ، این هم تنها راه خوشگذرانی در شهر ماست.
رضا
Iran, Islamic Republic of
به نظر من کار درستیه وقتی که هیچ وسیله آب برای سرگرمی نداریم و در اوج فقر به سر می‌بریم
Iran, Islamic Republic of
به پیغمبر درست ایگی و اونا که رای منفی وت دادن مخشون تاب داره
Iran, Islamic Republic of
تفریح مدیران استان هم رانت بازی رابطه بازی.قبیله گرایی.
این به اون در.
احسان
Iran, Islamic Republic of
کجای ایران فرهنگ رانندگی دارند؟ کجای ایران فرهنگ اجتماعی دارند؟ کجای ایران... ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
این حیوون ها نباید ماشین داشته باشند.
علی
Iran, Islamic Republic of
کمبود زیر ساخت مشکل نیس مشکل فرهنگه
جواد
Romania
به جای اختصاص دادن وقت برنامه شبکه دنا به خیلی از وضوعات بی اهمیت یا کم اهمیت لازم هست واقعا روی فرهنگ مردم کار شود.تو شهر یاسوج که راه میری همش احساس میکنی که همین الان اتفاقی در کمین هست.دلیلش هم فرهنگ بسیار مایین مردم در رعایت حقوق شهروندی هست
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1