کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

تفریح و سرگرمی جوانان یاسوجی با لایی کشیدن در خیابان ها / کمبود زیرساخت های تفریحی ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد

23 مرداد 1402 ساعت 21:06

خیلی از جوانان یاسوجی تفریح و سرگرمی خود را در لایی کشیدن و کورس گذاشتن در خیابان ها می بینند، خودنمایی جوانان در خیابان ها و اشتباه گرفتن خیابان با پیست مسابقه، نشان‌دهنده این است که هیچ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت جوانان صورت نگرفته است، به جد عاملان فرهنگی و اجتماعی و اساتید دانشگاه در این حوزه کم کاری زیادی دارند و فرهنگ مطالبه نیز در این حوزه بسیار پایین است.


خیلی از جوانان یاسوجی تفریح و سرگرمی خود را در لایی کشیدن و کورس گذاشتن در خیابان ها می بینند، خودنمایی جوانان در خیابان ها و اشتباه گرفتن خیابان با پیست مسابقه، نشان‌دهنده این است که هیچ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت جوانان صورت نگرفته است، به جد عاملان فرهنگی و اجتماعی و اساتید دانشگاه در این حوزه کم کاری زیادی دارند و فرهنگ مطالبه نیز در این حوزه بسیار پایین است.
به گزارش کبنانیوز، هر ساعتی از شب و روز که در جاده‌های شهر یاسوج تردد کنید به احتمال قوی به خودرو‌هایی برخورد خواهید کرد که دیوانه‌وار و بدون در نظر گرفتن قانون‌های راهنمایی و رانندگی و با سرعت بسیار زیاد در حال ویراژ دادن هستند. رانندگان این اتومبیل‌ها را عمدتاً پسران نوجوان ۱۶ تا ۲۴ سال تشکیل می‌دهند که بسیاری از آنان حتی فاقد گواهینامه و تصدیق رانندگی هستند.
کافیست نیمه‌های شب سری به خیابان‌ها و میادین اصلی شهر از جمله بلوار بویراحمد، شصت متری امام خمینی، کمربندی ساحلی، خیابان سی سخت، بلوار عدل و میدان عدل و ... بزنید تا به چشم خود ببینید این افراد چگونه برای سرگرمی واهی خود آسایش روانی مردم را سلب و جان شهروندان را به خطر می‌اندازند. به عنوان یک سؤال اساسی از مسئولین فرهنگی و انتظامی شهر می‌پرسیم آیا در بعد انسانیت و نیز در بعد فرهنگ دینی ما چیزی مهمتر از جان و مال انسان‌ها وجود دارد؟ و نیز می‌پرسیم برای پیشگیری از حوادث احتمالی ناشی از این مطلب دقیقاً و واضحا چه اقداماتی انجام داده‌اند یا در حال انجام دادن هستند؟ دقیقاً چه اتفاقی باید رخ دهد و چند انسان باید قربانی این بی‌تدبیری شوند تا به خود بیایید و ترمز این افراد و اتومبیل‌هایشان را بکشید؟ سکوت در برابر آنچه جان مردم بیچاره را به خطر می‌اندازد مصداق دقیق خیانت به حق مردمی است که با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می‌کنند و حال باید با استرس و ترس و لرز در خیابان‌ها قدم بردارند تا مبادا دیوانه‌ای آن‌ها را زیر بگیرد و فرار کند.
قول هایی که عملی نشد
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد و شورای اندیشه ورز در استان چه فکری برای حل این معضل کرده اند؟ خیلی از این جوانانی که فقط برای فراغت و تفریح به کورس گذاشتن در خیابان ها اقدام می کنند در صورت تصادف و هر اتفاق ناخوشایندی، خیلی از مسائل و مشکلات دیگری گریبانگیرشان می شود که فکرش را نمی کردند.
در سالهای گذشته بارها راه اندازی پیست اتوموبیل رانی و موتورسواری در کهگیلویه و بویراحمد در رسانه های استان مطرح شده و مسوولان نیز در این باره قول هایی داده اند ولی با وجود افزایش آسیب های اجتماعی در استان هنوز پرداختن به زیرساخت های فراغتی برای مردم و جوانان جدی گرفته نشده است.
بدیهی است حل این مشکل مهم نیازمند کار‌های فاخر فرهنگی از جمله تبلیغات رسانه‌ای، برگزاری برنامه‌های آموزشی و کارشناسانه توسط صدا و سیمای استان، آموزش فوق‌العاده در مدارس، معرفی رانندگان خاطی به کانون‌های اصالح و تربیت است و همچنین والدین این افراد اگر به صحت عقلانی و بلوغ فکری فرزند خود اعتقاد ندارند تحت هیچ شرایطی نباید خودرو در اختیار آن‌ها بگذارند، اما از سیستم انتظامی انتظار می‌رود با تعبیه گشت‌های فعال شبانه در محور‌های ذکر شده و برخورد شدید اعم از ابطال گواهینامه، متوقف کردن خودرو به مدت طولانی، جرایم سنگین مالی و حتی در صورت لزوم جریمه‌های کیفری برای رانندگان خاطی میزان تخلفات و آسیب‌های ناشی از این خودرو‌ها را به حداقل برسانند تا شهروندان شریف هم استانی با اطمینان خاطر بیشتری همراه با خانواده‌های خود در مسیر‌های شهری قدم بردارند و اگر خدایی ناکرده جان عزیز انسانی بخاطر کوتاهی در این زمینه از طرف رسانه و مسؤالن امر از دست رود هیچکدام از ما نخواهیم توانست جواب قانع‌کننده‌ای در پیشگاه وجدان خود داشته باشیم.
 


کد مطلب: 465915

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/465915/تفریح-سرگرمی-جوانان-یاسوجی-لایی-کشیدن-خیابان-کمبود-زیرساخت-های-تفریحی-ورزشی-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1