تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : ۴۶۵۷۷۷
بازگشت چهره‌های غیرتکراری به تلویزیون

بازی اکبر زنجانپور، هدایت هاشمی و حمیدرضا آذرنگ در سریالی جدید

۰
بازی اکبر زنجانپور، هدایت هاشمی و حمیدرضا آذرنگ در سریالی جدید
کبنا ؛
از ابتدای سال 1402 تا به حال، سریال‌های مختلفی روی آنتن شبکه‌های یک و سه رفتند و سهم شبکه دو از سریال‌های جدید نیز تنها مجموعه «تب و تاب» بود. از میان مجموعه‌هایی که پخش شدند، «سوران»، «نیکان» و «عشق کوفی» کیفیت قابل قبولی داشتند، اما موفق نشدند مورد توجه عده زیادی از مخاطبان قرار بگیرند. جدیدترین سریال تلویزیون، مجموعه «محرمانه» به کارگردانی محمود معظمی است که از شنبه هفته آینده، در شبکه سه جایگزین «همه‌گیری» خواهد شد. سریال‌هایی مانند «عاشورا»، «سرزمین مادری»، «طلاق»، «سنجرخان» و «ضد» آماده نمایش هستند و مجموعه‌هایی مانند «فراری» و «رحیل» نیز مرحله تصویربرداری را سپری می‌کنند تا امسال روی آنتن بروند.
علاوه بر این آثار، سریال تاریخی «مهیار عیار» و مجموعه ماورایی «رستگاری» نیز در مرحله ساخت هستند تا نوروز و رمضان 1403 به پخش برسند. پیشتر «مستوران 2» نیز به عنوان گزینه پخش در این مناسبت‌ها مطرح شده بود. به این ترتیب در روزها و ماه‌های آینده چهره‌هایی مانند لاله اسکندری، حمیدرضا آذرنگ، شهاب حسینی، هادی حجازی‌فر، پیام دهکردی، اکبر زنجانپور، قطب‌الدین صادقی و هدایت هاشمی با سریالی در تلویزیون حضور خواهند داشت؛ این بازیگران در دایره چهره‌های چندان پرکار و تکراری تلویزیون قرار نمی‌گیرند.
لاله اسکندری
نوروز 1402، سریال تاریخی «آتش و باد» بازگشت لاله اسکندری به تلویزیون را رقم زد. او پیش از این مجموعه، آخرین‌بار سال 98 سریال «خانواده دکتر ماهان» را روی آنتن داشت و سپس امسال با «آتش و باد» به تلویزیون آمد. لاله اسکندری پس از پایان کارش در این مجموعه، سال 1401 جلوی دوربین «محرمانه» به کارگردانی محمود معظمی رفت و یکی از نقش‌های اصلی آن را ایفا کرد. این بازیگر چندان پرکار نیست، اما به واسطه پخش «آتش و باد» و «محرمانه» از شنبه هفته آینده، در شش ماهه اول 1402 با دو سریال در تلویزیون دیده می‌شود. اسکندری در این دو مجموعه نقش‌های متفاوتی بازی کرده است. او در «آتش و باد» نقش یک زن ایلیاتی را ایفا کرد، اما در «محرمانه» نقش یک پزشک را برعهده دارد. «محرمانه» فضایی امنیتی دارد و قصه چند پزشک را روایت می‌کند که درگیر ساخت واکسن‌های مختلف و همچنین واکسن کرونا هستند. زهیر یاری و آرش آصفی در این سریال نقش دو پزشک دانشمند را ایفا کرده‌اند، همچنین ایرج نوذری نقش دکتر داروساز و علیرضا جلالی‌تبار نیز نقش یک خبرنگار را برعهده دارد. مجید مظفری، علیرام نورایی، رحیم نوروزی، نسیم ادبی و کمند امیرسلیمانی نیز در این مجموعه پربازیگر حضور دارند.

حمیدرضا آذرنگ
پس از سریال «مستوران»، حمیدرضا آذرنگ با حضور در مجموعه «رحیل» ساخته مسعود آب‌پرور و بهرام بهرامیان، بار دیگر ایفای نقش در یک مجموعه تاریخی را تجربه کرد؛ منتها با این تفاوت که «رحیل» مضمونی مذهبی نیز دارد و قصه آن در اواخر دوران قاجار و پهلوی اول می‌گذرد. داستان «مستوران» در 500 سال قبل و در شهری به همین نام روایت می‌شد؛ آذرنگ در این سریال نقش یک مرد عطار درستکار را ایفا کرد، اما او در «رحیل» نقش کاراکتر متفاوتی را بازی کرده است. این بازیگر در ساخته آب‌پرور ایفای نقش شخصیتی به نام «سرگرد زمان» و نقش یک مامور را برعهده داشته است. این مجموعه اکنون در مرحله تصویربرداری است و گفته شده بود که برای پخش در ماه صفر آماده خواهد شد، اما فعلا از زمان دقیق پخش آن خبری نیست. اندیشه فولادوند، کاظم هژیرآزاد، زنده‌یاد حسام محمودی، نسیم ادبی و مریم کاویانی دیگر چهره‌هایی هستند که در جمع بازیگران «رحیل» حضور دارند.
شهاب حسینی
سریال «سرزمین مادری» سال 92 به دلیل حواشی مربوط به مسائل قومیتی از کنداکتور خارج شد و پس از آن، همه در انتظار خروج این مجموعه از آرشیو صداوسیما و پخش آن بودند. پس از تقریبا یک دهه، قرار است این سریال ساخته کمال تبریزی امسال روی آنتن برود و واسطه بازگشت چهره‌های سینمایی به تلویزیون شود. یکی از بازیگران محبوب این مجموعه شهاب حسینی است. او پس از ایفای نقش در «سرزمین مادری» مسیرش را در سینما و نمایش خانگی دنبال کرد، بنابراین سریال تبریزی آخرین اثر کارنامه تلویزیونی این ستاره محسوب می‌شود. قصه «سرزمین مادری» در دوره‌های زمانی مختلف روایت می‌شود. این مجموعه از سال ۱۳۲۰ آغاز می‌شود و تا انقلاب اسلامی ادامه دارد؛ بنابراین در فصل سوم، آرش مجیدی ادامه نقش شهاب حسینی را ایفا می‌کند.
هادی حجازی‌فر
هادی حجازی‌فرکه  چهره‌ای سینمایی شناخته می‌شود ، پس از حضور پرسروصدایش در مجموعه پربیننده «پوست شیر»، با اولین سریال خود به تلویزیون می‌آید. حجازی‌فر پیشتر اواخر دهه 90، در مجموعه‌های کمدی «دوپینگ» و «زیرخاکی» بازی کرده بود و حضور پررنگی در این سریال‌ها داشت؛ اما پخش سریال «عاشورا» در زمانی که هنوز خاطره خوب سریال «پوست شیر» از ذهن مخاطبان پاک نشده است، به نفع حجازی‌فر خواهد بود. این بازیگر در مینی‎سریال «عاشورا» نقش شهید مهدی باکری را بازی کرده و کارگردانی این اثر را نیز برعهده داشته است. نسخه سینمایی این مجموعه «موقعیت مهدی» مورد استقبال قرار گرفت و اکنون نسخه سریالی آن نیز جزو امیدهای تلویزیون است. طبق اخباری که منتشر شده، قرار است «عاشورا» ایام محرم و صفر به صورت هفتگی روی آنتن باشد و در هفته دفاع مقدس نیز هرشب پخش شود. با توجه به پایان مجموعه «سوران» که به صورت هفتگی پخش می‌شد، احتمال دارد مینی‎سریال «عاشورا» جایگزین آن شود.
پیام دهکردی
یکی دیگر از بازیگرانی که با سریالی تاریخی راهی تلویزیون خواهد شد، پیام دهکردی است. این بازیگر سال 1400 با سه سریال «گاندو 2»، «افرا» و «هم‌سایه» حضور فعالی در تلویزیون داشت و نوروز سال گذشته نیز با مجموعه کمدی «خداداد» در شبکه دو دیده شد. این سریال با استقبال مخاطبان مواجه نشد و دهکردی نیز بازی خوبی در آن نداشت، به این ترتیب ناکامی نصیب او شد. حالا این بازیگر با سریال «سنجرخان» به کارگردانی محمدحسین لطیفی در ژانر تاریخی و نقشی متفاوت در راه آنتن است. او در این مجموعه نقش «خلیل خان» برادر «سنجرخان» را ایفا کرده است. ساخته محمدحسین لطیفی با محوریت کاراکتر «سنجرخان» به عنوان یک قهرمان ملی، فداکاری‌های او برای دفاع از ایران و مقابله با دشمنان را روایت می‌کند. احمد نجفی، جلیل فرجاد و حمیدرضا نعیمی از دیگر بازیگران این مجموعه هستند.
اکبر زنجانپور
یکی دیگر از سریال‌هایی که فضایی امنیتی دارد، مجموعه «ضد» به کارگردانی ابراهیم شیبانی است. اکبر زنجانپور که در سال‌های اخیر حضور پررنگی در عرصه بازیگری نداشته، پس از هفت سال دوری از تلویزیون با سریال شیبانی دیده خواهد شد. فعلا جزئیاتی از قصه سریال «ضد» منتشر نشده است، اما زنجانپور در این مجموعه با بهاره کیان افشار، حسام منظور، سعید چنگیزیان و آرش ظلی‌پور همبازی بوده است. اکبر زنجانپور هنرمند باسابقه و محبوبی است، بنابراین حضور این بازیگر پیش‎کسوت در «ضد»، برگ برنده‌ای برای آن به حساب می‌آید. این هنرمند پیش‎کسوت در سال‌های اخیر با «رقص روی شیشه» و «جزیره» در نمایش خانگی حاضر بوده، اما این مجموعه‌ها جزو سریال‌های پربیننده نمایش خانگی نبوده‌اند و تولید آن‌ها نیمه‌تمام ماند.
قطب‌الدین صادقی
برخلاف دیگر چهره‌هایی که نام بردیم، قطب‌الدین صادقی بیشتر به عنوان هنرمند تئاتر شناخته می‌شود. این بازیگر پیش‎کسوت، سال 96 مجموعه «رنج پنهان» به کارگردانی بیژن میرباقری را روی آنتن داشت و پس از آن برای بازی در دو مجموعه «طلاق» و «سنجرخان» جلوی دوربین رفت. با توجه به ژانر متفاوت این سریال‌ها، پیش‌بینی می‌شود صادقی دو نقش متفاوت را در این مجموعه‌ها تجربه کرده باشد. «طلاق» ساخته ابوالقاسم طالبی یک سریال سیاسی است و به موضوع داغ سال‌های اخیر یعنی مفاسد اقتصادی می‌پردازد و «سنجرخان» قصه میهن‌دوستی قهرمانی به نام «سنجرخان» را روایت می‌کند. قطب‌الدین صادقی در «طلاق» با مجید واشقانی، حمید گودرزی، جعفر دهقان، علیرام نورایی و زنده‌یاد شهرام عبدلی همبازی بوده است.
هدایت هاشمی
هدایت هاشمی به واسطه کاراکتر معروف «اوس موسی» در سریال «پایتخت» و همچنین مجموعه‌های کمدی کارنامه‌اش، بیشتر با نقش‌های بامزه در ذهن مخاطبان ماندگار شده و البته با مجموعه‌ای مانند «نجلا» نیز در نقش‌های جدی خوش درخشیده است. هاشمی پس از این سریال، امسال با مجموعه «فراری» در تلویزیون حضور خواهد داشت. این سریال ویژه مخاطبان کودک و نوجوان در حال ساخت است و دوران نوجوانی یکی از شهدای مدافع حرم را به تصویر می‌کشد. هدایت هاشمی در «فراری» با چهره‌هایی مانند حسین رفیعی، نسرین بابایی، شهین تسلیمی و جواد خواجوی همبازی بوده است. این سریال از شبکه دو پخش خواهد شد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1