تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : ۴۶۵۶۵۹
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

زخمی‌شدن محیط‌بان کهگیلویه‌وبویراحمدی در درگیری با شکارچیان / بالگرد هوایی نداریم / جان افراد گرفتار در مناطق سخت گذر کهگیلویه و بویراحمد در نبود بالگرد در خطر است

۰
زخمی‌شدن محیط‌بان کهگیلویه‌وبویراحمدی در درگیری با شکارچیان / بالگرد هوایی نداریم
کبنا ؛
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از محیط بانان دنا در درگیری با یک گروه 4 نفره از شکارچیان مصدوم شد.
به گزارش کبنا نیوز، اسلام جاودان‌خرد_ مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد_ از دستگیری 2 نفر شکارچی غیر مجاز و زخمی شدن یک محیط‌بان پارک ملی دنا در درگیری با متخلفین خبر داد و گفت: به‌منظور نظارت بیشتر بر ارتفاعات پارک ملی دنا با برنامه ریزی هایی صورت گرفته، بصورت دوره ای محیط بانان با شیفت بندی های مشخص به ارتفاعات اعزام می شوند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: صبح امروز دوشنبه 16 مرداد ماه جاری یک گروه از محیط بانان که در ارتفاعات پارک ملی دنا حضور داشتند متوجه صدای شلیک گلوله شدند.
جاودان خرد تصریح کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته محیط بانان موفق می شوند خیلی زود متخلفین را رصد و عملیاتی را برای دستگیری و اعمال قانون متخلفین آغاز کنند.  
وی افزود: متخلفین به محض مشاهده اینکه راه گریزی ندارند با محیط بانان درگیر می شوند و یکی از محیط بانان از ناحیه پا دچار صدمه می شود.
جاودان خرد گفت: محیط بانان 2 نفر از متخلفین را به همراه یک قبضه اسلحه گلوله زنی غیر مجاز دستگیر می کنند اما دو نفر دیگر از آنان متواری می شوند.
وی گفت: محیط بانان هویت متخلفین متواری شده را شناسایی نموده که از طریق مراجع قضایی پیگیر خواهد شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به اینکه برای دسترسی به محل حادثه، نزدیک به 7 ساعت زمان پیاده روی مستمر نیاز است، از طرفی شرایط توپوگرافی عمدتاً کوهستانی منطقه و ارتفاعات بالای 4 هزار متر امکان انتقال زمین محیط بان مصدوم شده وجود ندارد، اقدامات لازم برای انتقال هوایی وی در حال انجام است.
محیط‌بان مصدوم شده در ارتفاعات دنا نیازمند بالگرد هوایی است
رئیس پارک ملی شهرستان دنا گفت: یک محیط‌بان پارک ملی دنا در درگیری با شکارچیان متخلف زخمی شده و برای نجات جان این محیط‌بان با توجه به سخت گذر بودن، نیاز به بالگرد هوایی داریم.
به نقل از روابط عمومی محیط زیست، صادق برازش روز دوشنبه اظهار کرد: صبح امروز (دوشنبه) ۱۶ مرداد محیط‌بانان پارک ملی دنا در ارتفاع چهارهزار متری کوه دنا با متخلفان درگیر شدند.
برازش ادامه داد: در این درگیری یک محیط‌بان در ارتفاع چهار هزار متری مصدوم و گرفتار شده که از اورژانس و هلال احمر درخواست کمک شد در حالی که با شرایط کوهستانی منطقه، توپوگرافی و سخت گذر بودن نیاز ضروری به بالگرد است.
وی تأکید کرد: حدود هفت ساعت پیاده روی مداوم نیاز است تا به محیط‌بان مصدوم در قله کوه برسیم و از طرفی انتقال دادن مصدوم با سخت گذر بودن، دشواری را دوچندان می‌کند.
جان افراد گرفتار در مناطق سخت گذر کهگیلویه و بویراحمد در نبود بالگرد هوایی در خطر است.
 
گفتنی است، اورژانس هوایی یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد یک بالگرد داشت که حوالی ساعت ۱۱ پیش از ظهر روز دوشنبه ۲۶ تیرماه  ۱۴۰۲ به همراه تکنسین‌ها و کادر پروازی در حال فرود در  روستای "سرآسیاب" دهستان "آجم" از توابع بخش "دیشموک" شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد بود که دچار حادثه شد و سقوط کرد و استان هم اکنون فاقد بالگرد است،  همین باعث شده، انتقال محیط بان نیازمند رایزنی هایی در سطح کلان باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1