تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۲۹
کد مطلب : ۴۶۴۸۲۷
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و‌ بویراحمد توضیح داد

چالش‌ها و‌ کمبودهای منابع طبیعی کهگیلویه و‌ بویراحمد

۰
چالش‌ها و‌ کمبودهای منابع طبیعی کهگیلویه و‌ بویراحمد
کبنا ؛مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استقرار بالگرد برای کمک به مهار آتش در مواقع آتش‌سوزی جنگل‌ها یک ضرورت مهم و ویژه است که نیازمند توجه در سفر رئیس جمهور به این استان است.
سعید جاویدبخت به ایسنا گفت: در سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد عملیات اجرایی ۲۹ پروژه آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آغاز می‌شود.
وی افزود: از محل متمم سفر اول رئیس جمهور ۲۴۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های آبخیزداری و منابع طبیعی استان مصوب شد که این مصوبه طی دی‌ماه(۱۴۰۱) ابلاغ شده و این میزان اعتبار طی سه سال تخصیص داده می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در راستای تولید و کاشت یک میلیارد درخت، تعهد استان دو میلیون نهال است که تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار اصل نهال گلدان‌گیری و کاشته شده است.
جاوبدبخت تصریح کرد: تا پایان نیمه اول امسال نسبت به کاشت تعهدات تولید نهال استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام می‌شود.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات منابع طبیعی استان تامین و تجهیز یگان حفاظت و پاسگاه‌های حفاظتی استان است، همچنین کمبود نیروی گشت و مراقبت (قرقبان) و کمبود منابع اعتباری برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی از دیگر مشکلات این استان هستند.
مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پد بالگرد ساخته شده در استان، عنوان کرد: این پد نواقصاتی دارد که امسال امیدواریم با توجه ویژه دولت تکمیل شود.
جاویدبخت تاکید کرد: پایگاه اطفاء حریق که در منطقه فیروزآباد شهرستان بویراحمد اجرا و ساخته شده، به دلیل کمبود منابع تاکنون بلاتکلیف مانده بود که امیدواریم در سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد این مشکل رفع شود.
وی اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد کوهستانی و دارای جنگل انبوه است به‌طوری که ۱۶ درصد از جنگل‌های زاگرس و ۲۳ درصد از منابع آبی زاگرس را دارد و دارای ۱.۲۵ سرانه جنگل است که این استان با این میزان رتبه اول کشور و دنیا را داراست.
مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به همین دلیل توجه ویژه به تامین و تجهیز منابع طبیعی، پاسگاه‌های حفاظتی، یگان حفاظت و پایگاه‌ اطفای حریق و اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری ضروری است.
جاویدبخت عنوان کرد: با توجه به ظرفیت خوب استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه منابع آب و پوشش جنگلی در صورت تامین اعتبار موردنیاز ظرفیت مناسبی در زمینه توسعه تولید نهال و کاشت درخت در استان وجود دارد.
وی با اشاره به جنگلی و کوهستانی بودن استان کهگیلویه و بویراحمد و وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های این استان، بیان کرد: استقرار بالگرد در این استان برای کمک به مهار آتش در مواقع آتش‌سوزی یک ضرورت مهم و ویژه است که نیازمند توجه ویژه در سفر رئیس جمهور به این استان است.
ا
نام شما

آدرس ايميل شما

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1