تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۴۱
کد مطلب : ۴۶۴۸۲۵
با ارسال نامه‌ای مطرح شد

درخواست دهیار روستای تلخسرو از رئیس جمهور

۴
۲
درخواست دهیار روستای تلخسرو از رئیس جمهور
کبنا ؛ناهید اولاده- دهیار روستای تاریخی و باستانی تل‌خسرو، به نمایندگی از بانوان شوراهای اسلامی استان کهکیلویه و بویراحمد در نامه‌ای خطاب به سیدابراهیم رئیسی- رئیس جمهور نوشت:
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر رئیسی
با سلام
مقدم ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه را به استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد، سرزمین شهیدان، سرزمین چشمه‌ها و آبشار‌ها، سرزمین آب‌های روان، سرزمین جنگل‌های بلوط و بام نفتی ایران خوش آمد می‌گوییم. روستای تل خسرو با قدمت ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد در فاصله ۵ کیلومتری جنوب شهر یاسوج واقع شده است که قبل از شهریت یاسوج به عنوان مرکز تاریخی، فرهنگی و سیاسی شهرستان بویراحمد بوده است، و با سابقه باستانی، تاریخی جز نقاط گردشگری کشور و استان می‌باشد، این روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۲۰۰۰ نفر یکی از بزرگترین روستا‌های استان و کشور می‌باشد که تنها ورودی شهر یاسوج از سمت استان‌های جنوبی کشور به شهر یاسوج و در مسیر کریدور این استان‌ها با مناطق شمالی واقع شده است، و به عنوان بزرگترین روستای مهاجر‌پذیر استان مطرح است که با وجود ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوان این روستا متأسفانه مورد کم لطفی قرار گرفته و مشکلات فراوانی گریبان مردم شریف و انقلابی این منطقه را گرفته است که به اختصار ذیل همین نامه خدمتتان تقدیم می‌گردد.
۱-تنها ورودی شهر یاسوج در محدوده بلوار شهید هرمزپور که در این روستا واقع شده است از اوایل انقلاب اسلامی تا کنون مشکل تردد داشته و نیاز مبرم به بازگشایی و بهسازی دارد که متأسفانه پس از گذشت ۴۵ سال از عمر پر برکت نظام مقدس اسلامی هیچ راهکاری برای این موضوع عملیاتی نگردیده است.
۲-بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عوارض سرسام‌آوری در قالب حق فنی و سرانه از روستا‌ها دریافت کرده و هیچ گونه خدماتی را جهت رفاه و آسایش مردم ارائه نمی‌دهد که باعث درد و رنج مردم شده است.
۳- کاربری‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و غیره که در طرح هادی روستا معرفی شده‌اند علارغم نیاز شدید روستا به این کاربری‌ها توسط ادارات متولی عدم نیاز اعلام شده و مجدداً بنیاد مسکن هزینه‌های تغییر این کاربری‌ها را دریافت و متأسفانه هیچ گونه تملکی از طرف بنیاد و ادارات متولی جهت اجرای پروزه‌های مورد نیاز روستا صورت نمی‌گیرد.
۴-قیر رایگان که از طرف دولت برای دستگاه‌های اجرایی پیش‌بینی شده است و متأسفانه طرف قرار داد دهیاری‌ها بنیاد مسکن بوده که دهیاری را موظف به آماده‌سازی پروژه تا سطح زیرسازی نموده و با اعمال فشار دهیاری را به اخذ قرارداد با شرکت دلخواه نموده، قیر را تحویل پیمانکار و دهیاری را تا چندین سال بابت سایر هزینه‌های (پخت، حمل و اجرا) پروژه بدهکار می‌نماید.
۵- باز هم بنیاد مسکن، با توجه به اینکه در شورای برنامه‌ریزی فرمانداری هر شهرستان، برای خدمات‌رسانی به روستا‌ها بودجه‌ای پیش‌بینی می‌شود که در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌گیرد و در زمان اجرای پروژه در قالب هزینه ماشین آلات در حساب خود بنیاد مسکن باقی می‌ماند در صورتی که اگر همین بودجه به حساب دهیاری پرداخت شود خدمات بیشتر با عملکرد بهتر از طرف دهیاری ارائه می‌گردد.
۶-شهر یاسوج و روستا‌های حومه جز مهاجر پذیر‌ترین شهر‌های کشور بوده به طوری که جمعیت واقعی روستا‌های این حوزه با جمعیت آماری اختلاف معنی داری داشته و روزانه با رشد جمعیت همراه است که مبلغ واریزی از طرف اداره مالیاتی بر اساس سرشماری سال ۹۵ می‌باشد و جوابگوی جمعیت واقعی و چندین برابری این روستا‌ها نیست.
۷-با توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از پر بارش‌ترین استان‌های کشور و دارای آبشار‌ها، چشمه‌ها، رودخانه‌های خروشان با سطح آب‌های زیرزمینی بالا می‌باشد، متأسفانه روستا‌های حوزه سرود جنوبی به ویژه روستا‌های سروک، تل خسرو، شهرک ولایت و سرابتاوه با مشکل بی‌آبی و کمبود زیرساخت‌های آبرسانی مواجهه بوده که مشکلات فراوانی را برای مردم ایجاد کرده و با بشکه‌های ۲۰ لیتری در پی رفع نیاز آب شرب می‌باشند که نیاز مبرم به حفر چندین حلقه چاه اختصاصی برای رفع نیاز آب شرب این مناطق و بهسازی و اجرای شبکه آبرسانی دارند.
ریاست محترم جمهور، روستای باستانی تل خسرو این آمادگی را دارد به نمایندگی از روستا‌های استان میزبان ریاست محترم جمهور بوده تا‌ ایشان از نزدیک شاهد مشکلات و درد دل‌های مردم روستا‌ها باشند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مظلوم
Italy
متاسفانه اینجانب یک خانم بی سرپرست با دوتا یتیم الان مدت ۸ ماه هست که تشکیل پرونده وام داده ام ولی متاسفانه به بانک معرفی نمی کنن چرا چون که پارتی ندارم
شهروند
Iran, Islamic Republic of
میخواد از این فرصت پیش آمده سوءاستفاده بکنه و مسئولین شهرستان و استان را دور بزنه
حقشه امروز برکنار بشه
حسینی
Iran, Islamic Republic of
احسنت به بانوان توانمند و تحصیل کرده
صادقی
Iran, Islamic Republic of
مسائل و مشکلات رو ریشه ای و عالی بیان کردند ، افتخار میکنم به جوانان شهرم .
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1