تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۵۴
کد مطلب : ۴۶۴۳۷۳
کبنا گزارش می دهد؛

پشت پرده دعوای سیدناصر حسینی با پتروشیمی گچساران چیست؟ / مدیران پتروشیمی تصمیم بگیرند: جذب نیرو از طریق شرکتهای تابعه یا بها دادن به دخالت‌ سیاسیون

۷
۲
پشت پرده دعوای سیدناصر حسینی با پتروشیمی گچساران چیست؟ / مدیران پتروشیمی تصمیم بگیرند: جذب نیرو از طریق شرکتهای تابعه یا بها دادن به دخالت‌ سیاسیون
کبنا ؛
عقلاً و منطقاً استخدام کارگرانی که حداقل چندین سال در پتروشیمی مشغول به کار هستند و تمام زندگی شان را بر اساس این مقدار حقوق چیده اند، بر دیگران ارجح است. حتی مسوولان قضایی استان نیز در بررسی وضعیت کار و استخدام افراد چنین مواردی را در نظر می گیرند؛ اینکه افراد چندین سال است بر اساس حقوق خود تشکیل زندگی داده یا بطور کلی زندگی خود را بنا نهاده اند مستحق این نیستند که  اخراج شوند. این عین ظلم است که عده ای بخاطر بازی های سیاسی بخواهند اخراج شوند.
به گزارش کبنا نیوز، حالا که فاز عملیاتی پتروشیمی گچساران به اتمام رسیده و در آستانه آغاز به کار و راه اندازی است، طبیعتاً صدها نیرو تعدیل شده و البته حدود ۴۰۰ نفر نیز جذب بخشهای ارکان ثالث (تعمیرات) می شوند. اما شنیده ها حاکی از آن است که سیدناصر حسینی نماینده مردم فشار زیادی آورده برای اینکه نیروهایی که قبلا جذب شده اند اخراج شوند و مجدداً نیروهایی بکارگرفته شوند که بر اساس نظر خود او باشند. در مدت اخیر نماینده گچساران و باشت بارها و بارها نسبت به جذب نیرو در پتروشیمی گچساران معترض شده و اخیراً نیز نامه نگاری هایی بر علیه این شرکت به مقامات داشته است اما بنظر می رسد این تنها به دلیل فشار آوردن برای جذب نیروهای نزدیک به خود باشد.
سید ناصر حسینی‌پور در شکایت چند ماه پیش خود از پتروشیمی، بحث نیروهای بومی و غیربومی را پیش کشیده بود. ولی گویا پشت پرده این است که حسینی‌پور می خواهد نیروهای مدنظر خود بکار گرفته شوند و بحث بومی و غیربومی نیست. اگر واقعا حسینی‌پور در کمیسیون اصل 90 به پتروشیمی فشار می آورد که عده ای را اخراج کند و خودش نیروهایی را سر کار بیاورد، این دقیقا سوء استفاده شخصی از کمیسیون است و غیر از این چیز دیگری نیست.
در این وضعیت دو اقدام توسط مدیران پتروشیمی گچساران محتمل است: اولین و منطقی ترین کار، این است که جذب نیرو از بین متخصصین و کسانی انجام بگیرد که سالها در شرکتهای تابعه (خصوصا پناه صنعت) مشغول به کار بوده اند و به‌قولی خاک این شرکت را خورده اند. دومین اقدام که ناپخته و حواشی بسیاری خواهد داشت، جذب نفرات جدیدی است که به طور حتم نماینده و برخی دیگر از مسوولین در آن اعمال سلیقه نموده و به نوعی سهم خواهی و دخالت خواهند کرد که این موضوع منجر به جذب افراد غیرمتخصص و نااشنا با جو این شرکت و مهمتر از آن، ضایع شدن حق کسانی خواهد شد که سالها در این مجتمع کار کرده اند و البته پس از تعدیل نیرو، بیکار نیز خواهند شد.
عده ای از مسوولین پتروشیمی در محافل خصوصی عنوان داشته اند که نماینده بسیار فشار آورده که می بایست نیروهایی که توسط تاجگردون جذب شده اند همگی اخراج شوند و مجدد نیرو بکار گرفته شود! چنین اظهار نظرهایی فقط باعث بالا گرفتن اختلافات سیاسی و مهمتر از همه اختلافات قومی و طایفه ای شود.
دخالت مستقیم نماینده و البته غیرتخصصی بودن بعضی اظهاراتش در مبحث نیروی انسانی، به طور حتم باعث ایجاد تنشهایی هنگام تعدیل نیروی این شرکت بزرگ شده و همچنین جذب نیروهای تخصصی و حتی کارگری ارکان ثالث خواهد شد و مسوولین مربوطه می بایست از اکنون بفکر چاره جویی باشند.
دور از عقل است که عده ای از کار بیکار شوند برای اینکه عده ای مدنظر نماینده بخواهند مشغول به کار شوند. مردم گچساران این شیوه از مدیریت مدیران هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی گچساران را در معرض قضاوت قرار خواهند داد، چرا که تصمیمات آنان مستقیماً با سرنوشت خانواده هایشان گره خورده است. خصوصاً افرادی که سالها تجربه کاری در شرکتهای زیرمجموعه را داشته اند و این حق مسلم آنان است که استخدام شوند، نه کسانی که یک روز هم سابقه کار در پتروشیمی را نداشته اند، حتی اگر سفارش نماینده باشند و بخواهند با رانت نماینده مشغول به کار شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اونوقت که تاجگردون ودوستانش فله ای وبیش ازظرفیت نیروبکار گرفتن ،رسانه ها خواب بودن و اعتراضی نداشتن ،اماحالا شدین زبان گویا
Romania
حسینی کسانی تو پتروشیمی بکار گرفت و بعد هم به بهانه ایثارگری پدرش ، رسمی شده !!!
در حالی که در تیپ ۴۸ فتح از تاریخ ۱۸ دیماه ۶۶ لغایت ۳ ابان ۶۷ بعنوان سرباز وظیفه حضور داشته و تبدیل ۳ چهارم داوطلبانه وی ، حدود ۵ ماه میشود !!!
از سازمان بازرسی تقاضای ورود و رسیدگی داریم .
Iran, Islamic Republic of
حسینی براخودش کیسه ای ندوخته، بستگانش بااین حجم وگستردگی اکثرا بیکارند درچرام بالای ۹۵درصد فامیل واقرباش بیکارند اما بقیه دردوران نمایندگیشون فقط قوم بازی وبستگان نورچشمی هاشون رابکارگرفتن
احمدی گشینی
Iran, Islamic Republic of
نماینده ای که برای حفظ کرسی مجلس دست به هر عمل بزنه خدایی کجا این نماینده یک کشور مسلمانه؟ حتی در کشورهای غیر مسلمان و حاکمیتهای غیر دینی هم هرگز به نمایندگان اجازه دخالت در امور اجرایی برای منفعت شخصی و یا جناحی نمیدن
خداوند همه مارو به راه راست هدایت کند
Iran, Islamic Republic of
اون زمانیکه حتی یک نفر بدون نامه از طرف تاجگردون بکار گرفته نمیشد خواب بودین وخودتونو خفه کرده بودین وانتقاد نمیکردبن حالا ازخواب بیدار شدین؟؟؟؟؟؟!!!!!!
لدنی
Iran, Islamic Republic of
بازنده قطعی انتخابات
Iran, Islamic Republic of
هنونایی هم که قبلاً جذب شده بودن با پارتی وارد شده آن نه بر اساس تخصص
حتی کار گر ساده ساده
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1