کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح شد

واکنش مسئول دفتر روشنفکر پیرامون صحبت‌‌های برخی از تشکل‌های دانشجویی یاسوج

6 تير 1402 ساعت 23:08

برخی تشکل‌های دانشجویی و برخی پایگاه‌های خبری به دلیل عدم آشنایی با قانون، نسبت به پیشنهاد مهدی روشنفکر_ نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون_ برای زمان تبلیغات، هیجانی و شتابزده عمل کردند.


مهدی روشنفکر_ نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون_ بعد از ارائه گزارش عملکرد سه ساله در رسانه ملی و سپس در جمع رسانه‌های استان، در دانشگاه‌ها جهت ارائه خلاصه گزارش عملکرد سه‌ساله و پاسخگویی به سؤالات دانشجویان حضور پیدا خواهد کرد.
البرز اعتماد‌زاده_ مسئول دفتر ارتباطات مردمی مهدی روشنفکر نماینده مردم شریف بویراحمد، دنا و مارگون_ پیرامون ادعای برخی از تشکل‌های دانشجویی در گفت‌گو با خبرنگار کبنانیوز در یاسوج، اظهار داشت: متأسفانه شتابزدگی و هیجان‌زدگی در واکنش‌های متعدد نسبت به پیشنهاد مهدی روشنفکر از همان ابتدا تا به امروز مشاهده می‌شود. در حالی صبر، قانون‌مداری و اخلاق‌مداری باید در تمام رفتار‌های ما نمود پیدا کند. در این بین نوع واکنش یکی از رسانه‌های مربوط به یک نهاد خاص و تصویر چیدمان میز مناظره نشان داد که باید این نهاد محترم، نسبت به پذیرش و به کارگیری نیرو‌های شایسته و باسواد رسانه‌ای که حداقل با الفبای قانون آشنا باشند تجدید نظر کند. بی‌شک با چنین افرادی در چنین شرایطی که ما در جهان با یک جنگ‌تمام عیار رسانه‌ای روبه‌رو هستیم کاری از پیش نخواهیم برد.
مهدی روشنفکر طی روز‌های آینده از طریق رسانه ملی گزارش عملکرد درخشان و تاریخی سه ساله خود را علی رغم اوج گرفتن مشکلات اقتصادی و فراگیری ویروس کرونا برای قضاوت به اطلاع عموم مردم استان خواهد رساند‌. بعد از رسانه‌ملی به جهت احترام خاصی که دکتر روشنفکر همیشه برای رسانه‌های استان قائل بودند در جمع رسانه‌های استان حضور پیدا خواهد کرد و در حضور رسانه‌ها نیز گزارش عملکرد سه ساله خود را مجدد به سمع و نظر مردم خواهد رساند. در صورت کمبود وقت، جلسه‌ای دیگر نیز تحت عنوان پرسش و پاسخ با رسانه‌های استان برای نماینده محترم پیش‌بینی شده است تا ابهامات و مطالبات اصحاب رسانه پیرامون موضوعات مختلف بررسی گردد.
راجع به برخی تشکل‌های دانشجویی و پیشنهاد مناظرات و گفتگوی انتخاباتی خدمت شما عرض کنم بر اساس قانون، مناظرات انتخاباتی مربوط به زمان تبلیغات است. و فعلا نیز وزارت کشور با هر گونه مناظره در هفته انتهایی و زمان قانونی تبلیغات در سراسر کشور مخالفت کرده‌اند و همه مردم و رسانه‌های استان بعد از ارائه گزارش عملکرد به یقین خواهند رسید دکتر روشنفکر بی‌دلیل درخواست گفتگو و ارائه برنامه و کارنامه نداده‌اند.
کارنامه دکتر روشنفکر چه در بُعد استانی، چه در بعد ملی و در ساختمان بهارستان، آنچنان درخشان است و‌ایشان از هر گونه حاشیه و اظهار نظر نسنجیده در دوران حضور خود در مجلس به دور بوده و با انواع تندروی‌ها مخالفت کرده است. و با خیال راحت آماده پاسخگویی به تمام مردم استان به خصوص اصحاب رسانه و دانشجویان فهیم و دیگر شخصیت‌ها و فعالان رسانه‌ایست. پس جریانات سیاسی می‌توانند فعلا از طریق رسانه‌های حامی و دانشجویان سؤالات و ابهامات خود را طرح کنند.
ولی برای همه جای تعجب بود چرا برخی تشکل‌های دانشجویی که باید با حداقل‌های قانون آشنا باشند، بدون اطلاع از ابتدایی‌ترین مفاد قوانین مربوط به تبلیغات انتخابات، چنین پیشنهاداتی را با این شتاب زدگی مطرح کردند. و به صورت هیجانی و شتابزده، انتظار داشتند از امروز مناظرات انتخاباتی برگزار گردد‌. تشکل‌های دانشجویی می‌توانستند درخواست جلسات پرسش و پاسخ با دانشجویان و شخصیت‌های سیاسی_ اجتماعی را بدهند نه مستقیم با تمرکز با فعالان سیاسی که اعلام حضور در انتخابات کرده‌اند چنین پیشنهادی داشته باشند. مناظرات انتخاباتی زمان خاص خودش را دارد و عدم اطلاع نماینده دانشجویان از قوانین و هیجانی عمل کردن به نام تشکل دانشجویی بیشتر از همه بی‌احترامی به‌شان و جایگاه دانشگاه و دانشجویان فهیم و مطالبه‌گری ست که این افراد را به عنوان نماینده خود انتخاب کرده‌اند.
اما خدمت دانشجویان عزیز عرض کنم مسئولین و به ویژه نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی باید در جمع دانشجویان برای پاسخگویی به مطالبات و سؤالات دانشجویان و دفاع از عملکرد خود و روشنگری پیرو خدمات نظام حضور پیدا کند. لذا آقای روشنفکر بعد از حضور در رسانه ملی و جمع اصحاب رسانه استان، قطعاً در دانشگاه‌های مختلف به میزبانی تشکل‌های دانشجویی حضور پیدا خواهد کرد و ضمن اینکه خلاصه‌ای از عملکرد سه ساله خود را در حضور دانشجویان عزیز گزارش می‌دهند همزمان به سؤالات و ابهامات دانشجویان در موضوعات مختلف پاسخ خواهند داد‌.
اما در پایان خواهشی داریم فعالان سیاسی، رسانه‌های استان و تشکل‌های دانشجویی باید تلاش کنند از هر گونه اظهار‌نظر نسنجیده یا شتابزده که مغایر با قوانین و اخلاق سیاسی باشد جدا خود‌داری کنند. چون اظهارات نسجیده و هیجانی بیشترین ضربه را به جایگاه‌یی که هر کدام از ما در اختیار داریم خواهند زد.


کد مطلب: 464083

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/464083/واکنش-مسئول-دفتر-روشنفکر-پیرامون-صحبت-های-برخی-تشکل-های-دانشجویی-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1