تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۴۶۴۰۱۹
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد:

از اسفندماه پروژه احداث رمپ منطقه دشت روم در حال پیگیری است / اگر استاندارهای لازم رعایت نشده باشد به دستگاه سازنده راه برمی گردد / عملکرد ما قابل دفاع است و کم کاری نکرده ایم / ما بی تفاوت نبوده ایم، اگر جایی نیازی به توضیح باشد، توضیح خواهیم داد

۱۲
۲
از اسفندماه پروژه احداث رمپ منطقه دشت روم در حال پیگیری است / اگر استاندارهای لازم رعایت نشده باشد به دستگاه سازنده راه برمی گردد / عملکرد ما قابل دفاع است و کم کاری نکرده ایم / ما بی تفاوت نبوده ایم، اگر جایی نیازی به توضیح باشد، توضیح خواهیم داد
کبنا ؛
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از اسفندماه تاکنون پیگیر احداث حوضچه شن در منطقه دشت روم هستیم و وزارتخانه در چند روز اخیر موافقت خود را با احداث این حوضچه اعلام کرد، مجوز مناقصه در روز 28 خردادماه صادر شد و اعتبار آن پیش بینی شده است.
به گزارش کبنا نیوز، عابد محمدی در واکنش به گزارش این پایگاه خبری درخصوص تصادف پلیس راه یاسوج شیراز و انتقاداتی که به راهداری وارد شد، گفت: گزارش انتقادات در حالی است که ما پیگیر این موضوع بودیم و کار پیش رفته بود.
محمدی در خصوص انتقادات سازمان بازرسی در خصوص ترک فعل دو مدیر کل راهداری و راه و شهرسازی بیان کرد: سازمان بازرسی نامه های کلی داده و در خصوص نقطه خاصی نامه نزده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار کرد: درخصوص حریم جاده ای، راهداری شهرستان بویراحمد در این خصوص پاسخگو خواهد بود.
محمدی با اشاره به اینکه راهداری متولی نگهداری راه است، افزود: سازنده این جاده راه و شهرسازی است، اگر مشکلی داشته باشد و استاندارهای لازم رعایت نشده باشد به دستگاه سازنده راه برمی گردد.

وی اضافه کرد: نگهداری راه از جمله تابلو و علائم، شیار های لرزاننده، هشدارهای لازم مسیر مربوط به راهداری است.
محمدی خاطرنشان کرد: بحثی درخصوص باز کردن رمپ در نزدیکی کشتارگاه مطرح است، که در این خصوص در سال 1401 چند بار بازدید انجام گرفت، نهایتاً در 28 اسفندماه نیز با حضور معاونت عمرانی استاندار، فرماندار بویراحمد، رئیس پلیس راه استان و مدیر کشتارگاه بررسی کامل را انجام دادیم، به این نتیجه رسیدیم تا زمانی که راه دسترسی کشتارگاه ایجاد نشود، امکان باز کردن رمپ وجود ندارد.
محمدی افزود: چون خود به خود ترافیک دستگاه های سنگین حمل مرغ و دانه مرغ پشتیبانی امور دام در جاده کشتارگاه وجود دارد، بنابراین باید جاده ای جدید برای این کشتارگاه احداث شود تا بتوانیم از جاده به عنوان رمپ استفاده کنیم.
وی گفت: برای حوضچه شن و رمپ فرار در همین منطقه اعلام آمادگی کردیم که می توانیم این کار را انجام دهیم، مشاور راهداری را اظهار کردیم، مطالعات انجام گرفت، و مشاور طرح خود را ارائه و چند نقطه را پیشنهاد داد، کمیته فنی جلسه گرفت و ایرادات گرفته شد، طرح تصویب و به تهران ارسال شد.
محمدی بیان کرد: 30 اردیبهشت ماه به اتفاق مشاور مربوطه و معاونان به راهداری کشور رفتیم و از طرح دفاع کردیم. نهایتاً با پیشنهاداتی عنوان شد که کارشناس حوزه ایمنی راه های کشور باید حضور پیدا کند و نظر نهایی را اعلام کند.
وی افزود: ایشان 26 خردادماه وارد استان شد و 28 خردادماه نیز موافقت خود را اعلام کرد. مکاتبه کردیم، مجوز مناقصه صادر شد و اعتبار آن پیش بینی شد. همزمان براورد پروژه را از مشاور خواستیم و نامه به استانداری زدیم که مجوز صادر شود.
محمدی بیان کرد: در سیستم اداری فرایند انجام این فعالیت ها زمان بر است، ولی ما در کمتر از سه ماه این کار را انجام دادیم، این تصادف نیز هر زمانی ممکن بود بیفتد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خاطرنشان کرد: هر چند تضمینی نیست که با وجود این موارد نیز از تصادفات کم شود، ولی با احداث این رمپ می توانیم از حوادث جلوگیری و خطر را کمتر کنیم.
محمدی گفت: مشکل اصلی خود جاده و شیب تند آن است، اگر بخواهند کاری بکنند باید هزینه های زیادی انجام و اصلاح شیب شود.
وی بیان کرد: مواردی که به این موضوع کمک می کند رمپ اضطراری و حوضچه شن است که در این خصوص فرایند کار را جلو بردیم و در مرحله مناقصه است.
محمدی با اشاره به اقدامات راهداری درخصوص نصب علائم و هشدارها افزود: اول این سرازیری در دشت روم، تابلو های خطر تصادف را نصب کرده ایم، در ورودی سرایزی نیز کف نوشته داریم که آهسته راندن مورد توجه قرار گیرد. در یک سال گذشته سمت چپ این سرازیری پرتگاهی وجود داشت که ما در یک سال اخیر این قسمت را نیوجرسی قرار دادیم.
محمدی با اظهار اینکه عملکرد ما قابل دفاع است و کم کاری نکرده ایم گفت: اگر جایی نیازی به توضیح باشد، توضیح خواهیم داد.
وی با بیان اینکه در نقاط حادثه خیز استان 26 کیلومتر نیوجرسی نصب کرده ایم افزود: در تصادف فروردین سال 1401 در سرنجلکل 6 نفر جان خود را از دست دادند، من تازه کار خود را شروع کرده بودم، یک هفته بعد از این حادثه نصب نیوجرسی را شروع کردیم که در 10 سال گذشته بی سابقه بوده است. در حال حاضر نصب نیوجرسی تا گندی خوری در حال تکمیل است، هر زمان که 10 کیلومتر نیوجرسی جاده اصفهان تمام شود، درخواست مجوز مناقصه می دهیم.
وی با بیان اینکه کارهای بسیار بزرگی در حوزه راهداری در یک سال اخیر انجام گرفته، ادامه داد: در گردنه مله شوره رانشی اتفاق افتاد و به سرعت جلوی آن را گرفتیم، در سپیدار، گل زردی و بسیاری از مناطق حذف نقاط حادثه خیز و ایمنی سازی بی نظیر بوده و در فروردین ماه نیز شاهد کاهش تصادفات بودیم.
محمدی در انتهای سخنان خود گفت: ما بی تفاوت نبوده ایم، راهداری شهرستان نیز پاسخگو خواهد بود، اگر هم کسی قصد تسویه حساب شخصی داشته باشد آن را به خدا می سپاریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
برادر من
حتما باید اتفاقی بیفته تا بفکر حل مشکل باشید
چند سال پیاپی در این مسیر شاهد اتفاقات بسیار نادر و بد و نگران کننده برای مردم این شهریم...
چرا پاید شاهد این فجایع انسانی باشیم....
قادر
درود بر شما حرف درستیه
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
کی بود کی بود من نبودم .عسکر مقصره بابا .خون این مردم بیگناه زندگی خود وخوانوادتان را تپاه خواهد کرد شک نکنید
احساس
Iran, Islamic Republic of
سازمان بازرسی شما وظیفه تان را انجام دادید مدیرکل راه وشهرسازی که توسط پیمانکاران ونمایندگان استان وچراغ سبز سازمان بازرسی انتخاب شده باید پاسخگو باشد وپلیس را که جلوی آن تبدیل به بازارچه شده بود.
Iran, Islamic Republic of
شما از چی خبر داری که بی ربط اظهار نظر میکنی
Iran, Islamic Republic of
غیر استاندارد بودن جاده و ناامن بودن اون چه ربطی به راهداری داره واقعا؟!!!
متولی این امر اداره راه هست نه اداره راهداری، یه چیزی نگید که آدم تو این حادثه تلخ خندش بگیره مگه شما از پ‌شت کوه اومدید؟ مثل اینکه بگیم برای رفع کمبود آب بنزین کمتری مصرف کنیم...
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
گرچه حادثه بوجود آمد ولی صحبت های مدیرکل راهداری نشان از پای کار بودن عوامل راهداری استان هستش و واقعا سیکل اداری برای تامین اعتبار یک پروژه یه پروسه واقعا معیوب و زمان بر هست.
ایلیاتی
Iran, Islamic Republic of
استعفا بده
سید
Iran, Islamic Republic of
انصافن این مدیر کل پای کار است
محمد
Iran, Islamic Republic of
یکی از بهترین مدیرای استان و دولت جناب دکتر محمدیه هر کسی بخواد از روی وجدان و اخلاق کاری نظر بده باید این موضوع تایید کنه، اگه یه مدیر درست باشه تو این دولت ایشونه
Iran, Islamic Republic of
برادر من تسویه حساب شخصی چیه شما در پیشگاه خداوند در سمتی که قرار دارید باید پاسخگو باشید خون کسانی که ریخته شده بر گردن شما و مسئولینیست که در این حادثه شریکند یا از اول مسئولیت قبول نکنید یا بابت کم کاریتان از مردم عذر خواهی کنید اگر واقعا شما و مهندس راستا که با رانت به این پست رسیدند در توان کاریتان نیست آبرومندانه استعفا دهید تا افرادی جایگزین شوند که تخصص کاری دارند قطعا اگر مشکل جاده ای حل میشد این حادثه ناگوار برای هم استانی هایمان پیش نمی آمد.
Iran, Islamic Republic of
محوره جاده پاتاوه به دهدشت زیر گذر رو گذر دهدشت به سوق هیچی براش انجام ندادید و اگر این جاده افتتحاح بشه روزانه شاهد وقوع تصادفات مرگبار خواهیم بودم چون یه چهار راهی هست و جاده دهدشت اصفهان میشه برا مردم شهر سوق و بخش سوق جاده مرگشون میشه
انصافی وجود ندارد فقط حرف می زنید
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
1